Spotovana, po kon?ani transformaciji v SV ugotavljamo o neupravi?enem dvigu mase za pla?e in zahtevamo takojnjo ustavitev ukrepov za zmanjevanje pla? zaposlenim, s ?imer elite obdrati sedanjo maso za pla?e. Namre?, maso za pla?e ste dodatno obremenili z neupravi?enimi napredovanji v nazivih pri ravno kon?ani transformaciji SV. Iz javno dostopnih podatkov (dopis: UKOM t: 091-12/2013-7 z dne 17.7.2013 posredovana na ?asopis Demokracija) je skozi transformacijo neupravi?eno opravljeno napredovanje v nazivih za 871 PR v SV in za 121 PR v upravnem delu MO. Zoper omenjenih napredovanj v nazivih ne bi imeli teav, ?e na drugi strani ne bi bili pri?a ukrepom za poravnavo in zmanjevanjem pla? zaposlenih skozi nazadovanja v nazivih. Namre?, gre za dva nesprejemljiva ukrepa skozi katere elite privar?evati manjkojo?a sredstva v masi za pla?e:
1.preme?anje vojakov zaposlenih za nedolo?en ?as pred 01.01.1995 v statusu vojaka, ki jih ?iti odlo?ba US t. U-I-101/95 z dne 08.01.1998.
OBRAZLOITEV:
Pri?a smo nespotovanju sklepov socialnega dialoga iz leta 2009. Namre?, v mandatu ge. Ljubice Jelui? in na?elnika G gen.maj. Alojza teinerja je zelo kvalitetno in konstitutivno delovala koordinacijska skupina, sestavljena iz predstavnikov MO in SV ter reprezentativnih sindikatov (SMO, SVOZ, SPMO) . V tem ?asu smo skupnimi mo?mi realizirali ve?je tevilo sklepov med katerimi je bil tudi citiramo:
- Vojaki, ki so zaposleni za nedolo?en ?as in so ob zaposlitvi bili zaposleni v status vojaka ostanejo v statusu vojaka vse dokler zadostujejo vsem posebnim pogojem iz 88. ?lena ZOBr med katerimi so posebnega zna?aja: preverjanje gibalnih sposobnosti, zdravstvena sposobnost, obvladovanje individualnih ve?in in zadovoljiva ocena opravljenih streljanj.
Vodstvo MO se je sklicevalo na ustavno presojo iz leta 1998, katera dolo?a, da vsi pripadniki SV, ki so zaposleni pred 01.01.1995 obdrijo zaposlitev za nedolo?en ?as v statusu za katerega so tudi zaposleni.
Na sami koordinacijski skupini smo naleteli tudi na dodatne teave, v kolikor bi vojake prevajali v ustrezen naziv nijega vojakega uslubenca, saj pla?ni sistem ne pozna statusa nijega vojakega uslubenca, ki bi ustrezno pokril prevedbo za poddesetnike, desetnike in naddesetnike, kakor tudi za vojake s 4 stopnjo izobrazbe, ki so e postavljeni na 5 stopnjo izobrazbe. Ugotovljeno je, da bi tem kategorijam osnovna pla?a padla za najmanj 1 pla?ni razred, kar je nedopustno. Zato je sam gen.maj. A. teiner predlagal citirani sklep.
Dogovor iz socialnega dialoga je pozneje dejansko potrjen tudi na Odboru za obrambo (v prilogi je magnetogram, na spletni strani SMO je tudi celotni posnetek), ki potrjuje dogovorjeni ukrep.
Zahtevamo takojnji preklic sestankov za dne 25.7 in 01.8.2013 saj bi s predlaganimi ukrepi dejansko ve?ini povabljenih predlagali reitev znotraj katere bi dejansko padli v pla?i in bi posledi?no imeli nijo pla?o. Hkrati zahtevamo spotovanje citiranega sklepa in opozarjamo, da so spremembe sklepov iz socialnega dialoga mone le skozi socialni dialog in ne enostransko. Za omenjeno kategorijo vojakov je potrebno obdrati trenutno in nespremenjeno stanje, saj bi s tem ukrepom za njih zniali nazive za 425 PR .
2. zmanjevanje pla? zaradi premestitev na prehodno formacijo:
OBRAZLOITEV:
Dodatno ugotavljamo teave pri razporejanju pripadnikov na prehodne formacije in sicer je zaradi odlo?itve vodstva SV precejnje tevilo pripadnikov preme?eno na t.i. prehodno formacijo, za kar so, kot posledico te premestitve, dobili nove odlo?be in sicer z zmanjano osnovo za najmanj en pla?ni razred. Pri vojakih je odvzem dodatnih sredstev (najmanj 50 neto) velik problem in dodaten primanjkljaj, ki onemogo?a normalno preivetje. Vsekakor niso prizadeti samo vojaki, temve? tudi pod?astniki in ?astniki, pri katerih je en pla?ni razred vije ovrednoten.
Vodstvo SV trdi, da je to le trenutni ukrep, do katerega je prilo zaradi neustreznih, vojako strokovnih pogojev pri posameznikih, predvsem t.i vojake eviden?ne dolnosti (VED), s katero naj bi izkazovali specialnost delovanja znotraj struktur SV. Zadeva ne bi bila sporna, ?e bi veljala in se izvajala pri vojakih, ki jih je potrebno ele razporediti po tem, ko opravijo usposabljanje v Vipavi. Nelogi?no in sporno pa je, da se to dogaja pri izkuenih pripadnikih, kateri te in podobne specialnosti opravljajo e vrsto let in so po mnenju vodstva SV kar naenkrat nesposobni e nadalje opravljati enake naloge in dolnosti. Trdimo, da je ukrep nepotreben in nezakonit. Zanimivo pa je, da je bilo, do te odlo?itve vodstva, usposabljanj za VED zelo malo, predvsem za prave specialnosti in je bilo VED, zaradi togega kadrovskega postopka, skoraj nemogo?e pridobiti.
V vodstvu SV bodo zagotovo trdili, da na ta na?in zagotavljajo specialnosti in delovanje SV (kot da do sedaj ni delovala). Verjetno lahko pri?akujemo celo bolj restriktivni odgovor, da so to morali narediti, ?e elijo zagotoviti izpla?ilo decembrske pla?e.
Zato zahtevamo od vodstva SV, da vse zaposlene, ki so jih premestili na prehodno formacijo nemudoma vrnejo na osnovno formacijsko dolnost, z enakimi pla?nimi pravicami, saj opravljajo enaka dela in naloge kot do sedaj, hkrati pa pla?ni sistem takoj vrnejo v meje, kjer se je e nahajal pred tem ukrepom.
Naslovljeno:
G. ROMAN JAKI?, minister za obrambo
Brig. DOBRAN BOI?, na?elnik GSV