Diskriminacija do pripadnikov SV nima meje
ZADEVA: ZAPLETI PRI OBRAČUNU POTNIH STROŠKOV
Ga. dr. LJUBICA JELUŠIČ, ministrica za obrambo
Generalmajor mag. ALOJZ ŠTEINER, načelnik GŠSV
Spoštovana, večje število zaposlenih v SV se pritožuje zaradi načina obračunavanja potnih stroškov in nespoštljivega odnosa do pripadnikov iz strani komisij. V mesecu juniju, pred uveljavitvijo Standardni operativni postopek za obračun povračila stroškov iz dela – potnih stroškov, smo opozorili na nelogičnost akta s katerim bi že predpisane dolžnosti in pravice zaposlenih opredeljevali na novo. Na žalost ugotavljamo, da je Standardni operativni postopek predpisal ravno dolžnosti in pravice (katere so natančno že urejene z veljavno zakonodajo), hkrati veliko ostreje uredil uveljavitev pravic do povračila potnih stroškov. Vsekakor ugotavljamo, da nas je Standardni operativni postopek, kot marsikateri drug podzakonski akt izdan iz strani Načelnika GŠSV, vnovič postavil v manj ugoden položaj, glede na ostale zaposlene v JU in je po našem prepričanju diskriminatoren do vseh pripadnikov SV iz dveh aspektov:
- 45 točka, v kateri predpisuje TIS kot orodje za izračun kilometrine, pri čemer je potrebno poudariti, da je ravno TIS najmanj ugoden za izračun saj svoje poti izračunava tudi po neprevoznih poteh;
- 54 točka, v kateri pripadnika, ki ne želi popraviti svoje izjave apriori obsojen, da je podal netočne, zavajajoče in lažne podatke.
Po natančni analizi pritožb pripadnikov SV pa opozarjamo na naslednje anomalije:
- Predstojniki- pooblaščene osebe za izdajo sklepa niso enotni in na isti relaciji določajo različne variante obračuna;
- Dosledno neupoštevanje dve urne izgube časa, zlasti v povezavi z nepravočasnim prihodom v službo (kjer Uredba, kot tudi Standardni operativni postopek določata ali dražji javni prevoz oziroma kilometrino), v praksi se na isti relaciji določajo zelo različni obračuni. Ugotovili smo, da se denimo na relaciji Cerklje-Ljubljana (v smer Ljubljane) obračunava javni prevoz, v obrnjeni smeri pa kilometrina (odvisno od enote v kateri je pripadnik zaposlen). Sicer takšnih primerov je v SV vsaj 25%, torej zadeva ni enostavna in kaže na samovoljo posameznikov, kateri rušijo enoten sistem in enakost pri obravnavi;
- Nujno potrebno je uvesti obračun potnih stroškov z enomesečnim zamikom izplačila, saj je bil ravno ta izračun najbolj pošten in realen. Namreč, primeri iz prakse (ravno v tem obdobju julij-avgust) govorijo, da enote pri obračunu in vračilu na že plačano akontacijo ne upoštevajo, da se potni stroški iz naslova osebnega dohodka ne smejo vračati. Na obračunu plač (kjer imamo nekaj primerov, ko so pripadniki zaradi takšnega obračuna, dobili manj kot 100€ izplačila) zagotavljajo, da takšne podatke dobijo od enot (najbolj pereč je 18. RKBO, kje celo obračunavajo potne stroške na podlagi nevročenih sklepov – torej nepravnomočnih sklepov ker ni potekel pritožbeni rok), opozorijo na dejstvo, da iz naslova minimalne plače ne sme biti poravnave, pa jih vendar ne upoštevajo;
- Čeprav sodna praksa ne upošteva časa potovanja v službo in iz nje kot osnovo za obračun kilometrine kot nadomestilo, je načelno mnenje inšpektorata za delo RS iz leta 2007 zelo natančno in zavezujoče do delodajalca: »čas potovanja v službo in iz službe se ne more vštevati v čas dnevnega počitka«. Ugotavljamo, da večji del pripadnikov SV nima z zakonom določenega časa za dnevni počitek.
Zahteva SMO je: TAKOJ PREKLICATI STANDARDNI OPERATIVNI POSTOPEK ZA OBRAČUN POTNIH STROŠKOV in vse stroške obračunavati na podlagi veljavne zakonodaje, hkrati obračune potnih stroškov obračunavati z enomesečnim zamikom.
Lep pozdrav.
Predsedstvo SMO