Zadeva: Predlog ukrepov za uravnoteenje javnih financ, ki se nanaajo na pla?e, povra?ila in druge prejemke v javnem sektorju
V nadaljevanju posredujemo predlog ukrepov kot odgovor na predlog Koordinacije stavkovnih odborov sindikatov javnega sektorja glede ukrepov za uravnoteenje javnih financ, ki se nanaajo na pla?e in druge prejemke v javnem sektorju z dne 19.4.2012. Hkrati so podani odgovori tudi glede zmanjanja tevila zaposlenih v javnem sektorju ter glede zahteve Policijskega sindikata Slovenije (PSS) in Sindikata policistov Slovenije (SPS) o lo?enih pogajanjih.
Odgovor glede normativov in standardov za podro?je vzgoje in izobraevanja ter finan?nih posegov na podro?ju visokoolskega izobraevanja in raziskovalne dejavnosti bo posredovan naknadno, upotevaje vsebino usklajevanj glede teh ukrepov med predstavniki sindikatov in resornega ministrstva dne 24.4.2012.
I. PLA?E, POVRA?ILA IN DRUGI PREJEMKI
1. Osnovna pla?a, odprava nesorazmerij v osnovnih pla?ah, varovana pla?a:
- Znianje vrednosti pla?nih razredov za 10% (kombinacija linearnega in progresivnega znianje vrednosti pla?nih razredov v pla?ni lestvici) s 1.6.2012,
- s 1.6.2012 se odpravi preostali del nesorazmerja v osnovnih pla?ah;
- ukinitev varovane pla?e (A040) s 1.6.2012;
- ukrep je trajne narave;
2. Regres
leto 2012:
- regres se izpla?a vsem zaposlenim;
- viina regresa je odvisna od osnovne pla?e v mesecu pred izpla?ilom, in sicer: 692,00 se izpla?a zaposlenim, ki so uvr?eni do vklju?no 13. pla?nega razreda; 657,40 se izpla?a od 14. do vklju?no 19. pla?nega razreda; 493,05 se izpla?a od 20. do vklju?no 26. pla?nega razreda; 328,70 se izpla?a od 27. do vklju?no 33. pla?nega razreda, 164,35 se izpla?a od 34. do vklju?no 39. pla?nega razreda; od vklju?no 40. pla?nega razreda se izpla?a regres v viini 100 .
leto 2013:
- regres se izpla?a zaposlenim, ki so uvr?eni do vklju?no 40. pla?nega razreda;
- viina je odvisna od osnovne pla?e v mesecu pred izpla?ilom, in sicer: 692,00 se izpla?a do vklju?no 13. pla?nega razreda; 484,40 od 14. do vklju?no 30. pla?nega razreda in 346,00 od 31. do vklju?no 40. pla?nega razreda;
3. Povra?ilo strokov prevoza na delo in z dela
- povrnitev kilometrine v viini 5% cene neosvin?enega motornega bencina - 95 oktanov;
- upravi?enost do povra?ila strokov nad 3 km razdalje od kraja bivanja do kraja opravljanja dela;
- omejitev najvijega mese?nega zneska povra?ila z viino minimalne pla?e (izjema so javni uslubenci, ki so preme?eni, prevzeti ali so po volji delodajalca sklenili pogodbo o zaposlitvi v drugem kraju);
- v primeru organiziranega ali zagotovljenega brezpla?nega prevoza na delo in z dela zaposleni ni upravi?en do povra?ila strokov prevoza;
- ?e ima zaposleni v uporabi slubeno stanovanje, ima pravico do povra?ila strokov od kraja slubenega stanovanja;
- ?e zaposleni dodelitev slubenega stanovanja zavrne, se mu povrnejo stroki prevoza od kraja predloga dodelitve slubenega stanovanja.
4. Regres za prehrano
- viina regresa znaa 3,52 ;
- do povra?ila so upravi?eni zaposleni, ki delajo ve? kor 4 ure dnevno, razen ?e zaposleni dela kraji delovni ?as (ve? kot 4 do 8 ur) na podlagi zakona (ZPIZ, ZZZ, kraji delovni ?as zaradi starevstva);
- glede tevila prejetih regresov se javnim uslubencem, ki naloge opravljajo v neenakomerno razporejenem delovnem ?asu, zagotovi enak poloaj kot javnim uslubencem, ki delajo v obi?ajnem delovnem ?asu;
- v primeru zagotovljene brezpla?ne prehrane ima zaposleni monost izbire med izpla?ilom regresa za prehrano ali kori?enja brezpla?ne prehrane (kori?enje brezpla?ne prehrane in izpla?ilo regresa za prehrano se izklju?ujeta).
5. Solidarnostna pomo?
- viina solidarnostne pomo?i ostane nespremenjena (kot je sedaj veljavna: 577,51);
- do solidarnostne pomo?i so upravi?eni zaposleni, katerih osnovna pla?a ne presega viine minimalne pla?e, pri ?emer je upravi?enje vezano na osnovno pla?o zaposlenega v mesecu nastanka dogodka oziroma razloga, zaradi katerega je javni uslubenec upravi?en do solidarnostne pomo?i;
- rok za vloitev zahteve in s tem upravi?enje do solidarnostne pomo?i je vezano na 60 dni po nastanku dogodka.
6. Jubilejne nagrade
- viina ostane nespremenjena (kot je sedaj veljavna: 577,51 za 30 let; 433,13 za 20 let; 288,76 za 10 let;
- pravica do jubilejne nagrade se vee na leta delovne dobe v javnem sektorju.
7. Odpravnina ob odhodu v pokoj
- znianje viine na dve povpre?ni mese?ni pla?i zaposlenega v RS oziroma dve zadnji pla?i zaposlenega, ?e je to zanj ugodneje;
- v primeru, da se javni uslubenec upokoji v roku dveh mesecev po izpolnitvi minimalnih pogojev za pridobitev pravice do starostne pokojnine brez zmanjanja, je upravi?en do odpravnine v viini treh mese?nih oziroma povpre?nih pla?, ?e je zanj to ugodneje;
- v primeru reaktivacije delovnega razmerja in ponovne upokojitve, zaposlenemu odpravnina ne pripada.
8. Nadomestilo za lo?eno ivljenje
- nadomestilo zajema nadomestilo za stroke stanovanja v viini 140,54 ;
- ukine se nadomestilo za prehrano;
- upravi?enje do nadomestila je vezano na razporeditev na delo ve? kot 70 km izven kraja bivali?a oje druine.
9. Dnevnice tujina
- znianje dnevnice za 20%;
- dnevnica pripada za potovanja od 10 -14 ur in nad 14 ur.
10. Kilometrina za uporabo lastnega vozila v slubene namene
- kilometrina za uporabo lastnega vozila v slubene namene znaa 18% cene neosvin?enega motornega bencina - 95 oktanov
11. Dnevnice v dravi
- viina 16;
- dolo?itev enotne dnevnice (samo za slubena potovanja, ki trajajo nad 12 ur);
- ukinitev dnevnice za potovanja od 6-8 ur in 8-12 ur;
- dolo?itev e enega regresa za prehrano v primeru slubenega potovanja v trajanju 8 do 12 ur;
- ?e je v okviru slubenega potovanja zagotovljena celotna prehrana, zaposleni nima pravice do dnevnice.
12. Dodatki za delo v tujini
- ukinitev dodatkov za oddaljenost, zahtevnost dela v tujini ter nadomestila za nepreskrbljene otroke,
13. Delovna uspenost iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu
- znianje najvijega dovoljenega obsega sredstev namenjenih za delovno uspenost iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu s 60% na 20% doseene razlike med prihodki in odhodki
14. Zaposlovanje, avtorske pogodbe in podjemne pogodbe
Zaposlovanje
- zaposlovanje dovoljeno na podlagi soglasja, kot je opredeljeno v predlogu ZUJF. Brez soglasja so zaposlitve mone v primeru prevzema javnih uslubencev kot posledica prenosa nalog na podlagi zakona oziroma reorganizacije in nadomestnih zaposlitev za dolo?en ?as (nadomestne zaposlitve za dolo?en ?as, nadome?anje dalj ?asa odsotnih, ki prejemajo nadomestila, ki jih ne zagotavlja uporabnik prora?una in nadome?anje v primeru pred?asnega prenehanja delovnega razmerja za dolo?en ?as).
Avtorske in podjemne pogodbe ter tudentsko delo
- sklepanje ni dovoljeno, razen, ?e gre za primere, ki so izrecno dolo?eni v posebnih predpisih ali kadar je avtorska ali podjemna pogodba sklenjena za taksativno navedene primere v predlogu ZUJF;
- na podlagi soglasja se lahko sklepajo tudi druge avtorske oziroma podjemne pogodbe ter prevzema obveznosti iz naslova tudentskega dela
15. Pogodbe o izobraevanju
- sklepanje pogodb o izobraevanju z zaposlenimi ni dovoljeno, razen ?e obveznost sklenitve pogodbe o izobraevanju izhaja iz posebnega predpisa ali kolektivne pogodbe.
16. Prenehanje pogodbe o zaposlitvi ob izpolnitvi pogojev za upokojitev
- javnemu uslubencu, ki izpolni minimalne pogoje za pridobitev pravice do starostne pokojnine brez zmanjanja v skladu s predpisi, ki urejajo pokojninsko in invalidsko zavarovanje, pogodba o zaposlitvi preneha veljati z dokon?nostjo sklepa predstojnika;
- javni uslubenci imajo pravico do odpravnine kot ob upokojitvi;
- pogodba o zaposlitvi ne preneha veljati, ?e se delodajalec in javni uslubenec dogovorita za nadaljevanje delovnega razmerja (dogovor je mogo? le zaradi zagotovitve nemotenega delovnega procesa in mora vsebovati dolo?ilo o ?asu trajanja delovnega razmerja).
17. Dopust
zaposlenim od 1.1.2013 dalje pripada najve? 32 dni letnega dopusta
18. Ukrepi iz interventnega zakona
- interventni ukrepi, ki zadevajo napredovanje v viji pla?ni razred, napredovanje v naziv, redno delovno uspenost in delovno uspenost iz naslova pove?anega obsega dela ter usklajevanje pla? veljajo do vklju?no 31.12.2013.
Napredovanje v naziv
- javni uslubenci in funkcionarji, ki so v letu 2011 in 2012 napredovali v viji naziv pridobijo pravico do pla?e v skladu z vijim nazivom s 1.6.2013;
- v letu 2013 ni napredovanja v viji naziv;
- leto 2013 se ne teje v napredovalno obdobje za napredovanje v viji naziv;
- izjema so javni uslubenci, ki v letu 2012 in 2013 pridobijo naziv ali viji naziv in pravico do pla?e v skladu s pridobljenim nazivom ali vijim nazivom, ?e je pridobitev naziva ali vijega naziva pogoj za opravljanje nalog na delovnem mestu, na katerega se javni uslubenec preme?a oziroma za katerega sklepa pogodbo o zaposlitvi;
Napredovanje v viji pla?ni razred
- javni uslubenci in funkcionarji, ki so v letu 2012 napredovali v viji pla?ni razred, pridobijo pravico do pla?e v skladu z vijim pla?nim razredom s 1.6.2013;
- v letu 2013 ni napredovanja v viji pla?ni razred
- leto 2013 se ne teje v napredovalno obdobje za napredovanje v viji pla?ni razred.
Redna delovna uspenost
- javnim uslubencem in funkcionarjem v letu 2013 ne pripada del pla?e za redno delovno uspenost.
Delovna uspenost iz naslova pove?anega obsega dela
- viina dela pla?e iz tega naslova lahko znaa najve? 20% osnovne pla?e javnega uslubenca
- v kolikor se izpla?uje del pla?e za delovno uspenosti iz naslova pove?anega obsega dela tudi iz naslova in sredstev posebnega projekta, lahko del pla?e iz tega naslova skupno znaa najve? 30% osnovne pla?e javnega uslubenca
- javnim uslubencem za katere velja Uredba o pla?ah direktorjev v javnem sektorju se del pla?e iz tega naslova v letu 2013 izpla?uje v skladu z drugim odstavkom 4. ?lena Uredbe o delovni uspenosti iz naslova pove?anega obseg dela za javne uslubence (10% osnovne pla?e)
Uskladitev osnovnih pla?
- vrednost pla?nih razredov iz pla?ne lestvice se do 1.1.2014 ne uskladi.
II. OPREDELITEV DO PREDLOGA, KI ZADEVA ZMANJANJE TEVILA JAVNIH USLUBENCEV
V predlogih, kot jih je vlada predlagala za pogajanja oziroma usklajevanja z reprezentativnimi sindikati javnega sektorja, ni ukrepa o odpu?anju javnih uslubencev, kar pomeni, da je primarni namen vlade ohraniti delovno razmerje zaposlenih.
Pri tem pa je potrebno upotevati tudi dejstvo, da je potrebno v letu 2013 zmanjati obseg sredstev za pla?e in druge prejemke iz delovnega razmerja, ter da je morebitno odpu?anje zaposlenih iz poslovnih razlogov v pristojnosti delodajalca, pri ?emer je sindikat v skladu s predpisi pri postopkih reorganizacije in odpovedi iz poslovnih razlogov vklju?en v te postopke oziroma v posamezne faze postopkov. Vlada ne more prepre?iti, da v primeru ugotovljenih poslovnih razlogov, vezanih na reorganizacijo ali racionalizacijo poslovanja, pove?anje u?inkovitosti in zmanjanje strokov dela, delodajalci izpeljali postopke odpovedi pogodbe o zaposlitvi v skladu z veljavno delovnopravno zakonodajo.
Vlada pa si bo prizadevala, da se bo v organih, kjer ima neposredne pristojnosti in v katerih bo treba zniati tevilo zaposlenih, to dogajalo na mehak na?in oziroma z naravnim odlivom.
III. OPREDELITEV GLEDE VODENJA LO?ENIH POGAJANJ S PSS IN SPS
V zvezi z zahtevo PSS in SPS o lo?enih pogajanjih, vladna stran meni, da lo?ena pogajanja niso mona, ko gre za predloge ukrepov na podro?ju pla?, povra?il in drugih prejemkov iz delovnega razmerja policistov, saj o pla?ah in drugih prejemkih zaposlenih v javnem sektorju tem e potekajo pogajanja oziroma usklajevanja med predstavniki vlade in koordinacijo stavkovnih odborov sindikatov javnega sektorja. Glede drugih vpraanj, ki jih sindikata izpostavljata in o katerih sta izrazila zahtevo za lo?ena pogajanja (npr. oprema policistov, pogoji dela v policiji, ..), vladna stran lo?ena pogajanja s pristojnim ministrom podpira.
Po mnenju vladne strani so lo?ena pogajanja torej mona in smiselna o vseh vpraanjih, ki niso predmet pogajanj oziroma usklajevanj s koordinacijo stavkovnih odborov sindikatov javnega sektorja.
S spotovanjem,
dr. Senko PLI?ANI?
MINISTER