Protest SMO v zvezi z vodenjem tabele obremenjenosti zaposlenih
Oktobra 2012 se je na Direktoratu za obrambne zadeve izvajalo testno izpolnjevanje tabele realizacije nalog. Iz razgovora s nekaterimi sodelujo?imi pri testnem izpolnjevanju tabele obremenjenosti so le ti povedali, da so delavci predlagan na?in spremljanja ob?utili kot velik pritisk. Obrazloitev predlagateljev omenjenega obrazca, da je tabela pomo? nadrejenemu oz. predstojniku organa, da bo iz izpolnjevanja tabele ugotovil kdo je preve? oziroma premalo obremenjen, in da bo lahko prerazporedil naloge, je po nai oceni neresni?na. V Sindikatu ministrstva za obrambo (SMO) se ne strinjamo s takno argumentacijo uporabnosti navedene tabele, kar elimo v nadaljevanju tudi argumentirati.
Vsak delavec ima z Ministrstvom za obrambo sklenjeno pogodbo o zaposlitvi, v kateri so v 2. ?lenu navedene naloge javnega uslubenca. Poleg tega so naloge javnega uslubenca opredeljene tudi v sistemizaciji delovnih mest. Predstojnik oz. vodja organizacijske enote pa je z delovnimi nalogami podrejenih podrobno seznanjen: kot prvo javni uslubenci opravljajo naloge iz sistemizacije (pogodbe) ter druge naloge z delovnega podro?ja po odredbi nadrejenega; kot drugo pa predstojnik elektronsko (v?asih pa elektronsko in fizi?no ) podpie pripravljene dokumente, potne naloge, prijave na seminarje, usposabljanja.... Prav tako se pripravljajo mese?ni plani in mese?ne realizacije delovnih nalog ter razna poro?ila, iz katerih je razvidno reevanje zadev v dolo?enem ?asovnem obdobju. Predvidevamo, da vodje vedo, kateri delavec je zadolen za posamezno podro?je in posledi?no, koliko dela je le-ta opravil. Poleg omenjenega je ve?ina dela vezana na aplikacije (IRDG, ORGMOB, EDD, ARD?, EHONAS) iz katerih je prav tako razvidno kaj in koliko nalog je imel posameznik v nekem ?asovnem obdobju.
V kolikor pa posamezniki smatrajo, da to ni dovolj in bi bilo potrebno dodatno spremljanje delav?evega dela, pa tabela, ki smo jo prejeli v seznanitev, nikakor ni ustrezna. Povsem nesprejemljivo je namre?, da se predlagana tabela vodi v minutah. Delavci morajo v tabeli ozna?iti, koliko ?asa so pripravljali dolo?eno nalogo, koliko ?asa so se ukvarjali z neko stranko, koliko ?asa so uporabljali telefon, internet za privatne namene, koliko ?asa so se pogovarjali s sodelavci, koliko ?asa so pili kavo in podobno. Ne znamo si razloiti, kaj bo npr. dokazal podatek: nek uradnik se je s stranko pogovarjal pol ure, drugi pa le 10 minut. Ali uradnik, ki se dlje ?asa pogovarja s stranko, posledi?no slabe opravlja delo kot uradnik, ki za to porabi manj ?asa???
Kot zadnje, vendar ne najmanj pomembno pa bi poudarili, da po nai oceni zahteva tabela, ki smo jo videli in v kolikor bi bila res realno in objektivno izpolnjena, vsaj pol ure delovnega ?asa dnevno, kar predstavlja npr. pri 100 delavcih, ki izpolnjujejo omenjeno tabelo, 50 ur ?asa dnevno, kar pomeni ve? kot 6 delavcev dnevno. Kot smo e v uvodu omenili, pa so delavci, ki so sodelovali pri testnem izpolnjevanju tabele obremenjenosti, ?utili dolo?en pritisk. Posamezniki so izjavili, da je bila v tem ?asu motena njihova komunikacija s sodelavci na delovnem mestu, zato smatrajo, da je to neka oblika mobinga na delovnem mestu.
V SMO nasprotujemo omenjenemu na?inu podpore predstojnikom, saj menimo, da so bolj pomembni rezultati dela in ne na?in, kako pridemo do teh rezultatov. Vsaka situacija je nekaj posebnega in je ne moremo reevati po neki abloni. V pristojnosti predstojnikov posameznih OE pa je, da z razli?nimi ukrepi izboljajo organiziranost in posledi?no produktivnost. Predlagamo, da bi se razmiljalo v smeri uvajanja motivacijskih ukrepov, ki jih v ?asu recesije in zategovanja pasu v javni upravi e kako primanjkuje. Navsezadnje je po preverjenih inforamcijah, ta praksa zgolj v obrambnem resorju in jo v javnem sektorju ne poznajo. Spraujemo se, zakaj bi moral na sektor uvajati novosti, ki jih ne narekujejo zakoni in predpisi. Pri?akujemo, da se bo takoj prenehalo s takno prakso in zapravljanjem delovnega ?asa.
Lep pozdrav.
Darko Milenkovi?
Predsednik