Skupna izjava sindikatov SVOZ, SPMO in SMO o stanju v SV
Predsedniku RS
Vsem poslankam in poslancem DZ RS
Skupna izjava sindikatov SVOZ, SPMO in SMO o stanju v SV
V Slovenski vojski se intenzivno izvaja tretja faza transformacije ter prerazporeditve pripadnikov, pri čemer pa gre za popolni nepotizem in kronizem. Pri tem se oblikujejo nove formacije, na podlagi katerih bo kljub intenzivnim varčevalnim ukrepom na višja delovna mesta oziroma v višje nazive prerazporejenih večje število častnikov.
V preteklem letu je napredovalo več deset vojaških uslužbencev (glej prilogo), nekaj visokih častnikov Slovenske vojske, medtem ko številni pripadniki Slovenske vojske nimajo nikakršnih možnosti karierne poti. Gre za diskriminacijo, na drugi strani pa trenutna vojaška oblast vzpostavlja lojalne klane. Subjektivnost službenih ocen so le krinka oziroma vzvod za bliskovito karierno pot lojalnih pripadnikov ter očitno privatizacijo Slovenske vojske.
Vendar se diskriminacija ne nanaša zgolj na vojaške osebe, temveč tudi na civilne osebe, ki pa po svoji specifiki dela nimajo nobenih možnosti napredovanja v nazivih. Pred vsem je potrebno poudariti, da so zaradi nepravičnega enotnega plačnega sistema še dodatno pahnjeni (diskriminirani) na rob preživetja, čeprav v svojem delu opravljajo tudi naloge, ki so temelj logistične podpore za opravljanje vojaških nalog. Zaradi nepravičnega ocenjevanja in opredelitev v predpisih obrambnega področja, pa nimajo možnosti napredovanja niti v plačnih razredih kot vsi ostali javni uslužbenci. Lahko zaključimo, da so dejansko pozabljeni in odrinjeni na rob možnost po boljšem in dostojnem življenju.
Primeri:
1. Višja vojaška uslužbenka je v lanskem letu prekinila delovna razmerje ter se čez nekaj mesecev ponovno zaposlila v Slovenski vojski, kljub izrecni prepovedi o zaposlovanju v državni upravi. Poleg ponovne zaposlitve je višja vojaška uslužbenka napredovala za dva naziva, s čimer ji je bila zagotovljena višja plača kot pred podano odpovedjo delovnega razmerja.
2. Zaposlovanje kandidatov na Šolo za častnike, ki so otroci visokih častnikov Slovenske vojske je pomemben dokaz o zlorabi uradnega položaja.
Slovenska vojska si je pred leti podredila v celoti kadrovsko službo MORS, s čimer se je pričela »privatizacija« Slovenske vojske. S temi koraki so začeli ustvarjati tudi državo znotraj države, ki se je še posebej izkazala pri preoblikovanju Slovenske vojske, katera je potekala predvsem v interesu vojaške elite.
Na podlagi tega lahko zaposlujejo kogarkoli, ne glede na strokovno izobrazbo in na dejanske potrebe Slovenske vojske. Potrebe Slovenske vojske si vojaška elita priredi sama sebi in tako imajo prosto pot do popolne privatizacije. Le lojalnost oziroma pripadnost je pogoj pri vseh kadrovskih postopkih. Na formacije enot so prilepili stopnjo tajnost, zaradi česar lahko prirejajo in ustvarjajo delovna mesta na ime in priimek, pri tem pa ignorirajo odločbe sodišča, da je formacija tudi delovno pravni ak t. Pri formacijah pa poudarjamo nespoštovanje 100. b člena ZOBr, ker nam kljub opozarjanju vrh SV ne posreduje kadrovski del formacije na usklajevanje, kar bi pa po ZOBr morali pri vsakokratni spremembi. Dokaz prikrivanja kadrovskih postopkov je tudi večkratno posredovanje upokojenih visokih častnikov SV pri uvrstitvah pripadnikov v šolo za podčastnike oz. častnike.
3. Formacije prirejene na imena in priimke na osnovi kronizma. Eklatantni primeri sonekateri poveljniki novo ustanovljenih pehotnih polkov. Za enega od poveljnikov se je celo formacija priredila tako, da se glede na zahtevan čin poveljnika polka zmanjšal
čin, kar je omogočilo postavitev, nato se je poveljnika povišalo in na koncu se je spet priredila formacija kot je potrebno za polke. Tako imamo na osnovi kronizma dva podpolkovnika na delovnih mestih polkovnikov, pa še nista dopolnila niti 40 let starosti, medtem, ko imamo podpolkovnike in polkovnike, ki so sodelovali v vojni za Slovenijo, pa ne morejo napredovati. A to sta le dva primera kronizma, imamo pa še ostale, kjer so nekateri načelniki odsekov in poveljniki čet stotniki, nekateri majorji. Enako je pri podčastniški liniji in vojaški, pri vseh pa je skupni imenovalec: »Odvisno kako se pišeš in koga poznaš«. Zaradi takšnih in podobnih postopkov, s e nam znižuje ugled v svetu, kakor tudi pada zaupanje državljanov-ank RS.
4. Odpuščanja in ne podaljševanje pogodb pod izgovorom službene ocene, zdravstvene ocene, dostopa do tajnih podatkov, preverjanja gibalnih sposobnosti, diskrecijsko pravico in pomlajevanja Slovenske vojske.
Odpuščajo mamice z majhnimi otroci, ki so moteč element za vojaški sistem ter druge vojake, pri čemer ne potrebujejo pojasniti niti razlogov. Argumenti za javnost so zmeraj enaki: pomlajevanje Slovenske vojske, kar je daleč od resnice. Pripadnik nima nikakršne možnosti pri službeni oceni, saj je popolnoma subjektivna, sodno varstvo pa neučinkovito. Enako je pri dostopu do tajnih podatkov, diskrecijski pravici nadrejenih, da ne omenjamo šikaniranja, ki ga noben ne preganja.Tako se bo Slovenska vojska izgovarjala na diskrecijsko pravico in zaposlovala tiste kandidate, ki jih bodo le oni izbrali. Nadzorovati pa jih tako in tako nihče ne more več.
Zaključek:
Vojaška elita, ki si je podredila celotni ustroj in pravni red Republike Slovenije s sistemom Standardnih operativnih postopkov (SOP) in ukazov, pri tem pa številnim pripadnikom, predvsem vojakom ni sposobna zagotoviti niti enega napredovanja v činu. Dokaz tej trditvi so postavitve le-teh na osnovnih dolžnostih vojaka, že več kot 10 let. S pravilnim sistemom napredovanja, bi za vojake zagotovili le nekaj evrov več na plači, kar bi mu pomenilo ogromno pri njegovi motivaciji. Tako je pomembna le motivacija vojaška elite in njej lojalnih pripadnikov.
Za sindikate je najhujše preprosto dejstvo, da se zopet nič ne bo zgodilo. Enostavno se vojaška elita posmehuje ministru za obrambo in celotni državi ter sistemu NATO, pri čemer nobena institucija ne naredi nič, ni neodvisnih preiskav, le sprenevedanje vseh. Vojaška elita je ustvarila svojo državo, politika svojo in nihče jih več ne more ustaviti.
Dovolj je bilo obveščanja institucij v Republiki Sloveniji, podajanja kazenskih ovadb, izjav za javnost, sej na Parlamentarnem odboru, pisanj ministru za obrambo, predsedniku države, varuhinji človekovih pravic in še komu. Čas je, da pisno opozorimo vse pristojne evropske institucije in uporabimo vsa dovoljena sredstva, da zaustavimo privatizacijo Slovenske vojske in Republike Slovenije.
Če ne moremo obraniti človekovih pravic do pravičnega dela in plačila za opravljeno delo ter načela pravne države, kako od nas pričakovati, da bomo branili pravice ljudi drugod po svetu, saj so temu namenjene mirovne operacije in misije.
Od vas, kot predstavnikov oblasti pričakujemo takojšnje ukrepanje, saj nas takšna ravnanja lahko pahnejo v neželene še kontrolirane situacije, se pa po vsebini zapisanega bojimo najhujšega, ki bi pa mogoče ustrezalo delu politike.