STATUT SINDIKATA MINISTRSTVA ZA OBRAMBO
STATUT
SINDIKATA MINISTRSTVA ZA OBRAMBO
Statut Sindikata ministrstva za obrambo (SMO) določa načine in pravila organiziranja članov v osnovne organizacije in organe SMO, volilni sistem za volitve v organe SMO, pravice in dolžnosti članov ter dolžnosti funkcionarjev v SMO.
I. TEMELJNA NAČELA
1. člen
Sindikat ministrstva za obrambo (SMO) je zveza sindikalnih osnovnih organizacij (OO), ki delujejo v obrambnem resorju Republike Slovenije in so oblikovane na teritorialni in organizacijsko–statusni podlagi.
Posamezna sindikalna OO je pravna oseba, ki sprejema določila Statuta SMO in na njegovi podlagi sprejete dokumente.
SMO je bil ustanovljen na 1. kongresu dne 14. 7. 1994.
2. člen
SMO je demokratična organizacija, ki zastopa skupne družbene, gospodarske, socialne in kulturne interese, ki jih člani uresničujejo v OO. SMO je neodvisna od Ministrstva za obrambo Republike Slovenije in Generalštaba Slovenske vojske, njunih notranje organizacijskih enot, političnih strank in verskih skupnosti.
SMO deluje samostojno in neodvisno, na podlagi statuta in programa dela.
Sedež SMO je v Ljubljani, na Dalmatinovi 4.
3. člen
SMO deluje v skladu s programom in tem statutom po načelih solidarnosti in vzajemnosti ter pri tem spoštuje Ustavo Republike Slovenije ter v skladu z njenimi določili sprejete zakone in podzakonske akte, mednarodne konvencije in načela sodobne pravne in socialne države.
SMO deluje za večjo materialno, socialno in pravno varnost zaposlenih in upokojenih pripadnikov MO RS, Slovenske vojske, Uprave za zaščito in reševanje, Uprave za civilno obrambo ter drugih zaposlenih v obrabnem resorju, ki so včlanjeni v eno izmed OO SMO.
4. člen
Zaposleni v obrambnem resorju se v OO SMO prostovoljno včlanjujejo z namenom, da bi na organiziran način izražali in uresničevali svoje interese, uveljavljali in varovali svoj socialni in ekonomski položaj ter uveljavljali druge pravice članov SMO.
OO SMO kot pravne osebe svojo notranjo organiziranost in delovanje lahko še podrobneje uredijo s pravili in pravilniki ter jih spreminjajo v skladu z odločitvami izvršnih odborov (IO) OO SMO.
Pravila in pravilniki OO ne smejo biti v nasprotju s statutom in pravilniki SMO.
V kolikor teh aktov ni, se šteje, da za delovanje OO neposredno veljajo določila Statuta SMO in pravila delovanja.
5. člen
SMO in OO SMO sodelujejo s sindikalnimi organizacijami, ki delujejo znotraj obrambnega resorja.
SMO, kot reprezentativni sindikat na področju obrambe, sodeluje s sindikalnimi organizacijami, ki delujejo znotraj javne uprave in javnega sektorja.
Posamezna OO SMO ne more sodelovati s sindikalnimi organizacijami iz drugega odstavka tega člena v vprašanjih, s katerimi se ureja delovnopravni položaj članov SMO. OO SMO o teh zadevah lahko samostojno izmenjujejo mnenja in poglede, ne morejo pa sprejemati obvezujočih dogovorov ali drugih odločitev, ki bi predstavljale obveznosti za druge OO SMO ali Konferenco SMO (KSMO) .
Sprejemanje tovrstnih obvezujočih dogovorov je v izključni pristojnosti KSMO.
Na drugih področjih sindikalnega delovanja, kot so uresničevanje družabno–socialnih in kulturnih ter športno–rekreativnih interesov članov, se OO SMO lahko samostojno odločajo za oblike in obseg sodelovanja s sindikalnimi organizacijami iz drugega odstavka tega člena. Sodelovanje mora biti v skladu s pravili OO in drugimi akti OO ter v mejah finančnih zmožnosti OO.
6. člen
OO SMO medsebojno sodelujejo po načelih solidarnosti in vzajemnosti.
Razmerja in odnosi med OO znotraj SMO temeljijo na enakopravnosti pri usklajevanju posameznih in posebnih interesov ter odgovornosti delegiranih članov IO OO SMO.
7. člen
SMO je član Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) in kot tak sprejema njen program, statut in finančni pravilnik.
II. NALOGE SMO
8. člen
Za uveljavljanje splošnih sindikalnih zahtev in varstvo pravic članov sindikata, ki opravljajo naloge v obrambnem resorju, Konferenca SMO organizira dogovarjanja in vodi pogajanja z delodajalcem za celotno dejavnost v Republiki Sloveniji, kakor tudi druge oblike delovanja, vključno z oblikami sindikalnega pritiska.
Konferenca SMO in v SMO združene OO izvajajo predvsem naslednje skupne naloge in si prizadevajo za dosego naslednjih ciljev:
- prizadevanje za čim boljši gmotni in socialni, najmanj pa enakopravni položaj z zaposlenimi v drugih dejavnostih v Sloveniji;
- organizirano in usklajeno vplivanje na oblikovanje zakonodaje in predpisov, ki urejajo področje delovnih razmerij in statusa zaposlenih na obrambnem področju;
- spremljanje izvajanja zakonov in predpisov, določil panožne kolektivne pogodbe in pogodbe o zagotavljanju pogojev za sindikalno delo;
- sodelovanje v pogajanjih Pogajalske skupine za javno upravo in Pogajalske skupine za javni sektor z delodajalcem o urejanju delovnih razmerij in vrednotenju dela ter življenjskih in delovnih pogojev;
- prizadevanje za zagotavljanje varstva pravic in za zaščito svojih članov in zaposlenih ter organiziranje različne oblik sindikalnega boja za dosego spoštovanja in uveljavitve teh pravic;
- razvijanje vzajemnosti in solidarnosti med člani SMO in zaposlenimi v obrambnem resorju;
- strokovno usposabljanje sindikalnih zaupnikov in širitev članstva;
- skrb za medsebojno obveščanje in seznanjanje članov in javnosti o ukrepih za varovanje in dosego spoštovanja in uveljavitev pravic;
- uresničevanje drugih ciljev, ki jih določijo člani KSMO.
9. člen
Posamezna OO SMO preko KSMO pisno opozarja delodajalca na probleme in težave članov iz naslova delovnega razmerja z območja svojega delovanja ter na druge zadeve, ki so pomembne za člane OO.
V zadevah administrativno–tehničnega pomena, glede občasnega koriščenja objektov za izvedbo določene prireditve ali enkratne aktivnosti v organizaciji posamezne OO SMO, se slednje samostojno dogovarjajo s pristojnimi predstavniki delodajalca.
III. ČLANSTVO
10. člen – Način včlanjevanja
Član katere koli OO SMO lahko postane vsak, ki sprejema določila Statuta SMO in je v času oddaje pristopne izjave:
- v delovnem ali pogodbenem razmerju z MORS ali SV,
- začasno izgubil delo v MO RS ali SV in ima status začasno brezposelne osebe;
- upokojenec iz dejavnosti MO RS;
- druge osebe, ki niso zaposlene v obrambnem resorju, zaradi narave in vsebine njihovega dela pa obstaja vzajemni interes za sodelovanje s člani SMO ter sprejemajo temeljna načela Statuta SMO.
Osebe, navedene pod drugo, tretjo in četrto alinejo, imajo status pridruženega člana.
11. člen
Zainteresirani se včlani v SMO s podpisom predpisane pristopne izjave, ki jo osebno izroči izbranemu sindikalnemu zaupniku ali funkcionarju OO SMO, katere član želi biti.
Novo vpisanemu članu se do pridobitve članske izkaznice ZSSS-SMO izda začasno potrdilo o članstvu. Začasno potrdilo izda OO SMO, v katero se je posameznik včlanil.
12. člen
OO SMO pravilno izpolnjeno pristopno izjavo posreduje pooblaščeni osebi za evidenco članov pri Konferenci SMO. Slednji o odločitvi posameznika pisno obvesti Službo za računovodstvo MO RS, ki prične z odvajanjem določene višine članarine od osebnega dohodka posameznika po dogovorjenem razdelilniku.
Novi član prične uveljavljati članske pravice z dnem, ko se mu od plače prvič odvede sindikalna članarina. Gre za uveljavljanje popustov, ki so zagotovljeni na podlagi veljavnih pogodb za člane ZSSS-SMO pri ponudnikih storitev in blaga kot tudi za ugodnosti, ki so jih za svoje člane pridobile posamezne OO SMO ali so predvidene in določene s pravili in pravilniki posamezne OO SMO.
V primeru, da član koristi ugodnost, ki zajema daljše časovno obdobje, se bo izstopna izjava člana zadržala najmanj do konca izteka koriščenja ugodnosti podaljšano za najmanj tri mesece od podaje izstopne izjave.
Pooblaščena oseba za evidenco članov pri KSMO najkasneje v enem mesecu od prejema izstopne izjave posameznika pisno obvesti Službo za računovodstvo MO RS, ki preneha z odvajanjem članarine od osebnega dohodka posameznika.
13. člen
V izjemnih primerih se nekatere pravice iz članstva ZSSS-SMO (pravna pomoč) lahko uveljavljajo z dnem oddaje pristopne izjave. O teh primerih se mora pridobiti mnenje članov predsedstva SMO. O takšnem primeru se obvesti kontaktno osebo na ZSSS ter poda utemeljitev za uveljavljanje izjeme.
Člana se v takšnem primeru seznani, da se mu bo članstvo v primeru podaje izstopne izjave iz SMO podaljšalo najmanj za šest mesecev po pravnomočnem zaključku pravdnega postopka, v katerem je uveljavljal pravico do pravne pomoči, oziroma od meseca, v katerem je podal izstopno izjavo iz SMO.
14. člen – Prenehanje članstva
Članstvo preneha:
- s podajo izstopne izjave člana,
- s prehodom člana v drugo dejavnost oziroma sporazumno prekinitvijo pogodbe,
- s prenehanjem delovnega razmerja,
- z upokojitvijo in
- z izključitvijo.
15. člen
Vsak član lahko poda izstopno izjavo in izstopi iz članstva SMO.
Izstopna izjava na predpisanem obrazcu se poda sindikalnemu zaupniku, ki je člana zastopal, ali funkcionarju OO SMO, katere član je bil.
OO SMO pravilno izpolnjeno izstopno izjavo posreduje pooblaščeni osebi za evidenco članov pri Konferenci SMO. Slednji o odločitvi posameznika pisno obvesti Službo za računovodstvo MO RS, ki preneha z odvajanjem članarine od osebnega dohodka.
16. člen
Člana, ki se je odločil za izstop iz SMO, se pozove, da vrne sindikalno izkaznico.
Če tega ne stori, se ga opozori na posledice morebitne zlorabe in lažnega predstavljanja za člana SMO pri ponudnikih, ki članom ZSSS-SMO zagotavljajo določene ugodnosti.
Prav tako se ga opozori, da nima več pravice do brezplačne pravne pomoči, ki jo sicer lahko uveljavljajo člani ZSSS-SMO v skladu z veljavnimi pravili ZSSS o nudenju brezplačne pravne pomoči.
17. člen
Članstvo preneha tudi zaradi izključitve na podlagi sklepa članov IO OO SMO, katere član je bil, in sicer zaradi:
- zlonamernih ravnanj in dejanj, katerih cilj je krnitev ugleda in/ali oviranje dejavnosti SMO, ter ravnanja, ki bi pri članih SMO upravičeno zbujalo nezadovoljstvo in zgražanje;
- grobih in ponavljajočih se kršitev določil Statuta SMO ali pravil OO SMO,
- zlorabe informacij v korist drugega sindikata ali delodajalca in na škodo članov ZSSS-SMO,
- trimesečnega neplačevanja članarine brez utemeljenega razloga,
- zlorabe položaja v organih SMO in/ali OO SMO,
- drugih oblik delovanja in ravnanja v nasprotju z interesi SMO.
Predlog za prenehanje članstva lahko poda tudi predsedstvo SMO, odločitev sprejme IO OO SMO, katere član je oseba, zoper katero je predlog podan.
18. člen – Reševanje sporov
O vseh sporih odloča na drugi stopnji KSMO. Odločitev je dokončna.
19. člen – Pravice in obveznosti člana
Član uveljavlja pravice, ugodnosti in dolžnosti posamično ali skupaj z drugimi člani:
a. Član ima pravico:
- izražati svoje interese in sodelovati v OO SMO pri uresničevanju svojih osebnih in skupnih interesov;
- sodelovati s predlogi, pobudami pri oblikovanju stališč, predlogov in zahtev SMO na vseh ravneh organiziranosti;
- sodelovati v aktivnostih SMO na vseh ravneh organiziranosti;
- predlagati izvolitev člana SMO v organe in biti izvoljen v organe;
- uveljavljati varstvo pravic iz delovnega razmerja;
- sodelovati v vseh oblikah pritiska SMO na delodajalca in v drugih oblikah sindikalnega delovanja.
b. Član je po plačilu članarine upravičen do:
- brezplačne pravne pomoči v obliki nasvetov, pojasnil, ugovorov in zastopanja pred predstojnikom, delovnim in socialnim sodiščem, ustavnim sodiščem;
- brezplačne pomoči in prisotnosti kompetentnega predstavnika SMO na disciplinski obravnavi, ki se vodi zoper njega v skladu z veljavnimi predpisi;
- solidarnostne pomoči ob nesreči pri delu, naravni nesreči, daljši bolezni in socialni ogroženosti;
- zastopanja v vzajemnih skladih zavarovanja za dodatno prostovoljno pokojninsko zavarovanje;
- možnosti sodelovanja v sindikalni rekreativni, družabni in kulturni dejavnosti;
- uveljavljanja vseh ostalih ugodnosti, ki jih izposlujeta SMO in ZSSS.
Za zastopanje pred delovnim in socialnim sodiščem se članu povrnejo sodni stroški samo v primeru, da je KSMO pred uvedbo sodnega spora potrdila vrnitev stroškov v primeru izgube sodnega spora.
c. Dolžnosti člana so:
- da se ravna v skladu s Statutom SMO in pravili OO SMO, v katero je včlanjen;
- da redno plačuje članarino;
- da se opredeljuje in aktivno sodeluje v oblikah in akcijah sindikalnega delovanja;
- da propagira delo SMO in ne deluje v nasprotju z načeli delovanja slednjega;
- da opozori sindikalnega zaupnika oziroma funkcionarje OO SMO na morebitne kršitve statuta in na pomanjkljivosti ter opustitve in druga škodljiva ravnanja iz naklepa ali malomarnosti v delu SMO;
- da v primeru daljše odsotnosti, kjer delodajalec ne odvaja tekoče mesečne članarine, sam poskrbi za redno plačevanje članarine v višini zadnje plačane članarine.
20. člen - Pravice in obveznosti pridruženega člana
Status pridruženega člana imajo osebe, ki niso zaposlene v obrambnem resorju in sprejemajo temeljna načela Statuta SMO ter izpolnjujejo enega izmed pogojev naštetih za osebe v drugi, tretji in četrti alineji 10. člena tega Statuta.
Za pridruženega člana veljajo naslednje omejitve:
• ne more kandidirati za posamezne sindikalne funkcije, tako na ravni OO kot tudi celotnega SMO;
• pravno pomoč koristi samo v obliki nasvetov ali mnenj oziroma v skladu z določili 7. člena Statuta ZSSS (določila Statuta ZSSS o načinu organiziranja in delovanju članov Svobodnega sindikata).
21. člen
Član SMO, ki meni, da so mu kršene pravice in možnosti enakopravnega koriščenja ugodnosti iz 19. in 20. člena, lahko naslovi pisno pritožbo na KSMO.
Člani KSMO o vsebini pritožbe odločajo na rednem posvetu in o svoji odločitvi pisno obvestijo člana.
IV. ORGANI SINDIKATA MINISTRSTVA ZA OBRAMBO
22. člen
Organi SMO so:
- skupščina SMO;
- konferenca SMO;
- predsedstvo SMO;
- nadzorni odbor SMO.
23. člen
Skupščina SMO
Skupščina SMO je najvišji organ SMO in se sklicuje najmanj vsako peto leto. Skupščino SMO skliče predsedstvo SMO. Skupščino sestavljajo vsi izvoljeni sindikalni zaupniki.
Skupščina SMO
- sprejme poročilo o delovanju SMO v petletnem obdobju;
- sprejme srednjeročne programske usmeritve za delovanje SMO.
24. člen
Šteje se, da je skupščina SMO sklepčna, če je na seji prisotna več kot polovica vseh povabljenih članov skupščine. Po 30 minutah po napovedanem začetku dela pa je sklepčnost podana, če je prisotnih najmanj 20 članov skupščine.
Posamezni sklepi in pobude so sprejeti, če zanje glasuje polovica vseh prisotnih članov skupščine.
25. člen
Konferenca SMO
KSMO je najvišji organ sindikata med dvema skupščinama in je (v svojem bistvu) najvišje strokovno posvetovalno in usklajevalno telo SMO.
KSMO sestavljajo:
- predsedniki OO SMO in njihovi podpredsedniki ali druge osebe, ki jih IO OO SMO izvolijo za člane KSMO, toda ne več kot dva člana iz vsake OO SMO;
- tajnica KSMO in drugo administrativno tehnično osebje, ki zagotavlja ažurno in strokovno delovanje KSMO.
Na seje KSMO so poleg članov KSMO lahko vabljeni tudi:
- predsedniki in člani posameznih komisij in delovnih teles KSMO;
- člani nadzornega odbora KSMO:
- drugi člani SMO na predlog predsednika ali članov KSMO.
Vse funkcionarje KSMO se voli za mandat 5 let, kandidati so lahko ponovno izvoljeni.
26. člen
Volilno pravico imajo člani KSMO, ki so navedeni v prvi alineji drugega odstavka prejšnjega člena.
V primeru odsotnosti člana KSMO z volilno pravico lahko OO SMO imenuje nadomestno osebo. O določitvi nadomestne osebe OO SMO pisno obvesti KSMO. Kopija pisnega obvestila se priloži zapisniku posveta ali sestanka.
O udeležbi nadomestne osebe na posvetu ali sestanku se člani KSMO seznanijo na začetku posveta. Zabeležka se vnese v zapisnik posveta.
27. člen
Šteje se, da je posvet KSMO sklepčen, če je na seji prisotna več kot polovica članov Konference ali nadomestne osebe z volilno pravico.
Posamezni sklepi in pobude so sprejeti, če zanje glasuje polovica vseh prisotnih članov Konference ali nadomestnih oseb z volilno pravico.
28. člen
KSMO samostojno:
- sprejme pravila delovanja KSMO;
- voli predsednika KSMO in podpredsednika;
- imenuje člane predsedstva SMO;
- imenuje člane pogajalskih skupin;
- imenuje člane posameznih komisij in delovnih teles;
- sprejme letni program in finančni načrt KSMO;
- obravnava pobude OO SMO ter jih usklajuje;
- odloča o posameznih skupnih in usklajenih aktivnostih za urejanje ekonomskega in socialnega položaja članov SMO;
- zagotavlja obveščenost članstva o svojih sklepih in aktivnostih;
- se vključuje v aktivnosti ZSSS in v pogajanja z delodajalci;
- sprejema vsebino pogodb o pogojih zagotavljanja sindikalnega dela z delodajalcem;
- oblikuje druga stališča, ugotovitve in zahteve s področja svojih temeljnih pristojnosti ter
- sprejema druge sklepe in odločitve, pomembne za uresničevanje temeljnih ciljev delovanja SMO.
29. člen
Predsedstvo SMO
Predsedstvo SMO je izvršilno–operativni organ SMO.
Predsedstvo SMO sestavlja 5 članov:
- predsednik KSMO, ki je v tej funkciji tudi predsednik SMO;
- podpredsednik SMO;
- generalni sekretar SMO;
- sekretarja SMO.
Predsedstvo lahko imenuje tudi pooblaščence za opravljanje strokovnih nalog.
30. člen
Naloge in pristojnosti predsedstva SMO so:
- usklajuje delovanje SMO z aktivnostmi ZSSS;
- usklajuje delovanje v SMO združenih OO pri izvajanju skupnih nalog;
- odloča o preliminarnih dogovorih in oblikovanju sporazumov o sodelovanju z drugimi sindikati v okviru MO RS oziroma obrambnega resorja;
- KSMO predlaga sprejem pravilnikov in drugih aktov SMO, če s tem statutom ni drugače določeno;
- sprejema sklepe in oblikuje stališča in predloge k zakonom in podzakonskim predpisom s področja obrambnega resorja;
- daje pobude ZSSS za sprožitev postopkov pred ustavnim sodiščem;
- oblikuje usmeritve za delovanje predstavnikov SMO v pogajalskih skupinah za javno upravo in javni sektor;
- spremlja izvajanje sklenjenih pogodb ter poroča KSMO;
- sklicuje seje KSMO in vodi finančne zadeve v skladu s pravili o finančno-materialnem poslovanju;
31. člen
Posle in koordinacijo aktivnosti v zvezi z vodenjem materialno finančnega poslovanja opravlja generalni sekretar.
Za strokovno izvajanje nalog s področja finančnega poslovanja SMO in nudenja strokovne administrativno¬–tehnične podpore se sklene pogodba z zunanjim strokovnim izvajalcem.
Zunanjega strokovnega izvajalca na predlog predsednika SMO potrdi KSMO.
32. člen
Nadzorni odbor
Nadzorni odbor šteje tri člane in opravlja naslednje naloge:
- nadzira izvajanje predpisov SMO s področja ravnanja s financami SMO;
- opozarja na ugotovljena odstopanja od sprejetih pravil in določi roke za odpravo pomanjkljivosti;
- izvaja notranje revizije finančno–materialnega poslovanja KSMO kot pravne osebe in predlaga ukrepe za odpravo pomanjkljivosti;
- sodeluje z zunanjimi organi finančne kontrole in pristojnimi organi ZSSS;
- kontrolira letne obračune KSMO;
- o svojih ugotovitvah enkrat letno poroča predsedstvu SMO in KSMO.
Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani KSMO ali predsedstva SMO ali namestniki funkcionarjev in/ali članov IO OO USO v teh organih.
Nadzorni odbor izmed svojih članov izvoli predsednika in njegovega namestnika.
33. člen – Ostali organi KSMO
a. Statutarna komisija SMO
Konferenca SMO na predlog predsednika SMO imenuje člane statutarne komisije.
Naloga komisije je, da skrbi za pravočasno pripravo statuta in ostalih aktov s katerimi se podrobneje opredeli delovanje organov SMO. Komisija tudi nudi pomoč IO OO SMO pri izdelavi njihovih dokumentov.
b. Volilna komisija SMO
Konferenca SMO na predlog predsednika SMO imenuje člane volilne komisije.
Naloga komisije je, da skrbi za pravilno izvajanje volitev v organe SMO in nudi pomoč na volitvah v organe OO SMO. Komisija v sodelovanju s Statutarno komisijo izdela Pravila za izvedbo volitev funkcionarjev in predsednikov komisij SMO. Pravila na predlog predsednika SMO sprejme Konferenca SMO.
c. Komisija za solidarnostno pomoč
Konferenca SMO na predlog predsednika SMO imenuje najmanj pet članov Komisije za solidarnostno pomoč.
Naloga komisije je, da skrbi za pravično in pravočasno obravnavanje vlog za dodelitev solidarnostne pomoči iz sredstev SMO. Komisija v sodelovanju s Statutarno komisijo predlaga vsebino Pravilnika za dodeljevanje solidarnostne pomoči in druge akte, s katerimi se podrobneje določijo merila za dodelitev te pomoči. Pravila ter druge akte na predlog predsednika SMO sprejme Konferenca SMO.
Po potrebi lahko predsednik SMO KSMO predlaga ustanovitev tudi drugih komisij za področja dela SMO. Ob predlogu za imenovanje članov se določi tudi naloge komisije.
V. OSNOVNE ORGANIZACIJE SINDIKATA SMO
34. člen – Oblike organiziranosti
Sindikalne osnovne organizacije (OO), ki delujejo kot član zveze v okviru SMO, so oblikovane na teritorialni in/ali organizacijsko–statusni podlagi.
Vsaka OO SMO je pravna oseba in kot član SMO sprejema statut in pravila SMO. Ima svoj TRR in žig organizacije.
OO SMO svoje delovanje lahko smiselno uredi in izvaja v skladu z določili Statuta SMO (poglavje o organiziranosti in organih). Lahko pa sprejme podrobnejše akte, s katerimi določi svoja pravila delovanja, in podrobneje predpiše pogoje in pravice za člane OO SMO - pravilniki za posamezna področja.
35. člen – Izvršni odbor OO SMO
OO SMO za lažje delovanje izvoli izvršni odbor (IO) in nadzorni odbor.
IO OO SMO, ki ga sestavljajo predsednik, podpredsednik, tajnik, blagajnik in sindikalni zaupniki, skozi svoje delovanje:
- obravnava predloge aktov, ki se sprejemajo na ravni MORS v zvezi s pravicami, obveznostmi, odgovornostjo iz delovnega razmerja, in daje mnenja ali soglasja;
- spremlja in nadzira izvajanje zakonov, KPJS in tarifne pogodbe;
- obravnava pritožbe in sklepe o uveljavljanju pravic članov iz delovnega razmerja;
- predlaga ukrepe za varno delo in humanizacijo delovnega okolja;
- organizira kulturne, športne in družabne aktivnosti, ki so v interesu članstva;
- sprejema odločitve o oblikah pritiska, ko niso bile upoštevane zahteve sindikata ter z glasovanjem odloča o sodelovanju v oblikah pritiska v skladu z ZOBR in sindikalnimi pravili;
- sprejema poročila sindikalnih zaupnikov in posameznih komisij ter sprejema smernice za njihovo delo;
- voli svoje predstavnike v izvršilne organe SMO in predlaga kandidate za člane KSMO;
- aktivno skrbi za sklepanje pogodb o raznih popustih za člane SMO;
- redno seznanja članstvo o svojih aktivnostih.
36. člen – Sindikalni zaupniki
Sindikalni zaupniki (SZ) so temeljni nosilci sindikalnih aktivnosti v OO SMO in opravljajo naslednje naloge:
- zastopajo, predstavljajo in varujejo interese članstva;
- sodelujejo na sestankih IO OO SMO;
- informirajo člane o sklepih IO OO SMO, predsedstva in KSMO;
- sodeluje v postopkih uveljavljanja pravic, obveznosti in odgovornosti članov sindikata iz delovnih razmerij in v postopkih varstva njihovih pravic;
- sodeluje v delu organov, ko gre za uresničevanje specifičnih interesov članov;
- spremljajo uresničevanje določil zakonov in drugih predpisov, ki vplivajo na delovnopravni status članov sindikata in drugih zaposlenih;
- vodijo in sodelujejo v aktivnosti v zvezi s pripravo in organiziranjem načrtovanih zakonitih oblik pritiska na delodajalca za uveljavljanje pravic zaposlenih;
- sodelujejo v aktivnostih organov OO SMO, predsedstva in KSMO
- opravljajo druge naloge, ki jih sprejme predsedstvo in/ali KSMO.
37. člen
Sindikalnega zaupnika volijo člani OO SMO izmed članov v delovni sredini. Posameznik, ki je izvoljen za sindikalnega zaupnika, se predlaga za člana IO OO SMO. Po potrditvi OO obvesti KSMO.
KSMO o potrditvi člana za sindikalnega zaupnika obvesti delodajalca.
38. člen
Organi SMO varujejo delovno in osebnostno nedotakljivost sindikalnega zaupnika skladno z zakoni, KPJS in pogodbo o pogojih dela SMO:
- med opravljanjem sindikalne funkcije in drugih sindikalnih nalog;
- z brezplačno pravno, denarno in drugo pomočjo, v sporih z delodajalcem, ki nastanejo zaradi opravljanja sindikalnih nalog.
VI. VOLITVE V SMO
39. člen
Priprava in potek volitev se podrobneje predpiše v pravilih, ki se jih pripravi v skladu z določili 2. točke 30. člena tega Statuta.
Pri kandidacijskih in volilnih postopkih na ravni SMO se upoštevajo zlasti naslednji kriteriji:
- polnopravno članstvo v SMO;
- ugled in zaupanje med člani SMO;
- strokovnost in usposobljenost kandidata za prevzem predlagane funkcije;
- dosedanje vključevanje v aktivnosti in uveljavljanje interesov SMO in OO SMO ter njihovih članov;
- sprejemanje programa SMO in ZSSS ter izoblikovan pogled na načine njihovega uveljavljanja;
- sposobnost zaznavanja in definiranja realnih problemov, organiziranja in vodenja demokratične razprave in pripravljenost za sprejemanje argumentiranih predlogov in stališč članov SMO in članov ZSSS kot tudi drugih sindikatov, ki delujejo v okviru javne uprave in javnega sektorja;
- predlog programske usmeritve za mandatno obdobje.
Postopki kandidiranja in volitev ter kandidacijski kriteriji se določijo v pravilih, ki jih pripravi Volilna komisija SMO in jih na predlog predsednika SMO sprejme KSMO.
VII. OBVEŠČANJE
40. člen
SMO in OO SMO delujejo javno in o svojem delu obveščajo člane preko intraneta MO RS, spletnih strani SMO in drugih neposrednih oblik obveščanja članov.
Odločitev o obliki ter vsebini intranetnih in internetnih strani sprejme predsedstvo SMO.
VIII. FINANCIRANJE
41. člen
Financiranje in namenska poraba sredstev sta urejena s pravilnikom o finančno-materialnem poslovanju.
Letno finančno poročilo in letno poslovno poročilo ter finančni načrt za prihodnje leto izdela generalni sekretar. Predlog načrta dela se korespondenčno po e-pošti uskladi med člani KSMO. Končni predlog se sprejme na rednem posvetu KSMO.
42. člen
SMO financira svojo dejavnost po načelu samofinanciranja s članarino in drugimi prihodki. Sredstva članarine so skupna sredstva in niso družbena sredstva. Zbrana sredstva iz naslova članarine se lahko porabijo le za financiranje dejavnosti SMO.
Članarina se plačuje v višini 0,75% od neto plače zaposlenega, nadomestil ali drugih prejemkov članov.
Služba za računovodstvo MORS odvaja del članarine iz prejšnjega odstavka na:
- TRR OO SMO, katere član je posameznik;
- TRR SMO;
- TRR ZSSS.
Višino članarine in njeno razdelitev za odvajanje na posamezne TRR s sklepom določi Konferenca SMO.
43. člen
Pridruženi člani s statusom upokojenca in začasno brezposelne osebe plačujejo svojo članarino neposredno na račun OO SMO, člani katere so.
Višino članarine za pridružene člane iz zgornjega odstavka določi KSMO.
Upokojenci, ki prejemajo varstveni dodatek, so oproščeni obveznega plačila članarine. Članarino lahko plačajo, če sami tako želijo.
Za pridružene člane iz četrte alineje 10. člena tega statuta veljajo določila drugega odstavka prejšnjega člena. Pridruženi član se je dolžan v računovodstvu svojega delodajalca dogovoriti za potrebne administrativno–tehnične rešitve za zagotovitev odvajanja določene višine od njegovega osebnega dohodka v skladu z določili tretjega in četrtega odstavka prejšnjega člena.
44. člen
Vračilo preplačane članarine je dopustno v primeru, ko je bila le ta dokazano odvedena od osebnega dohodka zaradi napake na strani OO ali SMO oziroma zaradi napake na strani pristojne službe delodajalca.
45. člen
SMO lahko za uresničevanje svojih nalog ustanovi namenske sklade. Sklep o ustanovitvi namenskih skladov vsebuje naziv, namen, vire sredstev, merila za uporabo ter organ upravljanja s skladom.
IX. NAGRADE IN PRIZNANJA
46. člen
Zaslužnemu članu sindikata se lahko na podlagi sklepa Konference SMO podeli nagrada ali priznanje.
O vsebini in višini nagrade se sprejme sklep na redni seji KSMO.
X. STATUSNE DOLOČBE
47. člen
SMO je reprezentativni sindikat in pravna oseba.
Pravne osebe so tudi OO SMO.
Vse pravne osebe, ki delujejo v okviru SMO, imajo svoj žig in TRR. Žig je okrogle oblike, premera 32 mm in z naslednjo vsebino:
- na obodu: Sindikat ministrstva za obrambo Slovenije;
- v sredini: naziv organa ali organizacije;
- zaporedna številka žiga.
Predsedstvo SMO in OO SMO, ki imajo več žigov, izdelajo listo oseb, ki hranijo posamezni žig, ali na drugačen način nedvoumno določijo, kdo lahko uporablja žig z določeno številko.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
48. člen
Na dan sprejetja tega Statuta v okviru SMO delujejo naslednje osnovne organizacije: 1. SPBR MORiS, DP, GP, GŠ SV, JPP, LP, SPP, USO, VŠP, ZŠP.
O sprejemu nove organizacije ali ukinitvi obstoječe OO v SMO odloča KSMO.
49. člen
S sprejemom tega statuta preneha veljati statut SMO iz leta 2006. Predlog statuta je bil sprejet na seji KSMO dne 20. 3. 2010 v Radovljici.
Darko Milenkovič
Predsednik SMO