ZAHTEVE SMO ZA SPREMEMBE ZSPJS, KPJS, KPND IN ODPRAVO ANOMALIJ PLA?NEGA SISTEMA
ZADEVA: ZAHTEVE SMO ZA SPREMEMBE ZSPJS, KPJS, KPND IN ODPRAVO
ANOMALIJ PLA?NEGA SISTEMA
Na podlagi storjenih krivic v enotnem pla?nem sistemu do zaposlenih v obrambnem resorju zahtevo naslednje spremembe oz. dopolnitve v ZSPJS, KPJS, KPND in Uredbi o nadomestilu povra?ila potnih strokov:
- 1.SPREMEMBE ZSPJS SMO
1.1. V 2 odstavku 13 ?lena zahtevamo naslednjo dikcijo:
(2) Delovna mesta oziroma nazivi v pla?nih skupinah D, E, F, G, H, J in K ter v pla?nih podskupinah C1, C2, C3, C4, C5 in C6 se uvr?ajo v pla?ne razrede s kolektivno pogodbo dejavnosti in v pla?ni skupini I z uredbo ali s kolektivnimi pogodbami.
OBRAZLOITEV:
Izhajajo? iz zadnjih pogajanj z VRS v mesecu maju 2013 in zagotovil s strani ministrov g. Viranta in g. Jaki?a glede pri?etka pogajanj in uresni?evanja pravice zaposlenih do kolektivne pogodbe za dejavnost obrambe in za?ite je nujno potrebo iz citiranega drugega odstavka odpraviti dolo?ilo, da se nazivi v pla?ni skupina C4 uvr?ajo v pla?ne razrede z uredbo.
Namre?, ravno citirani zapis je osnovna ovira pri uresni?evanju kolektivne pogodbe za obrambni resor.
1.2. V prvem odstavku 23 ?lena je nabor dodatkov potrebno dopolniti z dvema novima dodatkoma in sicer:
- dodatek za uniformirane in poobla?ene uradne osebe;
- dodatek za prepoved stavke in dela preko dolo?ene starosti.
OBRAZLOITEV:
Po uveljavitvi enotnega pla?nega sistema v letu 2008 smo ugotovili, da je nujno potrebno zaradi specifike poklica uvesti dodatek za uniformirane in poobla?ene uradne osebe. Namre?, takoj se je ugotovilo, da omejitve ki jih imamo uniformirane in poobla?ene uradne osebe niso ustrezno ovrednotene skozi pla?ni sistem, saj opravljena analiza dokazuje, da smo glede na stari pla?ni sistem izgubili cca. 18% dodatkov v nominalnem znesku.
Drugi dodatek za prepoved stavke in dela preko dolo?ene starosti izhajata iz dolo?il ZOBr, ki vsem zaposlenim v obrambnem resorju, kateri opravljajo obrambne naloge prepovedujejo stavko in jih po dolo?eni starosti izvrejo iz sistema zaposlitve zaradi upokojevanja pod bistveno slabimi pogoji. Hkrati opozarjamo, da prepoved stavke ni bila nikoli ustrezno ovrednotena, saj so v nekdanjem pla?nem sistemu zaposleni v JS imeli dodatek za omejitev do stavke oz. vsi zaposleni, ki so imeli po zakonih omejitve pri stavki. Zaposleni na nalogah iz obrambnega podro?ja smo vedno imeli ?isto prepoved do stavke, ki je e vedno veljavna. Te prepovedi nikoli nismo imeli ustrezno ovrednotene.
Za oba predlagana dodatka zahtevamo 20% dodatek na osnovni PR vsekakor je viino potrebno dolo?iti v KPJS predlagamo nov 47 in 48 ?len oz. uvrstitev pod posebne obremenitve in pogoje dela.
1.3. v drugem odstavku 28 ?lena zahtevamo raziritev veljavnosti tudi na obrambni resor, saj vsi zaposleni v obrambnem resorju, kot eno od zahtev za zasedbo DM imajo tudi obvezno znanje tujega jezika, na zahtevani stopnji;
1.4. glede na dejstvo, da se v obrambnem resorju e vedno opravljajo dolnosti v 24 urnem ciklusu (deurstva, strae, interventne skupine) zahtevamo zgolj izena?itev teh dolnosti v pla?ilu s dolo?ilih 6 odstavka 32 ?lena ZSPJ, oz. v predlaganih spremembah dopolnitev tudi z pripravljenostjo na delovnem mestu.
To je reljivo tudi z e predlagano dikcijo in spremembami oz. dopolnitvijo dodatka za pripravljenost na dolo?enem kraju z ustrezno viino. Torej je dodatek za pripravljenost na dolo?enem kraju potrebno dopolniti ali na delu.
- PREDLOG DIKCIJE V KPND O POVRA?ILU POTNIH STROKOV - SMO:
2.1. v 5 ?lenu predlagamo dopolnitve vaih predlogov in sicer:
(1) Povra?ilo strokov prevoza na delo in z dela pripada javnemu uslubencu glede na razdaljo od stalnega ali za?asnega bivali?a oz. kraja, iz katerega se zaposleni dejansko vozi na delo do kraja opravljanja dela po najkraji poti, ?e ta razdalja, upotevaje tudi pepoti, znaa 2 kilometra in ve?.
(2) Za povra?ilo strokov prevoza na delo in z dela se za vsak polni prevoeni kilometer od naslova stalnega ali za?asnega bivali?a oziroma naslova kraja, iz katerega se javni uslubenec dejansko vozi na delo in z dela, do naslova kraja opravljanja dela, javnemu uslubencu po najkraji varni poti prizna kilometrina v viini 12% cene neosvin?enega motornega bencina 95 oktanov.
(3) Viina cene neosvin?enega motornega bencina za izra?un kilometrine se spreminja enako kot cena neosvin?enega motornega bencina.
(4) Razdalja na relaciji se dolo?i po poti, ki jo javni uslubenec izbere kot varno pot, na podlagi izmerjene poti s merilnikom avtomobila, ki ga uporablja. Pri izra?unu razdalje na relaciji se praviloma ne upotevajo poti, ki vodijo preko tujih drav, razen kadar gre za prevoz na delovno mesto v tujino, ?e javni uslubenec ivi v tujini ali ?e javni uslubenec to sam zahteva, ?e je ta pot kraja. Kadar ima javni uslubenec monost prevoza po avtocesti se za izra?un najkraje varne poti lahko upoteva prevoz po avtocesti.
(5) Varna pot je tista pot, ki je urejena, redno vzdrevana in prevozna skozi celo leto. Med varne poti praviloma ne spadajo gozdne ceste, vinske ceste, makadamske ceste, poti, ki vodijo ?ez travnike in njive, pepoti, neprevozne in druge neprimerne poti, ki so kot take dolo?ene v skladu s kriteriji pristojnega organa.
(6) Ne glede na dolo?bo drugega odstavka tega ?lena mese?na viina povra?ila strokov prevoza na delo in z dela ne more znaati ve? kot znaa viina minimalne pla?e za mese?no delovno obveznost, razen ?e je bil javni uslubenec preme?en, prevzet na podlagi zakona ali je po odlo?itvi oziroma volji delodajalca sklenil pogodbo o zaposlitvi v drugem kraju.
(7) ?e mora javni uslubenec zaradi potreb delovnega procesa, izrednega dogodka oziroma zaradi dela izven redno predvidenega razporeda priti na delo oziroma priti na delo ve?krat, kot je tevilo delovnih dni, se mu za te prihode in odhode povrnejo stroki prevoza, ne glede na omejitev viine povra?ila strokov prevoza na delo in z dela iz prejnjega odstavka tega ?lena. Isto dolo?ilo velja tudi za delo v deljenem delovnem ?asu.
- (8)V primeru, ko javni uslubenec opravlja delo v ve? krajih, se mu za razdaljo po varni poti med temi kraji prizna kilometrina v viini 12% cene neosvin?enega motornega bencina 95 oktanov.
(9) ?e lahko javni uslubenec za prevoz na delo in z dela koristi brezpla?ni javni prevoz oziroma prevoz na delo in z dela organizira delodajalec, ni upravi?en do povra?ila prevoza na delo in z dela.
- (10)?e javni uslubenec dejansko koristi javni prevoz, se mu na podlagi izkazanega mese?ne vozovnice izpla?a vrednost mese?ne vozovnice.
OBRAZLOITEV:
Na podlagi vaih sprememb in dopolnitev predlagamo dejanski izbris:
- 8 odstavka, saj delo v deljenem delovnem ?asu odredi delodajalec, kar pomeni tudi dvojni prevoz za javnega uslubenca. Zato je potrebno to zadevo ustrezno nadomestiti;
- 9 odstavka ker niso jasni razlogi, ki bi nastali na strani JU oz. imamo e zapisano, da vsako spremembo mora takoj javiti in spremeniti izjavo. Zato menimo, da takna dikcija ni sprejemljiva.
Hkrati predlagamo naslednje spremembe:
- V 1 odstavku na koncu odstavka predlagamo dikcijo: dva kilometra in ve? ker je vaa dikcija zelo nejasna ali je vstopna to?ka dva kilometra oz. kaj pomeni to ve? kot dva kilometra en milimeter ali en kilometer;
- Vsekakor zahtevamo vijo ceno za kilometer zato predlagamo 12%, kot ustrezno ceno, ki dejansko nadomesti povpre?no porabo.
Predlagamo tudi novi odstavek (po izbrisu):
- 10 odstavek ni mote?e, ?e bomo tistim JU ki dejansko uporabljajo javni prevoz ponudili monost ustreznega nadomestila pod pogojem, da delodajalcu predloijo kupljeno mese?no vozovnico (tudi ra?un).
2.2. v 6 ?lenu predlagamo naslednje spremembe in dopolnitve:
(3) ?e ima javni uslubenec v uporabi slubeno stanovanje, se povra?ilo strokov prevoza obra?una od kraja slubenega stanovanja. ?e javni uslubenec zavrne dodelitev slubenega stanovanja, se mu ne glede na na?in obra?una strokov prevoza iz tega ?lena, obra?unajo in povrnejo stroki prevoza od kraja dodeljenega slubenega stanovanja, oziroma kraja, iz katerega se dejansko vozi na delo in z dela, ?e je ta blie kraju opravljanja dela, razen ?e je bil javni uslubenec preme?en, prevzet na podlagi zakona ali je po odlo?itvi oziroma volji delodajalca sklenil pogodbo o zaposlitvi v drugem kraju
OBRAZLOITEV:
V obrambnem resorju sicer razpolagamo za naborom slubenih stanovanj, vendar se zgornji intitut e uporablja zgolj z namenom zmanjevanja potnih strokov in postavljanja zaposlenih v obrambnem resorju v manj ugoden poloaj. Potrebno je upotevati, da so si zaposleni v obrambnem resorju ve?ino uredili stanovanjsko problematiko oz. jo pospeeno urejajo iz ve? razlogov:
- Urejevanje druinskih razmer in zagotavljanje stabilnosti druine;
- Izogibanje visokim najemninam slubenih stanovanj;
- Urejevanje drubenih odnosov v dolo?enem okolju za celotno druino;
- Dolgoro?no reevanje stanovanjske problematike, kar pa slubena stanovanja niso.
V preteklosti so (v zadnjem letu dni od uveljavitve ZUJF-a) je praksa (tudi zaradi spremenjenega Pravilnika o dodeljevanju slubenih stanovanj in nespotovanja predloga SMO v tem delu) e nastale krivice do zaposlenih, kje jim je stanovanjska komisija (kljub negiranju taknega po?etja iz strani SMO, SPMO) na silo dodeljevala slubena stanovanja in ne glede na elje zaposlenih tudi ustrezno (predvsem) zmanjevala potne stroke. Pri vsem skupaj niso spotovali zgoraj navedene vrednote, ki bi jih takna organizacija morala gojiti:
- Razvoj druine in druinskega ivljenja;
- Razvoj varnega in ugodnega okolja in drubenega ivljenja;
- Dolgoro?no reevanje stanovanjske problematike.
Zato v 3 odstavku predlagamo dopolnitev dikcije kot je zapisano.
- ANOMALIJE PLA?NEGA SISTEMA SMO
Poleg e ugotovljenih anomalij:
- Nianje dodatkov na ra?un prevedbe (po analizi cca 18% v nominalnem znesku);
- Neustrezno dolo?anje dodatkov (zato smo predlagali dva nova dodatka);
Opozarjamo tudi na e dodatne anomalije:
- Neustreznost nazivov za napredovanja in karierno pot v SV (3.1);
- Neustrezna uvrstitev civilnih delovnih mest v J skupino (3.2);
- Anomalija prevedbe vijih pod?astnikov in ?astnikov (3.3).
OBRAZLOITEV:
3.1. Neustreznost nazivov za napredovanja in karierno pot v SV
V vojakem naboru formacijskih dolnosti in nazivov na vsakem nivoju imamo zgolj tri naziva. Zato dajemo dejanski prikaz monosti napredovanja v nazivih:
- Vojak I (5 stopnja izobrazbe) lahko napreduje v poddesetnika, desetnika in izjemoma v naddesetnika;
- Pod?astnik (5 stopnja izobrazbe) lahko od vodnika napreduje preko vijega vodnika do najve? tabnega vodnika;
- Viji Pod?astnik (6 stopnja izobrazbe) lahko od vijega tabnega vodnika napreduje preko prapor?aka do vijega prapor?aka;
- Visoki Pod?astnik (7 stopnja izobrazbe) lahko od tabnega prapor?aka napreduje najve? vijega tabnega prapor?aka;
- ?astnik (7/0-1 stopnja) lahko od poro?nika napreduje preko nadporo?nika najve? do stotnika;
- Viji ?astnik (7/2 stopnja) lahko od majorja napreduje preko podpolkovnika najve? do brigadirja;
- Visoki ?astniki (7/2; 8/1) generalski ?ini (v SV je dosedaj podeljen najviji general-major, lahko je e general-podpolkovnik in general-polkovnik).
Skratka, zaradi dodatnih pogojev, ki jih imamo v SV (na podlagi ZOBr, ZSSLov, Pravil Slube, vrste SOP in pravilnikov) so napredovanja v nazivu (po vojaki terminologiji so to ?ini) zelo omejeno. Tudi napredovanja v pla?nih razredih so dodatno pogojena in omejena. Zato v sistemu poznamo tudi primere, ki so ostali v svojih za?etnih nazivih (kljub pohvalam in kvalitetnem delu denimo MOM, kot tudi doma) in zaradi zategnjenih pogojev za napredovanje v pla?nih razredih so uspeli napredovati mogo?e za dva pla?na razreda. Prevedeno v pla?o so v 20 letih dela v SV pridobili dva pla?na razreda.
Zato je nujno potrebno poiskati nov na?in pla?nega sistema, ne samo za SV temve? za celotni obrambni resor, saj so to pogoji tudi v upravnem delu za vojaka delovna mesta.
Zelo zanimiva je tudi primerjava polkovnika in podsekretarja. Namre?, oba imata 7/2 izobrazbo, pa vendar podsekretar se lahko postane e ob prvi zaposlitvi in ima monosti do 10 PR napredovanja. Za razliko od njega se polkovnik zaposli kot KANDIDAT za ?astnika, mora kon?ati dodatno leto olanja in pridobi osnovno dolnost poro?nika. Od olanj, da bi lahko dosegel polkovnika mora e kon?ati tabni te?aj (6 mesecev), tabno olo (2 leti). Vsekakor na vsaki dolnosti (zgoraj navedene) mora stairati (delati) 3 leta in pod idealnimi pogoji napredovanj dosee ?in in pla?o polkovnika po minimalno 15 letih dela v SV.
To je osnovna anomalija, ki je za obrambni resor nesprejemljiva.
3.2. Neustrezna uvrstitev civilnih delovnih mest v J skupino
Ve?krat smo zahtevali ureditev statusa civilnih oseb, saj jih zakonodaja postavlja v enak poloaj kot vojake osebe. Namre?, zakonodaja kot tudi pogodba o zaposlitvi zahteva delo na MOM, delo v vseh vremenskih pogojih, delo z oboroitvijo na terenu. Torej jih ena?i z nalogami vojakih oseb. Zato smo zahtevali, da se tudi za njih v sistemizacije in formacije uvede dodatek za stalnost, saj so po zahtevah enakovredni vojakim osebam, po pla?ilu pa mo?no zaostajajo;
Leta 2008 je prehod v nov pla?ni sistem bil zelo bole?, ne samo za civilne osebe v SV temve? za celotni obrambni sistem. Namre?, pri prevajanju nekaterih specialisti?nih poklicev, ki so v nekdanjem sistemu imeli tudi ustrezne dodatke zaradi dela iz to?ke 2.1. so v novem pla?nem sistemu postavljeni v J skupino in so mo?no podcenjeni. Verjetno ste e seznanjen, da v strukturi vzdrevanja imamo razne mojstre z licencami, ki jih v ostalih poklicih J skupine ne potrebujejo. Namre?, nai mojstri iz sredstev (bojna in nebojna vozila, oboroitev vseh vrst in podobno) za odpis, po strokovnih opravilih naredijo sredstva, ki e dolga leta sluijo svojem namenu. Na ta na?in dejansko var?ujejo, ker ni potrebe po nabavi novih sredstev (to po?nejo vse vojske na svetu) vendar so neopravi?eno v pla?nem sistemu postavljeni sramotno nizko. Predlagali smo nekatere ukrepe oz. uvrstitev teh dolnosti v nao Uredbo o uvrstitvah formacijskih dolnosti in ustrezno pla?no politiko ali pa preimenovanje v vojake uslubence. Pri vsem se pojavlja e ena anomalija in sicer vojak vzdrevalec se u?i od omenjenih mojstrov, opravlja manj zahtevna dela vzdrevanja je pa za 7 pla?nih razredov vije pla?an.
3.3. Anomalija prevedbe vijih pod?astnikov in ?astnikov
Za vije pod?astnike in ?astnike, kateri so bili postavljeni in prevedeni e v starem pla?nem sistemu (prevedba je bila urejena skladno z zakonom), kot edino reitev vidimo v postavitvi na vije dolnosti-nazive. Za vse torej predlagamo, takojnjo postavitev v naziv (tudi pla?no) prapor?ak in takoj naslednje leto izredno v naziv vijega prapor?aka. Kar domneva oblikovanja novih dolnosti v formaciji, smo prepri?ani da ne bo teav, ker ste enak postopek storili pri prerazporeditvah zaposlenih kateri so imeli izobrazbeni primankljaj.
V prilogi vam posredujemo tudi va dopis iz leta 2009 na MO in predlog reitve, ?eprav do njega ni prilo, kakor tudi mnenje varuhinje ?lovekovih pravic.
- 4.NESPOTOVANJE ZAKONOV IN USMERITEV MNZ IZ STRANI MO/SV
Poleg natetih anomalij, v obrambnem resorju imamo akutno teavo s ustreznim pla?ilom vseh oblik terenskega dela oz. usposabljanja. Splono znano je, da se vojska, skozi svoj program urjenja, mora uriti tudi na terenu in v terenskih pogojih. Da bi se zmanjali stroki in zaposleni izurili tudi v terenskih pogojih bivanja in dela, se napotijo na ve?dnevne terenske vaje bodisi doma ali v tujini. Zaradi posebnega reima dela so zaposleni dejansko angairani od 16-20 ur dnevno. Namre?, vse aktivnosti, ki jih opravljajo imajo namen urjenja od osebne higiene na terenu, urejevanja opreme na terenu, usposabljanja ali po?itka. Urnik je znan, od 6.00 ure zjutraj, pa vse do 22.00 ure zve?er. Del zaposlenih, ki opravlja varovanje tabora, pa svoje aktivnosti podalja tudi v no?ni del dneva in opravi e dodatne 4 ure varovanja.
Za takno delo, pri katerem zaposleni dejansko nikoli ne po?iva (tudi prehranjevanje na terenu je del urjenja) pa zaradi odredb ministra dobi zgolj 8 rednih ur in vse ostale ure (do 16 ali 20) ure za prerazporeditev. V taknem reimu dela, zaposleni v enem tednu mono presee zakonsko dolo?ilo ur za prerazporeditev (56), al pa tudi preseek kvote od 56 ur mora prerazporediti. Sicer je MNZ, kot pristojno ministrstvo za sistem javne uprave na vse prora?unske uporabnike posredovalo usmeritev, da bi tudi ta oblika bila ustrezna, v kolikor bi zaposleni dobil izpla?an dodatek za nadurno delo, torej za delo preko 56 ur tedensko ure prerazporedil, vendar dobil izpla?an dodatek v viini 30%.
To je tudi anomalija, ki MO/SV dejansko izkori?a zaposlene in njihovo delo brez ustreznega pla?ila za opravljeno delo. Za to anomalijo zahtevamo zgolj opisano reitev, torej izpla?ilo 30% dodatka za nadurno delo po opravljenih 56 ur tedensko. V prilogi vam posredujemo usmeritev MNZ.
Lep pozdrav.
Darko Milenkovi?
Predsednik