Skupna izjava sindikatov SVOZ, SPMO in SMO o stanju v SV
Predsedniku RS
Vsem poslankam in poslancem DZ RS
Skupna izjava sindikatov SVOZ, SPMO in SMO o stanju v SV
V Slovenski vojski se intenzivno izvaja tretja faza transformacije ter prerazporeditve pripadnikov, pri ?emer pa gre za popolni nepotizem in kronizem. Pri tem se oblikujejo nove formacije, na podlagi katerih bo kljub intenzivnim var?evalnim ukrepom na vija delovna mesta oziroma v vije nazive prerazporejenih ve?je tevilo ?astnikov.
V preteklem letu je napredovalo ve? deset vojakih uslubencev (glej prilogo), nekaj visokih ?astnikov Slovenske vojske, medtem ko tevilni pripadniki Slovenske vojske nimajo nikakrnih monosti karierne poti. Gre za diskriminacijo, na drugi strani pa trenutna vojaka oblast vzpostavlja lojalne klane. Subjektivnost slubenih ocen so le krinka oziroma vzvod za bliskovito karierno pot lojalnih pripadnikov ter o?itno privatizacijo Slovenske vojske.
Vendar se diskriminacija ne nanaa zgolj na vojake osebe, temve? tudi na civilne osebe, ki pa po svoji specifiki dela nimajo nobenih monosti napredovanja v nazivih. Pred vsem je potrebno poudariti, da so zaradi nepravi?nega enotnega pla?nega sistema e dodatno pahnjeni (diskriminirani) na rob preivetja, ?eprav v svojem delu opravljajo tudi naloge, ki so temelj logisti?ne podpore za opravljanje vojakih nalog. Zaradi nepravi?nega ocenjevanja in opredelitev v predpisih obrambnega podro?ja, pa nimajo monosti napredovanja niti v pla?nih razredih kot vsi ostali javni uslubenci. Lahko zaklju?imo, da so dejansko pozabljeni in odrinjeni na rob monost po boljem in dostojnem ivljenju.
Primeri:
1. Vija vojaka uslubenka je v lanskem letu prekinila delovna razmerje ter se ?ez nekaj mesecev ponovno zaposlila v Slovenski vojski, kljub izrecni prepovedi o zaposlovanju v dravni upravi. Poleg ponovne zaposlitve je vija vojaka uslubenka napredovala za dva naziva, s ?imer ji je bila zagotovljena vija pla?a kot pred podano odpovedjo delovnega razmerja.
2. Zaposlovanje kandidatov na olo za ?astnike, ki so otroci visokih ?astnikov Slovenske vojske je pomemben dokaz o zlorabi uradnega poloaja.
Slovenska vojska si je pred leti podredila v celoti kadrovsko slubo MORS, s ?imer se je pri?ela privatizacija Slovenske vojske. S temi koraki so za?eli ustvarjati tudi dravo znotraj drave, ki se je e posebej izkazala pri preoblikovanju Slovenske vojske, katera je potekala predvsem v interesu vojake elite.
Na podlagi tega lahko zaposlujejo kogarkoli, ne glede na strokovno izobrazbo in na dejanske potrebe Slovenske vojske. Potrebe Slovenske vojske si vojaka elita priredi sama sebi in tako imajo prosto pot do popolne privatizacije. Le lojalnost oziroma pripadnost je pogoj pri vseh kadrovskih postopkih. Na formacije enot so prilepili stopnjo tajnost, zaradi ?esar lahko prirejajo in ustvarjajo delovna mesta na ime in priimek, pri tem pa ignorirajo odlo?be sodi?a, da je formacija tudi delovno pravni ak t. Pri formacijah pa poudarjamo nespotovanje 100. b ?lena ZOBr, ker nam kljub opozarjanju vrh SV ne posreduje kadrovski del formacije na usklajevanje, kar bi pa po ZOBr morali pri vsakokratni spremembi. Dokaz prikrivanja kadrovskih postopkov je tudi ve?kratno posredovanje upokojenih visokih ?astnikov SV pri uvrstitvah pripadnikov v olo za pod?astnike oz. ?astnike.
3. Formacije prirejene na imena in priimke na osnovi kronizma. Eklatantni primeri sonekateri poveljniki novo ustanovljenih pehotnih polkov. Za enega od poveljnikov se je celo formacija priredila tako, da se glede na zahtevan ?in poveljnika polka zmanjal
?in, kar je omogo?ilo postavitev, nato se je poveljnika povialo in na koncu se je spet priredila formacija kot je potrebno za polke. Tako imamo na osnovi kronizma dva podpolkovnika na delovnih mestih polkovnikov, pa e nista dopolnila niti 40 let starosti, medtem, ko imamo podpolkovnike in polkovnike, ki so sodelovali v vojni za Slovenijo, pa ne morejo napredovati. A to sta le dva primera kronizma, imamo pa e ostale, kjer so nekateri na?elniki odsekov in poveljniki ?et stotniki, nekateri majorji. Enako je pri pod?astniki liniji in vojaki, pri vseh pa je skupni imenovalec: Odvisno kako se pie in koga pozna. Zaradi taknih in podobnih postopkov, s e nam zniuje ugled v svetu, kakor tudi pada zaupanje dravljanov-ank RS.
4. Odpu?anja in ne podaljevanje pogodb pod izgovorom slubene ocene, zdravstvene ocene, dostopa do tajnih podatkov, preverjanja gibalnih sposobnosti, diskrecijsko pravico in pomlajevanja Slovenske vojske.
Odpu?ajo mamice z majhnimi otroci, ki so mote? element za vojaki sistem ter druge vojake, pri ?emer ne potrebujejo pojasniti niti razlogov. Argumenti za javnost so zmeraj enaki: pomlajevanje Slovenske vojske, kar je dale? od resnice. Pripadnik nima nikakrne monosti pri slubeni oceni, saj je popolnoma subjektivna, sodno varstvo pa neu?inkovito. Enako je pri dostopu do tajnih podatkov, diskrecijski pravici nadrejenih, da ne omenjamo ikaniranja, ki ga noben ne preganja.Tako se bo Slovenska vojska izgovarjala na diskrecijsko pravico in zaposlovala tiste kandidate, ki jih bodo le oni izbrali. Nadzorovati pa jih tako in tako nih?e ne more ve?.
Zaklju?ek:
Vojaka elita, ki si je podredila celotni ustroj in pravni red Republike Slovenije s sistemom Standardnih operativnih postopkov (SOP) in ukazov, pri tem pa tevilnim pripadnikom, predvsem vojakom ni sposobna zagotoviti niti enega napredovanja v ?inu. Dokaz tej trditvi so postavitve le-teh na osnovnih dolnostih vojaka, e ve? kot 10 let. S pravilnim sistemom napredovanja, bi za vojake zagotovili le nekaj evrov ve? na pla?i, kar bi mu pomenilo ogromno pri njegovi motivaciji. Tako je pomembna le motivacija vojaka elite in njej lojalnih pripadnikov.
Za sindikate je najhuje preprosto dejstvo, da se zopet ni? ne bo zgodilo. Enostavno se vojaka elita posmehuje ministru za obrambo in celotni dravi ter sistemu NATO, pri ?emer nobena institucija ne naredi ni?, ni neodvisnih preiskav, le sprenevedanje vseh. Vojaka elita je ustvarila svojo dravo, politika svojo in nih?e jih ve? ne more ustaviti.
Dovolj je bilo obve?anja institucij v Republiki Sloveniji, podajanja kazenskih ovadb, izjav za javnost, sej na Parlamentarnem odboru, pisanj ministru za obrambo, predsedniku drave, varuhinji ?lovekovih pravic in e komu. ?as je, da pisno opozorimo vse pristojne evropske institucije in uporabimo vsa dovoljena sredstva, da zaustavimo privatizacijo Slovenske vojske in Republike Slovenije.
?e ne moremo obraniti ?lovekovih pravic do pravi?nega dela in pla?ila za opravljeno delo ter na?ela pravne drave, kako od nas pri?akovati, da bomo branili pravice ljudi drugod po svetu, saj so temu namenjene mirovne operacije in misije.
Od vas, kot predstavnikov oblasti pri?akujemo takojnje ukrepanje, saj nas takna ravnanja lahko pahnejo v neelene e kontrolirane situacije, se pa po vsebini zapisanega bojimo najhujega, ki bi pa mogo?e ustrezalo delu politike.