ZAHTEVA ZA USTAVITEV POSTOPKOV premeščanja vojakov zaposlenih za nedoločen čas in zanjševanje plač vojakom zaradi prehodnih formacij
Spoštovana, po končani transformaciji v SV ugotavljamo o neupravičenem dvigu mase za plače in zahtevamo takojšnjo ustavitev ukrepov za zmanjševanje plač zaposlenim, s čimer želite obdržati sedanjo maso za plače. Namreč, maso za plače ste dodatno obremenili z neupravičenimi napredovanji v nazivih pri ravno končani transformaciji SV. Iz javno dostopnih podatkov (dopis: UKOM št: 091-12/2013-7 z dne 17.7.2013 posredovana na časopis Demokracija) je skozi transformacijo neupravičeno opravljeno napredovanje v nazivih za 871 PR v SV in za 121 PR v upravnem delu MO. Zoper omenjenih napredovanj v nazivih ne bi imeli težav, če na drugi strani ne bi bili priča ukrepom za poravnavo in zmanjševanjem plač zaposlenih skozi nazadovanja v nazivih. Namreč, gre za dva nesprejemljiva ukrepa skozi katere želite privarčevati manjkojoča sredstva v masi za plače:
1.premeščanje vojakov zaposlenih za nedoločen čas pred 01.01.1995 v statusu vojaka, ki jih ščiti odločba US št. U-I-101/95 z dne 08.01.1998.
OBRAZLOŽITEV:
Priča smo nespoštovanju sklepov socialnega dialoga iz leta 2009. Namreč, v mandatu ge. Ljubice Jelušič in načelnika GŠ gen.maj. Alojza Šteinerja je zelo kvalitetno in konstitutivno delovala koordinacijska skupina, sestavljena iz predstavnikov MO in SV ter reprezentativnih sindikatov (SMO, SVOZ, SPMO) . V tem času smo skupnimi močmi realizirali večje število sklepov med katerimi je bil tudi citiramo:
- Vojaki, ki so zaposleni za nedoločen čas in so ob zaposlitvi bili zaposleni v status vojaka ostanejo v statusu vojaka vse dokler zadostujejo vsem posebnim pogojem iz 88. Člena ZOBr med katerimi so posebnega značaja: preverjanje gibalnih sposobnosti, zdravstvena sposobnost, obvladovanje individualnih veščin in zadovoljiva ocena opravljenih streljanj.
Vodstvo MO se je sklicevalo na ustavno presojo iz leta 1998, katera določa, da vsi pripadniki SV, ki so zaposleni pred 01.01.1995 obdržijo zaposlitev za nedoločen čas v statusu za katerega so tudi zaposleni.
Na sami koordinacijski skupini smo naleteli tudi na dodatne težave, v kolikor bi vojake prevajali v ustrezen naziv nižjega vojaškega uslužbenca, saj plačni sistem ne pozna statusa nižjega vojaškega uslužbenca, ki bi ustrezno pokril prevedbo za poddesetnike, desetnike in naddesetnike, kakor tudi za vojake s 4 stopnjo izobrazbe, ki so že postavljeni na 5 stopnjo izobrazbe. Ugotovljeno je, da bi tem kategorijam osnovna plača padla za najmanj 1 plačni razred, kar je nedopustno. Zato je sam gen.maj. A. Šteiner predlagal citirani sklep.
Dogovor iz socialnega dialoga je pozneje dejansko potrjen tudi na Odboru za obrambo (v prilogi je magnetogram, na spletni strani SMO je tudi celotni posnetek), ki potrjuje dogovorjeni ukrep.
Zahtevamo takojšnji preklic sestankov za dne 25.7 in 01.8.2013 saj bi s predlaganimi ukrepi dejansko večini povabljenih predlagali rešitev znotraj katere bi dejansko padli v plači in bi posledično imeli nižjo plačo. Hkrati zahtevamo spoštovanje citiranega sklepa in opozarjamo, da so spremembe sklepov iz socialnega dialoga možne le skozi socialni dialog in ne enostransko. Za omenjeno kategorijo vojakov je potrebno obdržati trenutno in nespremenjeno stanje, saj bi s tem ukrepom za njih znižali nazive za 425 PR .
2. zmanjševanje plač zaradi premestitev na prehodno formacijo:
OBRAZLOŽITEV:
Dodatno ugotavljamo težave pri razporejanju pripadnikov na prehodne formacije in sicer je zaradi odločitve vodstva SV precejšnje število pripadnikov premeščeno na t.i. prehodno formacijo, za kar so, kot posledico te premestitve, dobili nove odločbe in sicer z zmanjšano osnovo za najmanj en plačni razred. Pri vojakih je odvzem dodatnih sredstev (najmanj 50 € neto) velik problem in dodaten primanjkljaj, ki onemogoča normalno preživetje. Vsekakor niso prizadeti samo vojaki, temveč tudi podčastniki in častniki, pri katerih je en plačni razred višje ovrednoten.
Vodstvo SV trdi, da je to le trenutni ukrep, do katerega je prišlo zaradi neustreznih, vojaško strokovnih pogojev pri posameznikih, predvsem t.i vojaške evidenčne dolžnosti (VED), s katero naj bi izkazovali specialnost delovanja znotraj struktur SV. Zadeva ne bi bila sporna, če bi veljala in se izvajala pri vojakih, ki jih je potrebno šele razporediti po tem, ko opravijo usposabljanje v Vipavi. Nelogično in sporno pa je, da se to dogaja pri izkušenih pripadnikih, kateri te in podobne specialnosti opravljajo že vrsto let in so po mnenju vodstva SV kar naenkrat nesposobni še nadalje opravljati enake naloge in dolžnosti. Trdimo, da je ukrep nepotreben in nezakonit. Zanimivo pa je, da je bilo, do te odločitve vodstva, usposabljanj za VED zelo malo, predvsem za prave specialnosti in je bilo VED, zaradi togega kadrovskega postopka, skoraj nemogoče pridobiti.
V vodstvu SV bodo zagotovo trdili, da na ta način zagotavljajo specialnosti in delovanje SV (kot da do sedaj ni delovala). Verjetno lahko pričakujemo celo bolj restriktivni odgovor, da so to morali narediti, če želijo zagotoviti izplačilo decembrske plače.
Zato zahtevamo od vodstva SV, da vse zaposlene, ki so jih premestili na prehodno formacijo nemudoma vrnejo na osnovno formacijsko dolžnost, z enakimi plačnimi pravicami, saj opravljajo enaka dela in naloge kot do sedaj, hkrati pa plačni sistem takoj vrnejo v meje, kjer se je že nahajal pred tem ukrepom.
Naslovljeno:
G. ROMAN JAKIČ, minister za obrambo
Brig. DOBRAN BOŽIČ, načelnik GŠSV