DOPOLNILNA POJASNILA SMO NA DOPIS MINISTRA
ZADEVA: DOPOLNILNA POJASNILA NA VA DOPIS:
ODGOVOR NA SOCIALNI DIALOG z dne 14.9.2012
Spotovani!
Vae odlo?no zavra?anje naih trditev o slabi kvaliteti socialnega dialoga je sprenevedanje in zavajanje vas osebno ali vaih strokovnih slub v vaem imenu. Socialni dialog namre? ne pomeni samo pogovarjanje, temve? tudi realizacija dogovorjenih sklepov. V SMO ne zatrjujemo, da se ne pogovarjamo, vendar trdimo, da sledite svojim predhodnikom in sindikat elite imeti po kontrolo in v sistemu poveljevanja.
Vaa trditev o tevilu sre?anj je resni?na, vendar bi vas spomnili na prva tri vabila iz za?etka vaega mandata, ko na njih niste niti odgovoril. Ravno zato smo o vaem ravnanju obvestili vrhovnega poveljnika, predsednika g. Danila Trka. ele pozneje ste vabili vse sindikate posamezno, skupno in e dvakrat samo SMO. Ugotavljamo, da zgolj nadaljujete zmotno prakso socialnega dialoga svojih predhodnikov. Sindikate pozivate na usklajevanje datuma, ne glede na nae predloge pa dolo?ite samo en datum (mi smo v omenjenih vabilih ponudili ve? datumov). To ni usklajevanje in iz tega bi lahko zaklju?ili, da elite vabiti sindikate po lastni elji in zgolj tedaj, ko vi ?utite potrebo po sre?anju. Razen prvega sre?anja je bil predmet pogovora vedno le recesija, var?evanje in kaj bomo sindikati prispevali zraven.
Vsekakor priznavamo, da ste v dveh primerih reagirali zelo hitro in po naem mnenju smo opravili zelo kratka, vendar zelo u?inkovita usklajevanja s konkretnimi rezultati. Ugotavljamo, da bi taknih usklajevanj moralo biti ?im ve?, zlasti v ?asu novih reform trga dela in pokojninske reforme. Pri slednji smo v prejnji razli?ici ZPIZ-2, ki je bil z referendumom zavrnjen, skupno s strokovnimi slubami e vgradili nekaj novosti in elimo, da tudi zdaj to naredimo skupaj in ne vsak po svoji strani.
Zelo nas moti vaa obtoba, da vam kot sindikat elimo narekovati naloge, ki jih morate postoriti in da ne poznamo vloge sindikata. To je vsekakor zavajanje zaposlenih in ?lanstva, saj vas elimo samo spodbuditi k ?im prejnjemu usklajevanju. Problematika podro?ne zakonodaje za obrambni resor je namre? odprta e dva mandata pred vaim prevzemom obrambnega resorja. Res je, da smo opozorili na usklajevanja povezana na zakonodajo obrambnega resorja, vendar ne hitra, saj se v tem letu sprejemajo zelo pomembni zakoni, ki bodo narekovali tudi spremembe dolo?il pravnih aktov na obrambnem podro?ju, zlasti v delovno pravnem pogledu, ki bodo mo?no vplivale na status zaposlenih. Zato menimo, da je nujno sodelovanje in usklajevanje pri Zutd, ZDR, ZPIZ-2 in se temu primerno uredi obrambna zakonodaja, predvsem v delovno pravnem segmentu.
Pri pla?nem sistemu, pla?il strokov iz dela, pla?il raznih oblik dela (nadurno delo, prerazporeditev delovnega ?asa, deurstva, strae, intervencijske skupine) e enkrat povzemamo odlo?itev Ustavnega sodi?a, ki pravi, da je ZSPJS edini podro?ni zakonski predpis, ki ureja vse omenjeno. Vae strokovne slube vas pri tem, enako kot vao predhodnico, nenehno zavajajo. Sicer smo strokovnjaku za to podro?je naro?ili izdelavo pravnega mnenja in na to temo pripravljamo ustavno presojo, v katero bomo vklju?ili tudi nekatere druge nepravilnosti in odstopanja, ki nas postavljajo v manj ugoden poloaj, kot ostale zaposlene v Sloveniji. e vedno smo mnenja, da bi vse te razlike lahko uredili, ?e ne z uredbo, pa s pravilnikom, ki bi zdruil vse odprte teme in jih opredelil v prid zaposlenih v obrambnem resorju.
Spotovani gospod minister, spremembe v Pravilniku o slubeni oceni so bile usklajene in sprejete e novembra 2011. Prav vsi reprezentativni sindikati smo sodelovali v delovni skupini in smo pri?akovali upotevanje teh spremembe e preteklo leto. al je prejnji na?elnik G SV samovoljno in brez soglasja sindikatov prepre?il ve?ino teh sprememb, ki so predmet sedanjega predloga. Pri o?itku, da pravilnik ne napreduje po na?rtu in nadaljevanju usklajevanja sprememb, smo imeli v mislih dokon?no ureditev pravilnika, v edinem e neusklajenem delu in to je urejevanje kriterijev za ocenjevanje. Skupna ugotovitev omenjene komisije (sindikatov in strokovnih slub) je, da je ocenjevanje na podlagi sedanjih kriterijev subjektivno in v ve?ini primerov lahko opazimo elemente ma?evanja. Razlogi le-tega so uresni?evanje pravic iz naslova 190. ?lena ZDR (varstvo otroka), morebitne dalje bolnike. Vsi trije reprezentativni sindikati smo predlagali obliko kriterijev, ki so jih strokovne slube G upotevali in le-te dopolnjevali s svojimi predlogi. V tem letu bi morali nadaljevati za?eto in zadeve zaklju?iti do konca 2012. Ugotavljamo, da zadeve ne bomo uspeli zaklju?iti in bo pravilnik, kljub predlaganim in zelo pozitivnim spremembam, e vedno zelo pomanjkljiv.
V primeru zdruevanja ReCo so bile nae zahteve popolnoma jasne in predstavljene na Odboru za obrambo. Poudarjamo, da se glede tega nismo opredeljevali po strokovni strani, temve? smo zadevo predstavili iz delovno pravnega in socialno ekonomskega stali?a. Jasno smo zahtevali, da vsa prazna delovna mesta obdrite in jih popolnite z ustreznim kadrom in ele potem odlo?ite o reorganizaciji ReCo. Razlog za neukinitev delovnih mest je preprost:
- zaposlenim z zelo nizkimi prihodki se bo pove?al obseg dela in
- reili bi del problematike povezane za vojake po 45 letu starosti.
V reevanju za?itne opreme za civilne strokovnjake se ne moremo strinjati, da se zadeve reujejo. Na ta problem opozarjamo e najmanj pet let in se od tedaj do danes zadeva ni premaknila naprej. Poudarjamo, da ne govorimo o delovnih oblekah temve? o za?itni opremi za opravljanje nalog na terenu, pri streljanju, v tujini na MOM in podobno.
Na neuresni?evanje dolo?il 100. B ?lena ZOBr in v povezavi z njim tudi dolo?il Pogodbe o zagotavljanj pogojev za delo SMO tudi opozarjamo e vrsto let in kot smo zapisali, tukaj ne gre za strokovni aspekt formacij v SV. Zavedamo se, da je to naloga strokovnih slub in ne sindikata, toda ko govorimo o uvr?anju v pla?no lestvico, dolo?anje dodatkov (poloajni dodatek, dodatki po 59. ?l. ZSSlov, uvrstitev nekaterih dodatkov iz KPJS) pa je usklajevanje z reprezentativnimi sindikati nujno. Tudi ?e ostali sindikati to ne zahtevajo, SMO vztraja pri tej zahtevi, saj tudi pri sistemizacijah za upravni del vedno podajamo mnenja in hkrati tudi predloge. General major g. Anton teiner je kot prejnji na?elnik G SV obljubil, da bo naro?il vsem poveljnikom, da morajo s SMO sodelovati v pla?nem segmentu. To pri?akujemo pri transformaciji in bi va zapis zelo pripomogel uresni?evanju socialnega dialoga.
Va o?itek, glede pristojnosti in poloaja sindikata resni?no ne razumemo. SMO je bil vedno konstruktiven pri svojem delovanju in bo tudi v prihodnje deloval po svojih na?elih. Vedno smo bili pripravljeni za usklajevanja in reevanja odprtih problemov v obrambnem resorju. Na osnovni cilj je dokon?na ureditev delovno pravnih in socialno ekonomskih razmer v obrambnem resorju. elje in potrebe so nam dokaj podobne, potrebno je ?im tesneje sodelovanje strokovnih slub in SMO. Problematika povezana za novo pogodbo za delovanje SMO je zelo jasna. Svoj zadnji predlog pogodbe smo vam posredovali v letu 2011, vendar odgovora do danes ni bilo. Opozarjamo, da ne bomo dovolili zmanjevanje e doseenih pravic za delovanje SMO, ki bodo vsekakor skladne z zakonskimi normami.
Zakon vsakem reprezentativnem sindikatu daje navidezno nadzorstveno dolnost z osnovnim namenom za?ite ?lanov in zaposlenih. V ta namen lahko uporabi vse oblike sindikalnega boja in to v SMO tudi po?nemo.
Lep pozdrav.
Darko Milenkovi?
Predsednik