Dva dni po tiskovni konferenci, ki jo je pripravil Sindikat Ministrstva za obrambo skupaj s ZSSS in kjer smo se odzvali na POSEG V MINIMALNO PLA?O PRIPADNIKOV SLOVENSKE VOJSKE ZARADI POVRNITVE POTNIH STROKOV in nepravilnosti , ki so se pojavile ob uveljavitvi novega SOP so se v MORS-u le odzvali. Ponudili so socialni dialog z obljubo po sindikalni koordinaciji v septembru 2011 kjer bomo poiskali morebitne bolj racionalne reitve ter pripravili nove predloge za spremembe splonih predpisov.
Nekaj pomembnih ugotovitev in strinjanj ter zavez z izjave MORS-a:
- Na Ministrstvu za obrambo podpiramo vse dejavnosti sindikatov, ki bi prispevale k pravi?nejemu, racionalnejemu in enakopravnemu na?inu obra?unavanja strokov prevoza, saj tudi sami menimo, da sedanja Uredba o povra?ilu strokov prevoza na delo in z dela javnim uslubencem in funkcionarjem v dravnih organih povsem ne upoteva posebnosti opravljanja slube v Slovenski vojski.
- Predlagali smo, da bi bilo smiselno za vse pripadnice in pripadnike Slovenske vojske sprejeti druga?en na?in obra?una, in sicer sistem dejanskega izra?una zmanjane kilometrine. Naredili smo primerjalno analizo med sedanjim sistemom izpla?evanja in predlaganim sistemom dejanskega izra?una zmanjane kilometrine ter ugotovili, da bi bil taken na?in na letni in mese?ni ravni ugodneja reitev za zaposlene in racionalneja za javni prora?un.
- V zvezi s konkretnimi pripombami sindikatov na Ministrstvu za obrambo bomo na sindikalni koordinaciji v septembru 2011 poiskali morebitne bolj racionalne reitve ter pripravili nove predloge za spremembe splonih predpisov.
- Vsekakor obstaja monost, da pride do napake, zato SOP dodatno opredeljuje na?in, kako pripadnik uveljavlja druga?no razdaljo, kot jo dolo?a TIS.
- Reitve, ki v SOP-u zadevajo izjave pripadnikov glede prevoene razdalje, bomo prou?ili in po potrebi popravili.
- Sindikati opozarjajo, da se dveurna izguba ne upoteva enako. Glede navedenega od leta 2006 ni bilo nobenih sprememb. Tudi zadnji SOP le povzema dolo?ila veljavne uredbe.
- V prihodnje bomo posebno pozornost posvetili temu, da s pora?uni potnih strokov v morebitnih posami?nih primerih ne bi posegali v del pla?e, varovan s predpisi.
- Navedbe sindikatov, da nekaterim pripadnikom zaradi prevoza na delo in z dela ni omogo?en dvanajsturni po?itek, drijo.
V nadaljevanju je podana izjava MORS-a.
01.09.2011 10:57 | GSV, novica MO
Obra?unavanje strokov prevoza na delo in z dela tudi z noveliranim SOP skladno z uredbo Vlade RS
V zadnjem ?asu sindikati, ki delujejo na Ministrstvu za obrambo, izraajo nestrinjanje z noveliranim Standardnim operativnim postopkom (SOP) za obra?unavanje nadomestila zaradi prevoza na delo in z dela pripadnikom stalne sestave Slovenske vojske, ki je bil izdan kot akt vodenja in poveljevanja 7. junija 2011. Na Ministrstvu za obrambo podpiramo vse dejavnosti sindikatov, ki bi prispevale k pravi?nejemu, racionalnejemu in enakopravnemu na?inu obra?unavanja strokov prevoza, saj tudi sami menimo, da sedanja Uredba o povra?ilu strokov prevoza na delo in z dela javnim uslubencem in funkcionarjem v dravnih organih povsem ne upoteva posebnosti opravljanja slube v Slovenski vojski. V preteklosti smo e ve?krat dali pobudo za spremembo dolo?ila o obra?unavanju strokov prevoza na delo in z dela za pripadnike Slovenske vojske. Predlagali smo, da bi bilo smiselno za vse pripadnice in pripadnike Slovenske vojske sprejeti druga?en na?in obra?una, in sicer sistem dejanskega izra?una zmanjane kilometrine. Naredili smo primerjalno analizo med sedanjim sistemom izpla?evanja in predlaganim sistemom dejanskega izra?una zmanjane kilometrine ter ugotovili, da bi bil taken na?in na letni in mese?ni ravni ugodneja reitev za zaposlene in racionalneja za javni prora?un. Zaenkrat te pobude e niso bile sprejete. Zaradi razlik v tolma?enju splonih predpisov smo bili mnenja, da je smiselno in potrebno zaradi velikosti organizacije in teritorialne razprenosti opravljanja delovnih nalog v Slovenski vojski poenotiti postopke v poveljstvih in enotah SV pri obra?unavanju povra?ila strokov prevoza pripadnic in pripadnikov SV z aktom vodenja in poveljevanja oziroma SOP-om. Pri SOP-u gre za izvedbeni akt, ki ne posega v veljavne predpise in pravice zaposlenih v SV. S tem se le konkretizirajo dela in naloge dolo?enih notranjih organizacijskih enot pri izvajanju zakonskih in podzakonskih aktov. V osnovnih dolo?ilih se SOP ne razlikuje od prejnjega, na katerega do zdaj ni bilo pripomb. V zvezi s konkretnimi pripombami sindikatov na Ministrstvu za obrambo bomo na sindikalni koordinaciji v septembru 2011 poiskali morebitne bolj racionalne reitve ter pripravili nove predloge za spremembe splonih predpisov.
Zaradi nekaterih navedb v medijih ter vpraanj dajemo nekaj pojasnil.
1. SOP v pravice zaposlenih ne posega, ureja pa njihovo izvedbo. Pravice dolo?ata Zakon o viini povra?il strokov v zvezi z delom in nekaterih drugih prejemkov (Uradni list RS, t. 87/97, 9/98, 48/01, 61/05, 71/06, 62/07, 19/08, 67/08 v nadaljevanju zakon) in Uredba o povra?ilu strokov prevoza na delo in z dela javnim uslubencem in funkcionarjem v dravnih organih (Uradni list RS, t. 95/06 in 16/07 v nadaljevanju uredba). SOP upoteva vsa dolo?ila iz zakona in uredbe, v najve?ji moni meri smo upotevali tudi mnenja MJU.
2. Telefonski imenik Slovenije (TIS) je kot orodje za izra?un razdalje v SOP-u dolo?en e od leta 2007. Iz tega obdobja imamo nekaj sodne prakse, ki uporabi tega orodja za izra?un razdalje ne nasprotuje. Vsekakor obstaja monost, da pride do napake, zato SOP dodatno opredeljuje na?in, kako pripadnik uveljavlja druga?no razdaljo, kot jo dolo?a TIS. Hkrati takna uporaba enotnega orodja za izra?un razdalje v celotni SV omogo?a transparentno in poenoteno izra?unavanje razdalje na neki relaciji.
3. Po mnenju sindikatov se zaradi SOP-a potni stroki v SV na istih relacijah obra?unavajo razli?no. Po njegovem mnenju bi bilo obra?unavanje le na podlagi uredbe bolj enotno. Menimo, da so navedene trditve nesmiselne. Ob sprejemu uredbe se je v celotni javni upravi pojavilo veliko vpraanj glede izvajanja uredbe. Za reitev navedenega je MJU podalo ve? pojasnil, ki jih je bilo po nai oceni treba sistemati?no urediti v celoto. V SV je bila sprejeta odlo?itev, da bomo vsa pojasnila zdruili v pregledno celoto, SOP, ki obsega dolo?ila uredbe in mnenja MJU kot tudi dosedanjo sodno prakso. V SOP-u so za pripadnice in pripadnike SV s tem zajeta dolo?ila za pravilno podajo izjave za uveljavljanje strokov prevoza.
Reitve, ki v SOP-u zadevajo izjave pripadnikov glede prevoene razdalje, bomo prou?ili in po potrebi popravili.
4. Sindikati opozarjajo, da se dveurna izguba ne upoteva enako. Glede navedenega od leta 2006 ni bilo nobenih sprememb. Tudi zadnji SOP le povzema dolo?ila veljavne uredbe.
5. Stroke prevoza na delo in vsa druga povra?ila strokov (prehrana) Ministrstvo za obrambo kot vsa javna uprava obra?unava tako, da se v teko?em mesecu prejme povra?ilo strokov prevoza na delo v celoti, kot da bi imenovani delal ves mesec. Pri obra?unu pla?e v naslednjem mesecu se evidentirajo odsotnosti in se opravi pora?un preve? prejetih strokov prevoza na delo za pretekli mesec. Znesek preve? prejetih strokov prevoza na delo se zapie v minus, hkrati pa se doda v celoti znesek stroka prevoza na delo za teko?i mesec. To pomeni, da se pora?una preve? izpla?an prevoz za pretekli mesec z dodanimi prevoznimi stroki za teko?i mesec. Navedeni na?in obra?unavanja je dolo?en za celotno javno upravo. V prihodnje bomo posebno pozornost posvetili temu, da s pora?uni potnih strokov v morebitnih posami?nih primerih ne bi posegali v del pla?e, varovan s predpisi.
6. Navedbe sindikatov, da nekaterim pripadnikom zaradi prevoza na delo in z dela ni omogo?en dvanajsturni po?itek, drijo. Kot priznavajo tudi v sindikatih, pot na delo in z dela ne teje v delovni ?as (skladno s sodno prakso), kot delodajalec pa na navedeno nimamo vpliva.
Sluba za strateko komuniciranje MORS