ZAKON O INTERVENTNIH UKREPIH ZARADI GOSPODARSKE KRIZE
3. PLA?E JAVNIH USLUŽBENCEV IN FUNKCIONARJEV
5. ?len
(odprava pla?nih nesorazmerij)
(1) Ne glede na dolo?be Zakona o sistemu pla? v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/2009-UPB13, 13/2010, 59/2010, v nadaljnjem besedilu: ZSPJS) in na njegovi podlagi izdanih drugih predpisov oziroma ne glede na dolo?be kolektivnih pogodb, se javnim uslužbencem od 1.12.2010 do 31.12.2011 obra?unavajo in izpla?ujejo osnovne pla?e, kot so jim bile dolo?ene in izpla?ane na dan 30.09.2010
(2) Javnim uslužbencem, ki se zaposlijo v javnem sektorju po 30.9.2010 ali so po tem datumu premeš?eni na drugo delovno mesto oziroma sklenejo pogodbo o zaposlitvi za drugo delovno mesto, so imenovani v naziv ali v višji naziv, se v obdobju iz prvega odstavka dolo?i in izpla?a osnovna pla?a na na?in, kot bi se jim v enakih primerih dolo?ila in izpla?ala na dan 30.9.2010.
(3) Dolo?be prejšnjih dveh odstavkov tega ?lena se ne uporabljajo ?e se po 30.9.2010 z aneksom h kolektivni pogodbi za javni sektor ali novo kolektivno pogodbo za javni sektor na?in dolo?anja in izpla?evanja osnovnih pla? javnih uslužbencev dolo?i druga?e.
6. ?len
(uskladitev pla? in regres za letni dopust)
(1) Ne glede na dolo?be 5. ?lena ZSPJS in na njegovi podlagi sprejetih predpisov oziroma dolo?b kolektivnih pogodb in ne glede na razliko med dejansko in napovedano rastjo cen življenjskih potrebš?in od decembra 2009 do decembra 2010, se vrednost pla?nih razredov iz pla?ne lestvice v letu 2011 ne uskladi.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se vrednost pla?nih razredov iz pla?ne lestvice uskladi v januarju 2012, ?e bo rast cen življenjskih potrebš?in v obdobju od decembra 2010 do decembra 2011 višja od dva odstotka.
(3) Višina uskladitve iz prejšnjega odstavka se opravi v višini, ki predstavlja razliko nad dvema odstotkoma rasti cen življenjskih potrebš?in v obdobju iz prejšnjega odstavka.
(4) Višina splošne uskladitve osnovnih pla? za leto 2012 se dolo?i v rokih iz 5. ?lena ZSPJS ob pripravi sprememb državnega prora?una za leto 2012.
(5) Javnim uslužbencem in funkcionarjem se ne glede na dolo?be zakona , ki ureja delovna razmerja ,v letu 2011 in 2012 izpla?a regres za letni dopust v višini 692,00 eurov.
7. ?len (redna delovna uspešnost)
Ne glede na dolo?be ZSPJS javnim uslužbencem in funkcionarjem v letu 2011 in 2012 ne pripada del pla?e za redno delovno uspešnost.
8. ?len (pove?an obseg dela)
(1) Ne glede na prvi odstavka 4. ?lena Uredbe o delovni uspešnosti iz naslova pove?anega obsega dela za javne uslužbence (Uradni list RS, št. 53/08 in 89/08) in splošnih aktov, ki urejajo pla?ilo delovne uspešnosti iz naslova pove?anega obsega dela za javne uslužbence v drugih državnih organih, lahko v letu 2011 in 2012, višina dela pla?e javnega uslužbenca za pla?ilo delovne uspešnosti pri opravljanju rednih delovnih nalog uporabnika prora?una ali projekta, na?rtovanega v okviru sprejetega finan?nega na?rta uporabnika prora?una znaša najve? 20 odstotkov njegove osnovne pla?e. ?e se javnemu uslužbencu izpla?uje del pla?e za pla?ilo delovne uspešnosti iz naslova pove?anega obsega dela tudi iz naslova in sredstev posebnega projekta, lahko del pla?e znaša skupno (iz obeh naslovov) najve? 30 odstotkov njegove osnovne pla?e.
(2) Javnim uslužbencem, za katere velja Uredba o pla?ah direktorjev v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 73/05, 103/05, 12/06, 36/06, 46/06, 77/06, 128/06, 37/07, 95/07, 112/07, 104/08, 123/08, 21/09, 61/09, 91/09, 3/10, 27/10, 45/10 in 62/10) ), se del pla?e za delovno uspešnost iz naslova pove?anega obsega dela v letu 2011 in 2012 izpla?uje v skladu z drugim odstavkom 4. ?lena Uredbe o delovni uspešnosti iz naslova pove?anega obsega dela za javne uslužbence.
(3) Za izpla?ilo delovne uspešnosti iz naslova pove?anega obsega dela pri opravljanju rednih delovnih nalog lahko, v letu 2011 in 2012, uporabniki prora?una porabijo najve? 60 odstotkov sredstev iz prihrankov dolo?enih v 22 .d ?lenu ZSPJS.
9. ?len
( napredovanje v višji pla?ni razred in višji naziv)
(1) Ne glede na dolo?ilo 16. in 17. ?lena ZSPJS in na njegovi podlagi sprejetih predpisov ter ne glede na dolo?be podro?nih predpisov in splošnih aktov, javni uslužbenci v letu 2011 ne napredujejo v višji pla?ni razred ali v višji naziv.
(2) Javni uslužbenci so lahko, ne glede na prejšnji odstavek, v letu 2011 imenovani v naziv ali višji naziv, ?e je v skladu s predpisi, veljavnimi na dan uveljavitve tega zakona, pridobitev naziva ali višjega naziva pogoj za opravljanje dela na delovnem mestu , na katerega se javni uslužbenec premeš?a oziroma za katerega sklepa pogodbo o zaposlitvi.
(3) V primerih, ko bi javni uslužbenci v letu 2011 kandidirali za imenovanje oziroma sklenitev pogodbe o zaposlitvi na delovnem mestu, na katerega lahko kandidirajo le v primeru, ?e so predhodno pridobili ustrezen, z zakonom dolo?en naziv, v postopku preverjanja pogojev za imenovanje oziroma za zasedbo delovnega mesta, organ pristojen za preverjanje pogojev za napredovanje v naziv, preveri tudi, ali izpolnjuje javni uslužbenec
pogoje za pridobitev ustreznega naziva, ne glede na to, da zaradi ne napredovanj v letu 2011 v skladu s prvim odstavkom tega ?lena ustreznega naziva ni pridobil.
(4) Ne glede na dolo?ila Zakona o sodniški službi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno pre?iš?eno besedilo in 91/09), Zakona o državnem tožilstvu (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno pre?iš?eno besedilo in 87/09) in Zakona o državnem pravobranilstvu (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno pre?iš?eno besedilo in 77/09), sodniki, državni tožilci in državni pravobranilci v letu 2011 ne napredujejo v višji pla?ni razred, v višji naziv, na položaj svetnika ali na višje mesto, razen v primerih, ko je to pogoj za imenovanje na razpisano pravosodno funkcijo.
(5) Glede na ne napredovanje v višji pla?ni razred ali v višji naziv v letu 2011, se napredovalno obdobje za prvo napredovanje po letu 2011 podaljša za 1 leto.
(6) Ukrepi na podro?ju napredovanja v višji pla?ni razred in v višji naziv za leto 2012 se dolo?ijo v letu 2011 v roku iz 5. ?lena ZSPJS.
10. ?len (pla?e funkcionarjev)
(1) Ne glede na dolo?be ZSPJS in drugih predpisov se funkcionarjem v letu 2011 ne izvede zadnja tretjina oziroma ?etrtina nesorazmerij v osnovnih pla?ah.
(2) Ne glede na dolo?be drugih ?lenov Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu pla? v javnem sektorju ( Uradni list RS, št. 91/09- ZSPJS L) se sodnikom ustavnega sodiš?a, generalnemu sekretarju ustavnega sodiš?a, sodnikom, državnim tožilcem in državnim pravobranilcem tudi v obdobju od 1.12.2010 do 31.12.2011 pla?e obra?unavajo in izpla?ujejo v skladu z dolo?bami 17. do 23. ?lena Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu pla? v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 90/09- ZSPJS-L).
(3) Za omejitev u?inkov finan?ne krize se za?asno, od 1.1.2011 do 31.12.2011, dolo?i znižanje pla? funkcionarjev za znesek v višini 4% osnovne pla?e posameznega funkcionarja.
(4) Ne glede na dolo?be predpisov, ki dolo?ajo višino nadomestila funkcionarju po prenehanju funkcije, se pla?a funkcionarja, dolo?ena v skladu s prejšnjim odstavkom upošteva kot osnova za dolo?itev višine nadomestila pla?e funkcionarju po prenehanju funkcije.
(5) Na na?in iz tretjega odstavka tega ?lena se dolo?ijo tudi pla?e osebam, ki status funkcionarja pridobijo po uveljavitvi tega zakona.
KON?NA DOLO?BA
13. ?len
?len dolo?a, da del pla?e javnega uslužbenca iz naslova pove?anega obsega dela, ki se ne opravi iz naslova in sredstev posebnega projekta, lahko v obdobju veljavnosti tega zakona, znaša najve? 20 odstotkov osnovne pla?e, skupna višina dela pla?e za pove?an obseg dela pa lahko znaša najve? 30 odstotkov osnovne pla?e. Za izpla?ilo delovne uspešnosti iz naslova pove?anega obsega dela pri opravljanju rednih delovnih nalog lahko uporabniki prora?unov v navedenem obdobju porabijo najve? 60 odstotkov sredstev iz prihrankov, ki so dolo?eni za ta namen v 22. d ?lenu ZSPJS (sredstva iz prihrankov sredstev za pla?e, ki nastanejo zaradi odsotnosti javnih uslužbencev ali nezasedenih delovnih mest). Na ta na?in se podaljšuje ukrep omejenega izpla?evanja delovne uspešnosti iz naslova pove?anega obsega dela, ki sedaj velja za obdobje do konca decembra 2010.
K 9. ?lenu
Navedeni ?len dolo?a, da napredovanja v višji pla?ni razred in v višji naziv v letu 2011 ne bo, saj bo le na ta na?in ob realizaciji vseh ostalih predvidenih ukrepov na podro?ju pla? zaposlenih v javnem sektorju omogo?ena ohranitev enakega obsega mase sredstev za pla?e v letu 2011, kot je bila v letu 2010. Gre za ukrep, ki pomeni, da javni uslužbenec ne bo napredoval v višji pla?ni razred in višji naziv na istem delovnem mestu, medtem ko v primeru, da bo javni uslužbenec premeš?en na drugo delovno mesto ali bo sklenil pogodbo o zaposlitvi za drugo delovno mesto tudi pridobil višji naziv, kadar je delo na drugem delovnem mestu pogojeno s pridobitvijo višjega naziva. Ukrep je dolo?en tudi za pravosodne funkcionarje. Dolo?en je tudi na?in izvajanja napredovanja v višji pla?ni razred in višji naziv po letu 2011, torej po obdobju, v katerem ne bo napredovanj.
K10. ?lenu
V navedenem ?lenu je dolo?en na?in dolo?anja pla? funkcionarjev v letu 2011 na na?in, da se tudi zanje dolo?i omejitev izpla?il osnovnih pla? na ravni dolo?enih in izpla?anih pla? v letu 2010, tako da se s 1.10.2011 ne opravi izpla?ilo zadnje tretjine oziroma ?etrtine nesorazmerij v osnovnih pla?ah. Prav tako se pravosodnim funkcionarjem od 1.12.2010 dalje ne pri?nejo obra?unavati in izpla?evati pla?e glede na uvrstitve posameznih funkcij in položajev v višji pla?ni razred, ampak se tudi po 1,. 12.2010 njihove pla?e obra?unavajo in izpla?ujejo glede na prehodne dolo?be zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu pla? v javnem sektorjuzakon - ZSPJS-L. Glede na to, da zakon o za?asnem znižanju pla? funkcionarjev z 31.12.2010 preneha veljati, je tudi za leto 2011 v tem ?lenu za funkcionarje ponovno dolo?eno znižanje pla?e v enaki višini in na enak na?in, kot je veljal po tem zakonu, torej v višini 4% osnovne pla?e kot odbitek pri pla?i. Dolo?en je tudi na?in izra?una nadomestila pla?e funkcionarju po prenehanju funkcije.
K 13. ?lenu
?len dolo?a za?etek in ?as trajanja zakona.