Ministrica za javno upravo Irma Pavlinič Krebs je predstavila interventni zakon, sindikati pa so napovedali zaostritev aktivnosti; pripravljajo se na dolgotrajnejšo stavko.
ZAKON O INTERVENTNIH UKREPIH ZARADI GOSPODARSKE KRIZE
3. PLAČE JAVNIH USLUŽBENCEV IN FUNKCIONARJEV
5. člen
(odprava plačnih nesorazmerij)
(1) Ne glede na določbe Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/2009-UPB13, 13/2010, 59/2010, v nadaljnjem besedilu: ZSPJS) in na njegovi podlagi izdanih drugih predpisov oziroma ne glede na določbe kolektivnih pogodb, se javnim uslužbencem od 1.12.2010 do 31.12.2011 obračunavajo in izplačujejo osnovne plače, kot so jim bile določene in izplačane na dan 30.09.2010
(2) Javnim uslužbencem, ki se zaposlijo v javnem sektorju po 30.9.2010 ali so po tem datumu premeščeni na drugo delovno mesto oziroma sklenejo pogodbo o zaposlitvi za drugo delovno mesto, so imenovani v naziv ali v višji naziv, se v obdobju iz prvega odstavka določi in izplača osnovna plača na način, kot bi se jim v enakih primerih določila in izplačala na dan 30.9.2010.
(3) Določbe prejšnjih dveh odstavkov tega člena se ne uporabljajo če se po 30.9.2010 z aneksom h kolektivni pogodbi za javni sektor ali novo kolektivno pogodbo za javni sektor način določanja in izplačevanja osnovnih plač javnih uslužbencev določi drugače.
6. člen
(uskladitev plač in regres za letni dopust)
(1) Ne glede na določbe 5. člena ZSPJS in na njegovi podlagi sprejetih predpisov oziroma določb kolektivnih pogodb in ne glede na razliko med dejansko in napovedano rastjo cen življenjskih potrebščin od decembra 2009 do decembra 2010, se vrednost plačnih razredov iz plačne lestvice v letu 2011 ne uskladi.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se vrednost plačnih razredov iz plačne lestvice uskladi v januarju 2012, če bo rast cen življenjskih potrebščin v obdobju od decembra 2010 do decembra 2011 višja od dva odstotka.
(3) Višina uskladitve iz prejšnjega odstavka se opravi v višini, ki predstavlja razliko nad dvema odstotkoma rasti cen življenjskih potrebščin v obdobju iz prejšnjega odstavka.
(4) Višina splošne uskladitve osnovnih plač za leto 2012 se določi v rokih iz 5. člena ZSPJS ob pripravi sprememb državnega proračuna za leto 2012.
(5) Javnim uslužbencem in funkcionarjem se ne glede na določbe zakona , ki ureja delovna razmerja ,v letu 2011 in 2012 izplača regres za letni dopust v višini 692,00 eurov.
7. člen (redna delovna uspešnost)
Ne glede na določbe ZSPJS javnim uslužbencem in funkcionarjem v letu 2011 in 2012 ne pripada del plače za redno delovno uspešnost.
8. člen (povečan obseg dela)
(1) Ne glede na prvi odstavka 4. člena Uredbe o delovni uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela za javne uslužbence (Uradni list RS, št. 53/08 in 89/08) in splošnih aktov, ki urejajo plačilo delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela za javne uslužbence v drugih državnih organih, lahko v letu 2011 in 2012, višina dela plače javnega uslužbenca za plačilo delovne uspešnosti pri opravljanju rednih delovnih nalog uporabnika proračuna ali projekta, načrtovanega v okviru sprejetega finančnega načrta uporabnika proračuna znaša največ 20 odstotkov njegove osnovne plače. Če se javnemu uslužbencu izplačuje del plače za plačilo delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela tudi iz naslova in sredstev posebnega projekta, lahko del plače znaša skupno (iz obeh naslovov) največ 30 odstotkov njegove osnovne plače.
(2) Javnim uslužbencem, za katere velja Uredba o plačah direktorjev v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 73/05, 103/05, 12/06, 36/06, 46/06, 77/06, 128/06, 37/07, 95/07, 112/07, 104/08, 123/08, 21/09, 61/09, 91/09, 3/10, 27/10, 45/10 in 62/10) ), se del plače za delovno uspešnost iz naslova povečanega obsega dela v letu 2011 in 2012 izplačuje v skladu z drugim odstavkom 4. člena Uredbe o delovni uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela za javne uslužbence.
(3) Za izplačilo delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela pri opravljanju rednih delovnih nalog lahko, v letu 2011 in 2012, uporabniki proračuna porabijo največ 60 odstotkov sredstev iz prihrankov določenih v 22 .d členu ZSPJS.
9. člen
( napredovanje v višji plačni razred in višji naziv)
(1) Ne glede na določilo 16. in 17. člena ZSPJS in na njegovi podlagi sprejetih predpisov ter ne glede na določbe področnih predpisov in splošnih aktov, javni uslužbenci v letu 2011 ne napredujejo v višji plačni razred ali v višji naziv.
(2) Javni uslužbenci so lahko, ne glede na prejšnji odstavek, v letu 2011 imenovani v naziv ali višji naziv, če je v skladu s predpisi, veljavnimi na dan uveljavitve tega zakona, pridobitev naziva ali višjega naziva pogoj za opravljanje dela na delovnem mestu , na katerega se javni uslužbenec premešča oziroma za katerega sklepa pogodbo o zaposlitvi.
(3) V primerih, ko bi javni uslužbenci v letu 2011 kandidirali za imenovanje oziroma sklenitev pogodbe o zaposlitvi na delovnem mestu, na katerega lahko kandidirajo le v primeru, Če so predhodno pridobili ustrezen, z zakonom določen naziv, v postopku preverjanja pogojev za imenovanje oziroma za zasedbo delovnega mesta, organ pristojen za preverjanje pogojev za napredovanje v naziv, preveri tudi, ali izpolnjuje javni uslužbenec
pogoje za pridobitev ustreznega naziva, ne glede na to, da zaradi ne napredovanj v letu 2011 v skladu s prvim odstavkom tega člena ustreznega naziva ni pridobil.
(4) Ne glede na določila Zakona o sodniški službi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo in 91/09), Zakona o državnem tožilstvu (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo in 87/09) in Zakona o državnem pravobranilstvu (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo in 77/09), sodniki, državni tožilci in državni pravobranilci v letu 2011 ne napredujejo v višji plačni razred, v višji naziv, na položaj svetnika ali na višje mesto, razen v primerih, ko je to pogoj za imenovanje na razpisano pravosodno funkcijo.
(5) Glede na ne napredovanje v višji plačni razred ali v višji naziv v letu 2011, se napredovalno obdobje za prvo napredovanje po letu 2011 podaljša za 1 leto.
(6) Ukrepi na področju napredovanja v višji plačni razred in v višji naziv za leto 2012 se določijo v letu 2011 v roku iz 5. člena ZSPJS.
10. člen (plače funkcionarjev)
(1) Ne glede na določbe ZSPJS in drugih predpisov se funkcionarjem v letu 2011 ne izvede zadnja tretjina oziroma četrtina nesorazmerij v osnovnih plačah.
(2) Ne glede na določbe drugih členov Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju ( Uradni list RS, št. 91/09- ZSPJS L) se sodnikom ustavnega sodišča, generalnemu sekretarju ustavnega sodišča, sodnikom, državnim tožilcem in državnim pravobranilcem tudi v obdobju od 1.12.2010 do 31.12.2011 plače obračunavajo in izplačujejo v skladu z določbami 17. do 23. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 90/09- ZSPJS-L).
(3) Za omejitev učinkov finančne krize se začasno, od 1.1.2011 do 31.12.2011, določi znižanje plač funkcionarjev za znesek v višini 4% osnovne plače posameznega funkcionarja.
(4) Ne glede na določbe predpisov, ki določajo višino nadomestila funkcionarju po prenehanju funkcije, se plača funkcionarja, določena v skladu s prejšnjim odstavkom upošteva kot osnova za določitev višine nadomestila plače funkcionarju po prenehanju funkcije.
(5) Na način iz tretjega odstavka tega člena se določijo tudi plače osebam, ki status funkcionarja pridobijo po uveljavitvi tega zakona.
KONČNA DOLOČBA
13. člen
Člen določa, da del plače javnega uslužbenca iz naslova povečanega obsega dela, ki se ne opravi iz naslova in sredstev posebnega projekta, lahko v obdobju veljavnosti tega zakona, znaša največ 20 odstotkov osnovne plače, skupna višina dela plače za povečan obseg dela pa lahko znaša največ 30 odstotkov osnovne plače. Za izplačilo delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela pri opravljanju rednih delovnih nalog lahko uporabniki proračunov v navedenem obdobju porabijo največ 60 odstotkov sredstev iz prihrankov, ki so določeni za ta namen v 22. d členu ZSPJS (sredstva iz prihrankov sredstev za plače, ki nastanejo zaradi odsotnosti javnih uslužbencev ali nezasedenih delovnih mest). Na ta način se podaljšuje ukrep omejenega izplačevanja delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela, ki sedaj velja za obdobje do konca decembra 2010.
K 9. členu
Navedeni člen določa, da napredovanja v višji plačni razred in v višji naziv v letu 2011 ne bo, saj bo le na ta način ob realizaciji vseh ostalih predvidenih ukrepov na področju plač zaposlenih v javnem sektorju omogočena ohranitev enakega obsega mase sredstev za plače v letu 2011, kot je bila v letu 2010. Gre za ukrep, ki pomeni, da javni uslužbenec ne bo napredoval v višji plačni razred in višji naziv na istem delovnem mestu, medtem ko v primeru, da bo javni uslužbenec premeščen na drugo delovno mesto ali bo sklenil pogodbo o zaposlitvi za drugo delovno mesto tudi pridobil višji naziv, kadar je delo na drugem delovnem mestu pogojeno s pridobitvijo višjega naziva. Ukrep je določen tudi za pravosodne funkcionarje. Določen je tudi način izvajanja napredovanja v višji plačni razred in višji naziv po letu 2011, torej po obdobju, v katerem ne bo napredovanj.
K10. členu
V navedenem členu je določen način določanja plač funkcionarjev v letu 2011 na način, da se tudi zanje določi omejitev izplačil osnovnih plač na ravni določenih in izplačanih plač v letu 2010, tako da se s 1.10.2011 ne opravi izplačilo zadnje tretjine oziroma četrtine nesorazmerij v osnovnih plačah. Prav tako se pravosodnim funkcionarjem od 1.12.2010 dalje ne pričnejo obračunavati in izplačevati plače glede na uvrstitve posameznih funkcij in položajev v višji plačni razred, ampak se tudi po 1,. 12.2010 njihove plače obračunavajo in izplačujejo glede na prehodne določbe zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorjuzakon - ZSPJS-L. Glede na to, da zakon o začasnem znižanju plač funkcionarjev z 31.12.2010 preneha veljati, je tudi za leto 2011 v tem členu za funkcionarje ponovno določeno znižanje plače v enaki višini in na enak način, kot je veljal po tem zakonu, torej v višini 4% osnovne plače kot odbitek pri plači. Določen je tudi način izračuna nadomestila plače funkcionarju po prenehanju funkcije.
K 13. členu
Člen določa začetek in čas trajanja zakona.