Diskriminacija do pripadnikov SV nima meje
ZADEVA: ZAPLETI PRI OBRA?UNU POTNIH STROKOV
Ga. dr. LJUBICA JELUI?, ministrica za obrambo
Generalmajor mag. ALOJZ TEINER, na?elnik GSV
Spotovana, ve?je tevilo zaposlenih v SV se pritouje zaradi na?ina obra?unavanja potnih strokov in nespotljivega odnosa do pripadnikov iz strani komisij. V mesecu juniju, pred uveljavitvijo Standardni operativni postopek za obra?un povra?ila strokov iz dela potnih strokov, smo opozorili na nelogi?nost akta s katerim bi e predpisane dolnosti in pravice zaposlenih opredeljevali na novo. Na alost ugotavljamo, da je Standardni operativni postopek predpisal ravno dolnosti in pravice (katere so natan?no e urejene z veljavno zakonodajo), hkrati veliko ostreje uredil uveljavitev pravic do povra?ila potnih strokov. Vsekakor ugotavljamo, da nas je Standardni operativni postopek, kot marsikateri drug podzakonski akt izdan iz strani Na?elnika GSV, vnovi? postavil v manj ugoden poloaj, glede na ostale zaposlene v JU in je po naem prepri?anju diskriminatoren do vseh pripadnikov SV iz dveh aspektov:
- 45 to?ka, v kateri predpisuje TIS kot orodje za izra?un kilometrine, pri ?emer je potrebno poudariti, da je ravno TIS najmanj ugoden za izra?un saj svoje poti izra?unava tudi po neprevoznih poteh;
- 54 to?ka, v kateri pripadnika, ki ne eli popraviti svoje izjave apriori obsojen, da je podal neto?ne, zavajajo?e in lane podatke.
Po natan?ni analizi pritob pripadnikov SV pa opozarjamo na naslednje anomalije:
- Predstojniki- poobla?ene osebe za izdajo sklepa niso enotni in na isti relaciji dolo?ajo razli?ne variante obra?una;
- Dosledno neupotevanje dve urne izgube ?asa, zlasti v povezavi z nepravo?asnim prihodom v slubo (kjer Uredba, kot tudi Standardni operativni postopek dolo?ata ali draji javni prevoz oziroma kilometrino), v praksi se na isti relaciji dolo?ajo zelo razli?ni obra?uni. Ugotovili smo, da se denimo na relaciji Cerklje-Ljubljana (v smer Ljubljane) obra?unava javni prevoz, v obrnjeni smeri pa kilometrina (odvisno od enote v kateri je pripadnik zaposlen). Sicer taknih primerov je v SV vsaj 25%, torej zadeva ni enostavna in kae na samovoljo posameznikov, kateri ruijo enoten sistem in enakost pri obravnavi;
- Nujno potrebno je uvesti obra?un potnih strokov z enomese?nim zamikom izpla?ila, saj je bil ravno ta izra?un najbolj poten in realen. Namre?, primeri iz prakse (ravno v tem obdobju julij-avgust) govorijo, da enote pri obra?unu in vra?ilu na e pla?ano akontacijo ne upotevajo, da se potni stroki iz naslova osebnega dohodka ne smejo vra?ati. Na obra?unu pla? (kjer imamo nekaj primerov, ko so pripadniki zaradi taknega obra?una, dobili manj kot 100 izpla?ila) zagotavljajo, da takne podatke dobijo od enot (najbolj pere? je 18. RKBO, kje celo obra?unavajo potne stroke na podlagi nevro?enih sklepov torej nepravnomo?nih sklepov ker ni potekel pritobeni rok), opozorijo na dejstvo, da iz naslova minimalne pla?e ne sme biti poravnave, pa jih vendar ne upotevajo;
- ?eprav sodna praksa ne upoteva ?asa potovanja v slubo in iz nje kot osnovo za obra?un kilometrine kot nadomestilo, je na?elno mnenje inpektorata za delo RS iz leta 2007 zelo natan?no in zavezujo?e do delodajalca: ?as potovanja v slubo in iz slube se ne more vtevati v ?as dnevnega po?itka. Ugotavljamo, da ve?ji del pripadnikov SV nima z zakonom dolo?enega ?asa za dnevni po?itek.
Zahteva SMO je: TAKOJ PREKLICATI STANDARDNI OPERATIVNI POSTOPEK ZA OBRA?UN POTNIH STROKOV in vse stroke obra?unavati na podlagi veljavne zakonodaje, hkrati obra?une potnih strokov obra?unavati z enomese?nim zamikom.
Lep pozdrav.
Predsedstvo SMO