Pojasnilo je na naslovu : POVEZAVA
V okviru pristojnosti Ministrstva za notranje zadeve za sistem pla? v javnem sektorju in zaradi zagotavljanja pravilnega in enakega odlo?anja uporabnikov prora?una v nadaljevanju podajamo odgovore na najbolj pogosta in aktualna vpraanja s podro?ja ocenjevanja delovne uspenosti javnih uslubencev in njihovega napredovanja v pla?ne razrede.
Odgovori so namenjeni predvsem organom dravne uprave, upravam lokalnih skupnosti, pravosodnim organom, javnim zavodom in drugim uporabnikom prora?una, za katere velja Uredba o napredovanju javnih uslubencev v pla?ne razrede (Uradni list RS, t. 51/08, 91/08 in 113/09: v nadaljevanju: uredba). Sploni akti, s katerimi se ureja postopek in na?in preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje javnih uslubencev iz tretjega, ?etrtega in petega odstavka 17. ?lena Zakona o sistemu pla? v javnem sektorju (Uradni list RS, t. 108/09 - uradno pre?i?eno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 - ORZSPJS49a, 40/12 - ZUJF in 46/13: v nadaljevanju: ZSPJS), torej javnih uslubencev v drugih dravnih organih, v javnih zavodih s podro?ja zdravstvenega zavarovanja, zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti ter pokojninskega in invalidskega zavarovanja, v visokoolskih zavodih in v javnih zavodih s podro?ja raziskovalne in razvojne dejavnosti so najve?krat zelo podobni uredbi, ki velja za javne uslubence v organih dravne uprave, upravah lokalnih skupnosti, pravosodnih organih, javnih zavodih in drugih uporabnikih prora?una ali pa so celo enaki uredbi, in so lahko primerno vodilo pri odlo?anju teh uporabnikov prora?una o napredovanju javnih uslubencev in ocenjevanju njihovega dela.
1. Kdo izda akt, ki ureja postopek in na?in preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje za javne uslubence v drugih dravnih organih, javnih zavodih s podro?ja zdravstvenega zavarovanja, zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti ter pokojninskega in invalidskega zavarovanja, visokoolskih zavodih ter javne uslubence v javnih zavodih s podro?ja raziskovalne in razvojne dejavnosti?
Sploni akt, ki ureja postopek in na?in preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje izda:
- v drugih dravnih organih predstojnik dravnega organa (tretji odstavek 17. ?lena ZSPJS),
- v javnih zavodih s podro?ja zdravstvenega zavarovanja, zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti ter pokojninskega in invalidskega zavarovanja direktor javnega zavoda v soglasju s pristojnim ministrom in ministrom, pristojnim za finance, v visokoolskih zavodih pa pristojni organ univerze oziroma samostojnega visokoolskega zavoda s soglasjem Sveta za visoko olstvo Republike Slovenije (?etrti odstavek 17. ?lena ZSPJS),
- v javnih zavodih s podro?ja raziskovalne in razvojne dejavnosti, minister, pristojen za znanost, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance (peti odstavek 17. ?lena ZSPJS).
Pred izdajo splonega akta je potrebno pridobiti mnenje reprezentativnih sindikatov (sedmi odstavek 17. ?lena ZSPJS). Sploni akti se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije (esti odstavek 17. ?lena ZSPJS).
2. Katere pogoje mora izpolnjevati javni uslubenec za napredovanje v viji pla?ni razred?
Za napredovanje v viji pla?ni razred mora javni uslubenec:
a) izpolniti triletno napredovalno obdobje po ZSPJS in pridobiti tri letne ocene, ki mu omogo?ajo napredovanje (5. ?len uredbe; tretji odstavek 16. ?lena ZSPJS) ali
b) pridobiti ocene, ki iz naslova pretvorbe ocen v to?ke v obdobju estih let v povpre?ju dajo setevek najmanj tri (5. ?len uredbe).
3. Kdaj se pri?ne teti napredovalno obdobje?
Napredovalno obdobje se za?ne teti s prvo zaposlitvijo v javnem sektorju ali z zadnjim napredovanjem v viji pla?ni razred (tretji odstavek 16. ?lena ZSPJS in drugi odstavek 2. ?lena uredbe).
4. V katerih primerih prehod javnega uslubenca na drugo delovno mesto v okviru javnega sektorja ne prekine napredovalnega obdobja oz. kdaj se napredovalno obdobje prekine?
Javnemu uslubencu se napredovalno obdobje ne prekine v primeru, ?e zasede delovno mesto v istem ali nijem tarifnem razredu v isti pla?ni podskupini ali na istovrstnih oziroma sorodnih delovnih mestih v razli?nih pla?nih podskupinah (drugi odstavek 8. ?lena uredbe).
Glede na zgoraj navedeno dolo?bo se torej napredovalno obdobje prekine:
- ?e javni uslubenec zasede delovno mesto v vijem tarifnem razredu (ne glede na to, ali zasede delovno mesto v isti ali drugi pla?ni podskupini) ali
- ?e zasede delovno mesto v istem ali nijem tarifnem razredu v drugi pla?ni podskupini (razen, ?e gre za istovrstna oziroma sorodna delovna mesta).
5. Ali premestitev javnega uslubenca na drugo delovno mesto v vijem tarifnem razredu prekine napredovalno obdobje javnih uslubencev?
Da (glej odgovor zgoraj).
6. Ali se napredovalno obdobje javnega uslubenca ob uvrstitvi v pla?ni razred na podlagi drugega odstavka 19. ?lena ZSPJS prekine?
Ne, uvrstitev v viji pla?ni razred na podlagi drugega odstavka 19. ?lena ZSPJS ne prekine napredovalnega obdobja. Ve? o tem:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/napredovanja/ (mnenje z dne 5.2.2014)
7. Na podlagi ?esa se ocenjuje delovna uspenost javnega uslubenca? Kako se izkazuje delovna uspenost?
Delovna uspenost javnega uslubenca se ocenjuje glede na rezultate dela, samostojnost, ustvarjalnost in natan?nost pri opravljanju dela, zanesljivost pri opravljanju dela, kvaliteto sodelovanja in organizacijo dela ter druge sposobnosti v zvezi z opravljanjem dela (prvi odstavek 17. ?lena ZSPJS, Priloga III uredbe).
Delovno uspenost javni uslubenec izkazuje z letno oceno.
8. Katere javne uslubence je potrebno oceniti?
Oceni se javne uslubence, ki so zaposleni za dolo?en ali nedolo?en ?as, za polni delovni ?as ali delovni ?as, kraji od polnega delovnega ?asa (prvi odstavek 4. ?lena uredbe), ?e so v prejnjem koledarskem letu opravljali delo najmanj est mesecev. Ocenijo se tudi tisti javni uslubenci, ki so zaradi napotitve s strani delodajalca odsotni ve? kot est mesecev in ki so odsotni ve? kot est mesecev zaradi pokodbe pri delu, poklicne bolezni in starevskega varstva (tretji odstavek 4. ?lena uredbe).
9. V katerih primerih ni potrebno oceniti javnega uslubenca, ki je odsoten ve? kot est mesecev zaradi napotitve s strani delodajalca, pokodbe pri delu, poklicne bolezni in starevskega varstva (tretji odstavek 4. ?lena uredbe)?
V skladu z uredbo se tudi javni uslubenci, ki so odsotni ve? kot est mesecev zaradi napotitve s strani delodajalca, pokodbe pri delu, poklicne bolezni in starevskega varstva ocenijo, vendar je potrebno upotevati tudi stali?e Vijega delovnega in socialnega sodi?a, da je prisotnost na delu osnovni predpogoj, da se rezultati ter delovne in strokovne kvalitete lahko ocenijo. To pa pomeni, da navedene javne uslubence v primeru, ko so ti odsotni celotno ocenjevalno obdobje, ni mogo?e oceniti. V primerih dolo?itve ocene zaposlenim, ki so v obdobju enega leta prisotni na delu zgolj nekaj dni ali nekaj tednov, mora odgovorna oseba oz. nadrejeni javnega uslubenca, ki ga dolo?i odgovorna oseba, ob upotevanju dejstva, da ni dolo?en rok za dolo?itev ocene tistim javnim uslubencem, ki so v prejnjem koledarskem letu opravljali delo manj kot 6 mesecev, samostojno presoditi, ali glede na opravljene delovne naloge, javnemu uslubencu sploh lahko dolo?i oceno ali ne. Ve? o tem:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/napredovanja/ (mnenje z dne 3.2.2011)
10. Ali se ocenjuje volonterske pripravnike?
Ne, volonterski pripravniki se ne ocenijo, saj nimajo sklenjene pogodbe o zaposlitvi (124. ?len Zakona o delovnih razmerjih (Uradni list RS, t. 21/13 in 78/13 popr.) v povezavi s prvim odstavkom 4. ?lena uredbe).
11. Ali lahko predstojnik oceni javnega uslubenca za pretekla ocenjevalna obdobja v teko?em napredovalnem obdobju?
Da, predstojnik lahko oceni javne uslubence za pretekla ocenjevalna obdobja v teko?em napredovalnem obdobju, v kolikor razpolaga z verodostojnimi kazalniki za dolo?itev ocene na na?in iz ?etrtega odstavka 4. ?lena uredbe. Ve? o tem:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/napredovanja/ (mnenje z dne 19.3.2014)
12. Kdo oceni javne uslubence v primeru premestitve pri istem uporabniku prora?una na drugo delovno mesto?
Javne uslubence oceni oseba,ki je bila zadnja nadrejena javnemu uslubencu v ocenjevalnem obdobju. V primerih, ko nadrejeni spremlja delo javnega uslubenca preteni del ocenjevalnega obdobja in ga pred za?etkom izvedbe postopka ocenjevanja javnih uslubencev (to pomeni pred 1.1. v koledarskem letu) nadomesti drugi nadrejeni, mora nadrejeni, ki je preteni del ocenjevalnega obdobja spremljal delo javnega uslubenca v celoti izpolniti ocenjevalni list in javnemu uslubencu dolo?iti tako imenovano delno oceno. S to oceno se javnega uslubenca ne seznani, temve? je ta delna ocena v pomo? aktualnemu nadrejenemu, ki mora, na podlagi drugega odstavka 4. ?lena Uredbe, izvesti postopek ocenjevanja javnega uslubenca najkasneje do 15. marca. Ve? o tem:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/napredovanja/ (mnenje z dne 14.2.2013).
13. Kako so varovane pravice javnih uslubencev po poteku roka za seznanitev z oceno?
Pravice javnih uslubencev do presoje ocene in pravice javnih uslubencev, ki niso bili ocenjeni, dolo?a 17. a ?len ZSPJS, in sicer lahko javni uslubenec, ki ni bil ocenjen oziroma, ki se ne strinja z oceno, v osmih delovnih dneh od poteka roka za ocenitev oziroma od seznanitve z oceno zahteva, da se ga oceni oziroma zahteva preizkus ocene pred komisijo, ki jo imenuje odgovorna oseba v roku 15 dni od vloitve zahteve za preizkus ocene. Po roku iz 17. a ?lena ZSPJS javni uslubenec ne more ve? uveljavljati pravice do ocene ali presoje ocene iz preteklega ocenjevalnega obdobja, lahko pa ga predstojnik oceni tudi za pretekla ocenjevalna obdobja (glej tudi odgovor na vpraanje t. 11).
14. Kdaj za?ne te?i rok za podajo zahteve za ocenitev delovne uspenosti in kdaj za?ne te?i rok za podajo zahteve za preizkus ocene delovne uspenosti ?
Postopek ocenjevanja se izvede do 15. marca (drugi odstavek 4. ?lena uredbe), rok za podajo zahteve za ocenitev, v primeru, da javni uslubenec ni bil ocenjen in seznanjen z oceno, za?ne te?i naslednji dan, to je 16. marca, in se izte?e (prvi odstavek 17. a ?lena ZSPJS) v osmih delovnih dneh.
V primeru, da je javni uslubenec bil ocenjen in seznanjen z oceno, a se z oceno ne strinja, za?ne te?i rok za podajo zahteve za preizkus ocene pred komisijo naslednji dan po seznanitvi z oceno in se izte?e osmi delovni dan od seznanitve z oceno (prvi odstavek 17. a ?lena ZSPJS). Enako pravilo glede teka rokov velja v primerih, ko je javni uslubenec bil seznanjen, da ni ocenjen.
?e javni uslubenec ni bil seznanjen z neocenitvijo, osemdnevni rok za?ne te?i 16. 3. (glej prvi odstavek tega odgovora).
15. Koliko pla?nih razredov lahko javni uslubenec dosee z napredovanjem na delovnem mestu oziroma v nazivu?
Skladno z drugim odstavkom 16. ?lena ZSPJS lahko:
a) javni uslubenci na delovnih mestih, kjer je mogo?e tudi napredovanje v viji naziv, v posameznem nazivu napredujejo najve? za pet pla?nih razredov (npr. javni uslubenec na delovnem mestu viji svetovalec v nazivu viji svetovalec III (33. izhodi?ni pla?ni razred), lahko z napredovanjem v pla?ne razrede dosee 38. pla?ni razred),
b) javni uslubenci, kjer ni mogo?e napredovati v naziv, lahko na delovnem mestu napredujejo najve? za deset pla?nih razredov (npr. javni uslubenec na delovnem mestu administrator VI (20. izhodi?ni pla?ni razred) lahko z napredovanjem v pla?ne razrede dosee 30. pla?ni razred),
c) ?e z napredovanjem na delovnih mestih, kjer je mogo?e napredovanje v naziv, skupaj v vseh nazivih ni mogo?e napredovanje za deset pla?nih razredov, je v najvijem nazivu mogo?e napredovati za toliko pla?nih razredov, da je doseeno napredovanje v nazivih skupno za deset pla?nih razredov (npr. javni uslubenec na delovnem mestu viji svetovalec, ki se opravlja v treh nazivih, lahko v najvijem nazivu, v nazivu viji svetovalec I dosee 43. pla?ni razred, torej lahko v nazivu viji svetovalec I napreduje 6 pla?nih razredov).
16. Ali lahko napredujejo javni uslubenci, ki opravljajo delo na delovnem mestu z nijo izobrazbo od zahtevane?
Da (?etrti odstavek 16. ?lena ZSPJS).
17. Kdaj lahko javni uslubenec napreduje v pla?ni razred?
Javni uslubenec napreduje s 1. aprilom v letu, ko izpolni pogoje za napredovanje. Enako velja tudi v primeru postopka preizkusa ocene (deveti odstavek 17.a ?lena ZSPJS).
18. Kdaj za?ne javnim uslubencem, ki bodo pridobili pravico do pla?e 1.4.2014 zaradi napredovanja z dne 1.4.2012 te?i novo napredovalno obdobje?
Javnim uslubencem, ki so 1.4.2012 napredovali v viji pla?ni razred in bodo pridobili pravico do pla?e v skladu z vijim pla?nim razredom s 1. aprilom 2014 (prvi odstavek 69. ?lena ZIPRS1415), te?e novo napredovalno obdobje od 1.4.2012 dalje.
19. Ali se leti 2011 in 2014 tejeta v napredovalno obdobje javnega uslubenca za njegovo napredovanje po preteku najmanj estih let od zadnjega napredovanja oziroma prve zaposlitve na podlagi petega odstavka 5. ?lena uredbe?
Leto 2011 in leto 2014 se ne tejeta v napredovalno obdobje (?etrti odstavek 8. ?lena Zakona o interventnih ukrepih ZIU in drugi odstavek 68. ?lena ZIPRS1415).
Tek estletnega napredovalnega obdobja za napredovanje po petem odstavku 5. ?lena uredbe se torej zamakne za dve leti zaradi izlo?itve leta 2011 in 2014 iz napredovalnega obdobja za napredovanje v viji pla?ni razred.
20. Ali se ocenjuje delovna uspenost javnih uslubencev, tudi za leta, v katerih zaradi interventnih ukrepov ni napredovanj?
Da, kljub interventnim ukrepom nenapredovanja v viji pla?ni razred, je potrebno izvesti postopke ocenjevanja delovne uspenosti. Ve? o postopku ocenjevanja:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/napredovanja/ (mnenje z dne 8.1.2013).
21. Ali se v letu 2014 izvaja ocenjevanje javnih uslubencev na podlagi 30., 31. in 32. ?lena KPJS glede na veljavne dolo?be 44. ? ?lena ZSPJS-R?
V letu 2014 postopka ugotavljanja doseganja kriterijev za dolo?itev dela pla?e za redno delovno uspenost na podlagi 30., 31. in 32. ?lena KPJS ni potrebno izvajati. Na podlagi interventnih ukrepov javnim uslubencem ne pripada del pla?e za redno delovno uspenost (44. ? ?len ZSPJS-R).
Uporabniki prora?una pa so dolni oceniti delovno uspenost javnih uslubencev v skladu s 17. ?lenom ZSPJS in po postopku, kot ga dolo?a 4. ?len uredbe zaradi napredovanja javnih uslubencev v pla?ne razrede.
Upotevaje 9. ?len uredbe, ki dolo?a na?in dolo?itve pla?nega razreda javnega uslubenca pla?ne skupine B po prenehanju mandata in dolo?a, da se ocena delovne uspenosti za posamezno leto dolo?i na podlagi pravilnikov za ugotavljanje redne delovne uspenosti direktorjev, je kljub interventnim ukrepom potrebno za namen dolo?itve ocene po 9. ?lenu uredbe izpeljati postopek ocenitve redne delovne uspenosti in torej simulirati situacijo, kot ?e bi se redna delovna uspenost lahko izpla?ala. Seveda v tem primeru ni potrebno pridobiti soglasja, kot ga sicer dolo?ajo pravilniki o merilih za ugotavljanje delovne uspenosti. Ve? o tem:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/delovna_uspesnost/ (mnenje z dne 9.2.2011).
Navedeno v prejnjem odstavku ne velja za direktorje v dravnih organih in upravah lokalne skupnosti, katerim se ocena delovne uspenosti za namen dolo?itve pla?e po prenehanju mandata dolo?i v skladu z zakonom, ki ureja poloaj javnih uslubencev (?etrti odstavek 9. ?lena uredbe).
22. Tabela s podatki o napredovanju javnih uslubencev v viji pla?ni razred in v viji naziv po posameznih letih, ob upotevanju interventnih ukrepov na podro?ju napredovanja
Leto ocenjevanja |
Ocena za leto |
Ali se leto teje v napredovalno obdobje? |
Napredovanje v pla?ni razred |
Napredovanje v naziv |
Izpla?ilo |
2009 |
2008 |
DA |
DA |
DA |
DA |
2010 |
2009 |
DA |
DA |
DA |
DA |
2011 |
2010 |
NE (?etrti odstavek 8. ?lena ZIU) |
NE (prvi odstavek 8. ?lena ZIU) |
DA (drugi odstavek 8. ?lena ZIU) |
1. 4. 2014 (ZIU odloi izpla?ilo napredovanja v naziv/viji naziv na 1.1.2012, ZDIU12 na 1.7. 2012, ZUJF na 1.6 2013, ZIPRS1314-A in ZIPRS1415 na 1.4.2014) |
2012 |
2011 |
DA |
DA (prvi odstavek 6. ?lena ZDIU12) |
DA (prvi odstavek 6. ?lena ZDIU12) |
1. 4. 2014 (ZDIU12 odloi izpla?ilo na 1.7 2012, ZUJF na 1.6.2013, ZIPRS1314-A in ZIPRS1415 na 1.4.2014) |
2013 |
2012 |
DA |
NE (162. ?len ZUJF) |
NE (162. ?len ZUJF) |
NE |
2014 |
2013 |
NE (drugi odstavek 62. ? ?lena ZIPRS1314-A, drugi odstavek 68. ?lena ZIPRS1415) |
NE (prvi odstavek 62. ? ?lena ZIPRS1314-A, prvi odstavek 68. ?lena ZIPRS1415) |
NE (prvi odstavek 62. ? ?lena ZIPRS1314-A, prvi odstavek 68. ?lena ZIPRS1415) |
NE |
Izjema:
a) od zamika izpla?ila pla?e v skladu s pridobljenim nazivom ali vijim nazivom (2011,2012): javni uslubenci in funkcionarji, ki v letu 2011 in 2012 pridobijo naziv ali viji naziv, pridobijo pravico do pla?e v skladu s pridobljenim nazivom ali vijim nazivom v letu pridobitve naziva ali vijega naziva, ?e je pridobitev naziva ali vijega naziva pogoj za opravljanje dela na delovnem mestu, na katerega se javni uslubenec preme?a oziroma za katerega sklepa pogodbo o zaposlitvi (tretji odstavek 8. ?lena ZIU, tretji odstavek 6. ?lena ZDIU12).
b) od nenapredovanja v naziv in viji naziv (2013,2014): javni uslubenci in funkcionarji v letu 2013 in 2014 pridobijo naziv ali viji naziv in pravico do pla?e v skladu s pridobljenim nazivom ali vijim nazivom v letu pridobitve naziva ali vijega naziva, ?e je pridobitev naziva ali vijega naziva pogoj za opravljanje dela na delovnem mestu, na katerega se javni uslubenec preme?a, oziroma za katerega sklepa pogodbo o zaposlitvi. (tretji odstavek 163. ?lena ZUJF in tretji odstavek 68. ?lena ZIPRS1415).
23. Ali je v letu 2013 in 2014 potrebno preveriti izpolnjevanje pogojev za napredovanje javnih uslubencev v pla?ni razred?
Da, postopek preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje se izvede vsako leto najkasneje do 15. marca za vse javne uslubence (prvi odstavek 5. ?lena uredbe), aneksi o napredovanju pa se izdajo samo v tistih letih, v katerih javni uslubenci napredujejo.
24. Kdaj lahko najprej napredujejo javni uslubenci, ki so pravico do napredovanja pridobili na podlagi ZSPJS in je niso imeli po predpisih, ki so se uporabljali v obdobju pred za?etkom izpla?ila pla? po ZSPJS?
Tretji odstavek 11. ?lena uredbe dolo?a, da so javni uslubenci, ki so pravico do napredovanja pridobili na podlagi ZSPJS in je niso imeli po predpisih, ki so se uporabljali v obdobju pred za?etkom izpla?ila pla? po ZSPJS, lahko prvi? napredovali po pridobitvi treh ocen po postopku iz uredbe, in e, da prvo oceno po tej uredbi pridobijo za leto 2008 v letu 2009.
Ti javni uslubenci bi lahko napredovali po pridobitvi treh ocen dne 1.4.2011. Glede na dolo?be 8. ?lena ZIU v letu 2011 niso napredovali, ampak so napredovali ele s 1.4.2012. Glede na dolo?be 6. ?lena ZDIU12, 163. ?lena ZUJF in 69. ?lena ZIPRS1415 pa so pridobili pravico do pla?o glede na pridobljeni pla?ni razred ele s 1.4.2014.
Ve? o tem:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/napredovanja/ (mnenje z dne 31.3.2011).
25. Kdaj lahko v pla?ni razred napreduje javni uslubenec, ki je nazadnje napredoval v letu 2008 (npr. 1.5.2008, 1.6.2008 ali 1.10.2008)?
Javni uslubenec, ki je nazadnje napredoval v viji pla?ni razred 1.5.2008, 1.6.2008 ali 1.10.2008, bo naslednji? lahko napredoval v viji pla?ni razred s 1.4.2015, ?e ne bo prilo do spremembe predpisov, ki urejajo napredovanje v pla?ne razrede. Javni uslubenec bi v viji pla?ni razred, v primeru, da interventna zakonodaja ne bi bila uveljavljena, lahko napredoval s 1.4.2012. Vendar pa je treba upotevati, da se zaradi interventne zakonodaje leto 2011 ne teje v napredovalno obdobje (?etrti odstavek 8. ?lena ZIU), prav tako pa tudi, da je ZUJF dolo?il, da v letu 2013 javni uslubenci (in tudi funkcionarji) ne napredujejo v pla?ne razrede (162. ?len ZUJF), ter da je ZIPRS1415 dolo?il (prvi odstavek 68. ?lena), da javni uslubenci v letu 2014 ne napredujejo v pla?ne razrede.
26. Kdaj bodo lahko napredovali javni uslubenci, ki izpolnjujejo vse pogoje za napredovanje po uredbi in so zadnji? napredovali s 1.4.2009?
Z upotevanjem 8. ?lena ZIU, ki je dolo?il, da se leto 2011 ne teje v napredovalno obdobje, bi javni uslubenci, ki so zadnji? napredovali s 1.4.2009, lahko, ?e bi izpolnjevali pogoje, napredovali s 1.4.2013. Ker pa skladno z interventno zakonodajo javni uslubenci, ki izpolnjujejo pogoje za napredovanje v letih 2013 in 2014, ne napredujejo v viji pla?ni razred in ne napredujejo v viji naziv (162. ?lena ZUJF, 68. ?lena ZIPRS1415), bodo javni uslubenci, ki so zadnji? napredovali s 1.4.2009, v primeru nespremenjenih predpisov na podro?ju napredovanj, ponovno napredovali, ?e bodo izpolnjevali pogoje, ele s 1.4.2015.
27. Kdaj bodo napredovali javni uslubenci, ki so izpolnili pogoje za napredovanje v letu 2013 in 2014?
Javni uslubenci, ki so izpolnili pogoje za napredovanje v viji pla?ni razred v letu 2013 in 2014, v letu 2013 in v letu 2014 ne napredujejo v viji pla?ni razred (162. ?len ZUJF in 68. ?len ZIPRS1415). Ti javni uslubenci bodo lahko napredovali v letu 2015, v kolikor ne bo z interventno zakonodajo za leto 2015 druga?e urejeno.
28. Ali in s katerim datumom napreduje v pla?ni razred javni uslubenec, ki je pri ocenjevanju za leta 2008, 2009 in 2010 dobil po 5 to?k, skupaj 15 in je nazadnje napredoval s 1.4.2008? S katerim datumom je izpla?ilo?
Javni uslubenec, ki je zadnji? napredoval 1.4.2008 in je na podlagi treh letnih ocen dosegel 15 to?k, je s 1.4.2012 lahko napredoval za dva pla?na razreda, in bo pridobil pravico do pla?e v skladu z vijim pla?nim razredom s 1.4.2014 (69. ?lena ZIPRS1415). Javni uslubenec, ki je napredoval s 1.5.2008 ali 1.10.2008 bo napredoval 1.4.2015, v kolikor ne bo z interventno zakonodajo za leto 2015 druga?e urejeno.
29. Ali in s katerim datumom napreduje v pla?ni razred javni uslubenec, ki je pri ocenjevanju za leta 2009, 2010 in 2011 dobil po 5 to?k, skupaj 15 in je nazadnje napredoval 1.4.2009. S katerim datumom je izpla?ilo?
Javni uslubenec, ki je zadnji? napredoval 1.4.2009 (ali pred tem na 1.5.2008 ali 1.10.2008), in je na podlagi treh letnih ocen dosegel 15 to?k, je s 1.4.2013 izpolnil pogoje za napredovanje za dva pla?na razreda. Ker pa javni uslubenci, ki izpolnjujejo pogoje za napredovanje v letih 2013 in 2014, v navedenih letih zaradi interventnih ukrepov na podro?ju napredovanja, ne napredujejo v viji pla?ni razred (162. ?len ZUJF in 68. ?len ZIPRS1415) bo javni uslubenec napredoval s 1.4.2015, v kolikor ne bo z interventno zakonodajo za leto 2015 druga?e urejeno.
30. Ali lahko v letu 2013 in 2014 uporabnik prora?una izda aneks k pogodbi o zaposlitvi zaradi izpolnjevanja pogojev za napredovanje z dnem 1.4.2012?
?e delodajalec javnega uslubenca ob izpolnitvi pogojev za napredovanje v pla?ne razrede ni obvestil s pisnim obvestilom o napredovanju, o tevilu pla?nih razredov napredovanja in o pla?nem razredu osnovne pla?e in mu hkrati z obvestilom o napredovanju ni izro?il pisnega predloga aneksa k pogodbi o zaposlitvi v roku 15 dni od izvedbe ocenjevanja (7. ?len uredbe) mora nepravilnost odpraviti takoj, ko jo ugotovi, in v predlogu aneksa izrecno zapisati, da je javni uslubenec napredoval v viji pla?ni razred s 1.4.2012 in da ima, ob upotevanju interventnih predpisov, pravico do pla?e v skladu z vijim pla?nim razredom od 1.4.2014 dalje.
31. Kako pravilno dolo?iti pla?ni razred javnemu uslubencu, ki je v ?asu interventnih ukrepov napredoval v viji naziv oziroma pla?ni razred in je bila njegova pravica do izpla?ila odloena na 1.4.2014, pa je bil pred 1.4.2014 preme?en na delovno mesto v vijem tarifnem razredu?
Odgovor na vpraanje je dostopen na spodnji povezavi:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/aktualno_v_zvezi_s_placnim_sistemom/(mnenje z dne 31.3.2014)
32. Mnenje glede napredovanja javnih uslubencev iz pla?ne skupine B, za katere velja Uredba o napredovanju javnih uslubencev v pla?ne razrede, po prenehanju mandata je dostopno na spodnji povezavi:
http://www.mnz.gov.si/si/javni_sektor_in_lokalna_samouprava/place_v_javnem_sektorju/napredovanja/ (mnenje z dne 1.2.2013).
PRAVNA PODLAGA
- 1.ZSPJS - Zakon o sistemu pla? v javnem sektorju (Uradni list RS, t. 108/09 - uradno pre?i?eno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 - ORZSPJS49a, 40/12 - ZUJF in 46/13)
- 2.Uredba - Uredba o napredovanju javnih uslubencev v pla?ne razrede (Uradni list RS, t. 51/08, 91/08 in 113/09)
- 3.KPJS - Kolektivna pogodba za javni sektor (Uradni list RS, t. 57/08, 86/08, 3/09, 16/09, 23/09, 33/09, 48/09, 91/09, 31/10, 83/10, 89/10, 89/10, 89/10, 59/11, 6/12, 40/12, 22/13, 22/13, 22/13 in 46/13)
- 4.ZIU - Zakon o interventnih ukrepih (Uradni list RS, t. 94/10 in 110/11 - ZDIU12)
- 5.ZDIU12 - Zakon o dodatnih interventnih ukrepih za leto(Uradni list RS, t. 110/11, 40/12 - ZUJF in 43/12)
- 6.ZUJF - Zakon za uravnoteenje javnih financ (Uradni list RS, t. 40/12, 96/12 - ZPIZ-2, 104/12 - ZIPRS1314, 105/12, 25/13 - odl. US, 46/13 - ZIPRS1314-A, 56/13 - Ztip-1, 63/13 - ZOsn-I, 63/13 - ZJAKRS-A, 99/13 - ZUPJS-C, 99/13 - ZSVarPre-C, 101/13 - ZIPRS1415 in 101/13 - ZDavNepr)
- 7.ZIPRS1314 - Zakon o izvrevanju prora?unov Republike Slovenije za leti 2013 in 2014, (Uradni list RS, t. 104/12, 46/13, 56/13 - Ztip-1, 61/13, 82/13, 101/13 - ZIPRS1415, 101/13 - ZDavNepr in 111/13 - ZOPSPU-A)
- 8.ZIPRS1415 - Zakon o izvrevanju prora?unov Republike Slovenije za leti 2014 in 2015 (Uradni list RS, t. 101/13 in 9/14 - ZRTVS-