Sindikatu Ministrstva za obrambo uspelo premakniti dialog z MORS glede obračunavanja potnih stroškov v SV
Dva dni po tiskovni konferenci, ki jo je pripravil Sindikat Ministrstva za obrambo skupaj s ZSSS in kjer smo se odzvali na POSEG V MINIMALNO PLAČO PRIPADNIKOV SLOVENSKE VOJSKE ZARADI POVRNITVE POTNIH STROŠKOV in nepravilnosti , ki so se pojavile ob uveljavitvi novega SOP so se v MORS-u le odzvali. Ponudili so socialni dialog z obljubo po sindikalni koordinaciji v septembru 2011 kjer bomo poiskali morebitne bolj racionalne rešitve ter pripravili nove predloge za spremembe splošnih predpisov.
Nekaj pomembnih ugotovitev in strinjanj ter zavez z izjave MORS-a:
- Na Ministrstvu za obrambo podpiramo vse dejavnosti sindikatov, ki bi prispevale k pravičnejšemu, racionalnejšemu in enakopravnemu načinu obračunavanja stroškov prevoza, saj tudi sami menimo, da sedanja Uredba o povračilu stroškov prevoza na delo in z dela javnim uslužbencem in funkcionarjem v državnih organih povsem ne upošteva posebnosti opravljanja službe v Slovenski vojski.
- Predlagali smo, da bi bilo smiselno za vse pripadnice in pripadnike Slovenske vojske sprejeti drugačen način obračuna, in sicer sistem dejanskega izračuna zmanjšane kilometrine. Naredili smo primerjalno analizo med sedanjim sistemom izplačevanja in predlaganim sistemom dejanskega izračuna zmanjšane kilometrine ter ugotovili, da bi bil takšen način na letni in mesečni ravni ugodnejša rešitev za zaposlene in racionalnejša za javni proračun.
- V zvezi s konkretnimi pripombami sindikatov na Ministrstvu za obrambo bomo na sindikalni koordinaciji v septembru 2011 poiskali morebitne bolj racionalne rešitve ter pripravili nove predloge za spremembe splošnih predpisov.
- Vsekakor obstaja možnost, da pride do napake, zato SOP dodatno opredeljuje način, kako pripadnik uveljavlja drugačno razdaljo, kot jo določa TIS.
- Rešitve, ki v SOP-u zadevajo izjave pripadnikov glede prevožene razdalje, bomo proučili in po potrebi popravili.
- Sindikati opozarjajo, da se dveurna izguba ne upošteva enako. Glede navedenega od leta 2006 ni bilo nobenih sprememb. Tudi zadnji SOP le povzema določila veljavne uredbe.
- V prihodnje bomo posebno pozornost posvetili temu, da s poračuni potnih stroškov v morebitnih posamičnih primerih ne bi posegali v del plače, varovan s predpisi.
- Navedbe sindikatov, da nekaterim pripadnikom zaradi prevoza na delo in z dela ni omogočen dvanajsturni počitek, držijo.
V nadaljevanju je podana izjava MORS-a.
01.09.2011 10:57 | GŠSV, novica MO
Obračunavanje stroškov prevoza na delo in z dela tudi z noveliranim SOP skladno z uredbo Vlade RS
V zadnjem času sindikati, ki delujejo na Ministrstvu za obrambo, izražajo nestrinjanje z noveliranim Standardnim operativnim postopkom (SOP) za obračunavanje nadomestila zaradi prevoza na delo in z dela pripadnikom stalne sestave Slovenske vojske, ki je bil izdan kot akt vodenja in poveljevanja 7. junija 2011. Na Ministrstvu za obrambo podpiramo vse dejavnosti sindikatov, ki bi prispevale k pravičnejšemu, racionalnejšemu in enakopravnemu načinu obračunavanja stroškov prevoza, saj tudi sami menimo, da sedanja Uredba o povračilu stroškov prevoza na delo in z dela javnim uslužbencem in funkcionarjem v državnih organih povsem ne upošteva posebnosti opravljanja službe v Slovenski vojski. V preteklosti smo že večkrat dali pobudo za spremembo določila o obračunavanju stroškov prevoza na delo in z dela za pripadnike Slovenske vojske. Predlagali smo, da bi bilo smiselno za vse pripadnice in pripadnike Slovenske vojske sprejeti drugačen način obračuna, in sicer sistem dejanskega izračuna zmanjšane kilometrine. Naredili smo primerjalno analizo med sedanjim sistemom izplačevanja in predlaganim sistemom dejanskega izračuna zmanjšane kilometrine ter ugotovili, da bi bil takšen način na letni in mesečni ravni ugodnejša rešitev za zaposlene in racionalnejša za javni proračun. Zaenkrat te pobude še niso bile sprejete. Zaradi razlik v tolmačenju splošnih predpisov smo bili mnenja, da je smiselno in potrebno zaradi velikosti organizacije in teritorialne razpršenosti opravljanja delovnih nalog v Slovenski vojski poenotiti postopke v poveljstvih in enotah SV pri obračunavanju povračila stroškov prevoza pripadnic in pripadnikov SV z aktom vodenja in poveljevanja oziroma SOP-om. Pri SOP-u gre za izvedbeni akt, ki ne posega v veljavne predpise in pravice zaposlenih v SV. S tem se le konkretizirajo dela in naloge določenih notranjih organizacijskih enot pri izvajanju zakonskih in podzakonskih aktov. V osnovnih določilih se SOP ne razlikuje od prejšnjega, na katerega do zdaj ni bilo pripomb. V zvezi s konkretnimi pripombami sindikatov na Ministrstvu za obrambo bomo na sindikalni koordinaciji v septembru 2011 poiskali morebitne bolj racionalne rešitve ter pripravili nove predloge za spremembe splošnih predpisov.
Zaradi nekaterih navedb v medijih ter vprašanj dajemo nekaj pojasnil.
1. SOP v pravice zaposlenih ne posega, ureja pa njihovo izvedbo. Pravice določata Zakon o višini povračil stroškov v zvezi z delom in nekaterih drugih prejemkov (Uradni list RS, št. 87/97, 9/98, 48/01, 61/05, 71/06, 62/07, 19/08, 67/08 – v nadaljevanju zakon) in Uredba o povračilu stroškov prevoza na delo in z dela javnim uslužbencem in funkcionarjem v državnih organih (Uradni list RS, št. 95/06 in 16/07 – v nadaljevanju uredba). SOP upošteva vsa določila iz zakona in uredbe, v največji možni meri smo upoštevali tudi mnenja MJU.
2. Telefonski imenik Slovenije (TIS) je kot orodje za izračun razdalje v SOP-u določen že od leta 2007. Iz tega obdobja imamo nekaj sodne prakse, ki uporabi tega orodja za izračun razdalje ne nasprotuje. Vsekakor obstaja možnost, da pride do napake, zato SOP dodatno opredeljuje način, kako pripadnik uveljavlja drugačno razdaljo, kot jo določa TIS. Hkrati takšna uporaba enotnega orodja za izračun razdalje v celotni SV omogoča transparentno in poenoteno izračunavanje razdalje na neki relaciji.
3. Po mnenju sindikatov se zaradi SOP-a potni stroški v SV na istih relacijah obračunavajo različno. Po njegovem mnenju bi bilo obračunavanje le na podlagi uredbe bolj enotno. Menimo, da so navedene trditve nesmiselne. Ob sprejemu uredbe se je v celotni javni upravi pojavilo veliko vprašanj glede izvajanja uredbe. Za rešitev navedenega je MJU podalo več pojasnil, ki jih je bilo po naši oceni treba sistematično urediti v celoto. V SV je bila sprejeta odločitev, da bomo vsa pojasnila združili v pregledno celoto, SOP, ki obsega določila uredbe in mnenja MJU kot tudi dosedanjo sodno prakso. V SOP-u so za pripadnice in pripadnike SV s tem zajeta določila za pravilno podajo izjave za uveljavljanje stroškov prevoza.
Rešitve, ki v SOP-u zadevajo izjave pripadnikov glede prevožene razdalje, bomo proučili in po potrebi popravili.
4. Sindikati opozarjajo, da se dveurna izguba ne upošteva enako. Glede navedenega od leta 2006 ni bilo nobenih sprememb. Tudi zadnji SOP le povzema določila veljavne uredbe.
5. Stroške prevoza na delo in vsa druga povračila stroškov (prehrana) Ministrstvo za obrambo kot vsa javna uprava obračunava tako, da se v tekočem mesecu prejme povračilo stroškov prevoza na delo v celoti, kot da bi imenovani delal ves mesec. Pri obračunu plače v naslednjem mesecu se evidentirajo odsotnosti in se opravi poračun preveč prejetih stroškov prevoza na delo za pretekli mesec. Znesek preveč prejetih stroškov prevoza na delo se zapiše v minus, hkrati pa se doda v celoti znesek stroška prevoza na delo za tekoči mesec. To pomeni, da se poračuna preveč izplačan prevoz za pretekli mesec z dodanimi prevoznimi stroški za tekoči mesec. Navedeni način obračunavanja je določen za celotno javno upravo. V prihodnje bomo posebno pozornost posvetili temu, da s poračuni potnih stroškov v morebitnih posamičnih primerih ne bi posegali v del plače, varovan s predpisi.
6. Navedbe sindikatov, da nekaterim pripadnikom zaradi prevoza na delo in z dela ni omogočen dvanajsturni počitek, držijo. Kot priznavajo tudi v sindikatih, pot na delo in z dela ne šteje v delovni čas (skladno s sodno prakso), kot delodajalec pa na navedeno nimamo vpliva.
Služba za strateško komuniciranje MORS