STATUT SINDIKATA MINISTRSTVA ZA OBRAMBO
STATUT
SINDIKATA MINISTRSTVA ZA OBRAMBO
Statut Sindikata ministrstva za obrambo (SMO) dolo?a na?ine in pravila organiziranja ?lanov v osnovne organizacije in organe SMO, volilni sistem za volitve v organe SMO, pravice in dolžnosti ?lanov ter dolžnosti funkcionarjev v SMO.
I. TEMELJNA NA?ELA
1. ?len
Sindikat ministrstva za obrambo (SMO) je zveza sindikalnih osnovnih organizacij (OO), ki delujejo v obrambnem resorju Republike Slovenije in so oblikovane na teritorialni in organizacijsko–statusni podlagi.
Posamezna sindikalna OO je pravna oseba, ki sprejema dolo?ila Statuta SMO in na njegovi podlagi sprejete dokumente.
SMO je bil ustanovljen na 1. kongresu dne 14. 7. 1994.
2. ?len
SMO je demokrati?na organizacija, ki zastopa skupne družbene, gospodarske, socialne in kulturne interese, ki jih ?lani uresni?ujejo v OO. SMO je neodvisna od Ministrstva za obrambo Republike Slovenije in Generalštaba Slovenske vojske, njunih notranje organizacijskih enot, politi?nih strank in verskih skupnosti.
SMO deluje samostojno in neodvisno, na podlagi statuta in programa dela.
Sedež SMO je v Ljubljani, na Dalmatinovi 4.
3. ?len
SMO deluje v skladu s programom in tem statutom po na?elih solidarnosti in vzajemnosti ter pri tem spoštuje Ustavo Republike Slovenije ter v skladu z njenimi dolo?ili sprejete zakone in podzakonske akte, mednarodne konvencije in na?ela sodobne pravne in socialne države.
SMO deluje za ve?jo materialno, socialno in pravno varnost zaposlenih in upokojenih pripadnikov MO RS, Slovenske vojske, Uprave za zaš?ito in reševanje, Uprave za civilno obrambo ter drugih zaposlenih v obrabnem resorju, ki so v?lanjeni v eno izmed OO SMO.
4. ?len
Zaposleni v obrambnem resorju se v OO SMO prostovoljno v?lanjujejo z namenom, da bi na organiziran na?in izražali in uresni?evali svoje interese, uveljavljali in varovali svoj socialni in ekonomski položaj ter uveljavljali druge pravice ?lanov SMO.
OO SMO kot pravne osebe svojo notranjo organiziranost in delovanje lahko še podrobneje uredijo s pravili in pravilniki ter jih spreminjajo v skladu z odlo?itvami izvršnih odborov (IO) OO SMO.
Pravila in pravilniki OO ne smejo biti v nasprotju s statutom in pravilniki SMO.
V kolikor teh aktov ni, se šteje, da za delovanje OO neposredno veljajo dolo?ila Statuta SMO in pravila delovanja.
5. ?len
SMO in OO SMO sodelujejo s sindikalnimi organizacijami, ki delujejo znotraj obrambnega resorja.
SMO, kot reprezentativni sindikat na podro?ju obrambe, sodeluje s sindikalnimi organizacijami, ki delujejo znotraj javne uprave in javnega sektorja.
Posamezna OO SMO ne more sodelovati s sindikalnimi organizacijami iz drugega odstavka tega ?lena v vprašanjih, s katerimi se ureja delovnopravni položaj ?lanov SMO. OO SMO o teh zadevah lahko samostojno izmenjujejo mnenja in poglede, ne morejo pa sprejemati obvezujo?ih dogovorov ali drugih odlo?itev, ki bi predstavljale obveznosti za druge OO SMO ali Konferenco SMO (KSMO) .
Sprejemanje tovrstnih obvezujo?ih dogovorov je v izklju?ni pristojnosti KSMO.
Na drugih podro?jih sindikalnega delovanja, kot so uresni?evanje družabno–socialnih in kulturnih ter športno–rekreativnih interesov ?lanov, se OO SMO lahko samostojno odlo?ajo za oblike in obseg sodelovanja s sindikalnimi organizacijami iz drugega odstavka tega ?lena. Sodelovanje mora biti v skladu s pravili OO in drugimi akti OO ter v mejah finan?nih zmožnosti OO.
6. ?len
OO SMO medsebojno sodelujejo po na?elih solidarnosti in vzajemnosti.
Razmerja in odnosi med OO znotraj SMO temeljijo na enakopravnosti pri usklajevanju posameznih in posebnih interesov ter odgovornosti delegiranih ?lanov IO OO SMO.
7. ?len
SMO je ?lan Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) in kot tak sprejema njen program, statut in finan?ni pravilnik.
II. NALOGE SMO
8. ?len
Za uveljavljanje splošnih sindikalnih zahtev in varstvo pravic ?lanov sindikata, ki opravljajo naloge v obrambnem resorju, Konferenca SMO organizira dogovarjanja in vodi pogajanja z delodajalcem za celotno dejavnost v Republiki Sloveniji, kakor tudi druge oblike delovanja, vklju?no z oblikami sindikalnega pritiska.
Konferenca SMO in v SMO združene OO izvajajo predvsem naslednje skupne naloge in si prizadevajo za dosego naslednjih ciljev:
- prizadevanje za ?im boljši gmotni in socialni, najmanj pa enakopravni položaj z zaposlenimi v drugih dejavnostih v Sloveniji;
- organizirano in usklajeno vplivanje na oblikovanje zakonodaje in predpisov, ki urejajo podro?je delovnih razmerij in statusa zaposlenih na obrambnem podro?ju;
- spremljanje izvajanja zakonov in predpisov, dolo?il panožne kolektivne pogodbe in pogodbe o zagotavljanju pogojev za sindikalno delo;
- sodelovanje v pogajanjih Pogajalske skupine za javno upravo in Pogajalske skupine za javni sektor z delodajalcem o urejanju delovnih razmerij in vrednotenju dela ter življenjskih in delovnih pogojev;
- prizadevanje za zagotavljanje varstva pravic in za zaš?ito svojih ?lanov in zaposlenih ter organiziranje razli?ne oblik sindikalnega boja za dosego spoštovanja in uveljavitve teh pravic;
- razvijanje vzajemnosti in solidarnosti med ?lani SMO in zaposlenimi v obrambnem resorju;
- strokovno usposabljanje sindikalnih zaupnikov in širitev ?lanstva;
- skrb za medsebojno obveš?anje in seznanjanje ?lanov in javnosti o ukrepih za varovanje in dosego spoštovanja in uveljavitev pravic;
- uresni?evanje drugih ciljev, ki jih dolo?ijo ?lani KSMO.
9. ?len
Posamezna OO SMO preko KSMO pisno opozarja delodajalca na probleme in težave ?lanov iz naslova delovnega razmerja z obmo?ja svojega delovanja ter na druge zadeve, ki so pomembne za ?lane OO.
V zadevah administrativno–tehni?nega pomena, glede ob?asnega koriš?enja objektov za izvedbo dolo?ene prireditve ali enkratne aktivnosti v organizaciji posamezne OO SMO, se slednje samostojno dogovarjajo s pristojnimi predstavniki delodajalca.
III. ?LANSTVO
10. ?len – Na?in v?lanjevanja
?lan katere koli OO SMO lahko postane vsak, ki sprejema dolo?ila Statuta SMO in je v ?asu oddaje pristopne izjave:
- v delovnem ali pogodbenem razmerju z MORS ali SV,
- za?asno izgubil delo v MO RS ali SV in ima status za?asno brezposelne osebe;
- upokojenec iz dejavnosti MO RS;
- druge osebe, ki niso zaposlene v obrambnem resorju, zaradi narave in vsebine njihovega dela pa obstaja vzajemni interes za sodelovanje s ?lani SMO ter sprejemajo temeljna na?ela Statuta SMO.
Osebe, navedene pod drugo, tretjo in ?etrto alinejo, imajo status pridruženega ?lana.
11. ?len
Zainteresirani se v?lani v SMO s podpisom predpisane pristopne izjave, ki jo osebno izro?i izbranemu sindikalnemu zaupniku ali funkcionarju OO SMO, katere ?lan želi biti.
Novo vpisanemu ?lanu se do pridobitve ?lanske izkaznice ZSSS-SMO izda za?asno potrdilo o ?lanstvu. Za?asno potrdilo izda OO SMO, v katero se je posameznik v?lanil.
12. ?len
OO SMO pravilno izpolnjeno pristopno izjavo posreduje pooblaš?eni osebi za evidenco ?lanov pri Konferenci SMO. Slednji o odlo?itvi posameznika pisno obvesti Službo za ra?unovodstvo MO RS, ki pri?ne z odvajanjem dolo?ene višine ?lanarine od osebnega dohodka posameznika po dogovorjenem razdelilniku.
Novi ?lan pri?ne uveljavljati ?lanske pravice z dnem, ko se mu od pla?e prvi? odvede sindikalna ?lanarina. Gre za uveljavljanje popustov, ki so zagotovljeni na podlagi veljavnih pogodb za ?lane ZSSS-SMO pri ponudnikih storitev in blaga kot tudi za ugodnosti, ki so jih za svoje ?lane pridobile posamezne OO SMO ali so predvidene in dolo?ene s pravili in pravilniki posamezne OO SMO.
V primeru, da ?lan koristi ugodnost, ki zajema daljše ?asovno obdobje, se bo izstopna izjava ?lana zadržala najmanj do konca izteka koriš?enja ugodnosti podaljšano za najmanj tri mesece od podaje izstopne izjave.
Pooblaš?ena oseba za evidenco ?lanov pri KSMO najkasneje v enem mesecu od prejema izstopne izjave posameznika pisno obvesti Službo za ra?unovodstvo MO RS, ki preneha z odvajanjem ?lanarine od osebnega dohodka posameznika.
13. ?len
V izjemnih primerih se nekatere pravice iz ?lanstva ZSSS-SMO (pravna pomo?) lahko uveljavljajo z dnem oddaje pristopne izjave. O teh primerih se mora pridobiti mnenje ?lanov predsedstva SMO. O takšnem primeru se obvesti kontaktno osebo na ZSSS ter poda utemeljitev za uveljavljanje izjeme.
?lana se v takšnem primeru seznani, da se mu bo ?lanstvo v primeru podaje izstopne izjave iz SMO podaljšalo najmanj za šest mesecev po pravnomo?nem zaklju?ku pravdnega postopka, v katerem je uveljavljal pravico do pravne pomo?i, oziroma od meseca, v katerem je podal izstopno izjavo iz SMO.
14. ?len – Prenehanje ?lanstva
?lanstvo preneha:
- s podajo izstopne izjave ?lana,
- s prehodom ?lana v drugo dejavnost oziroma sporazumno prekinitvijo pogodbe,
- s prenehanjem delovnega razmerja,
- z upokojitvijo in
- z izklju?itvijo.
15. ?len
Vsak ?lan lahko poda izstopno izjavo in izstopi iz ?lanstva SMO.
Izstopna izjava na predpisanem obrazcu se poda sindikalnemu zaupniku, ki je ?lana zastopal, ali funkcionarju OO SMO, katere ?lan je bil.
OO SMO pravilno izpolnjeno izstopno izjavo posreduje pooblaš?eni osebi za evidenco ?lanov pri Konferenci SMO. Slednji o odlo?itvi posameznika pisno obvesti Službo za ra?unovodstvo MO RS, ki preneha z odvajanjem ?lanarine od osebnega dohodka.
16. ?len
?lana, ki se je odlo?il za izstop iz SMO, se pozove, da vrne sindikalno izkaznico.
?e tega ne stori, se ga opozori na posledice morebitne zlorabe in lažnega predstavljanja za ?lana SMO pri ponudnikih, ki ?lanom ZSSS-SMO zagotavljajo dolo?ene ugodnosti.
Prav tako se ga opozori, da nima ve? pravice do brezpla?ne pravne pomo?i, ki jo sicer lahko uveljavljajo ?lani ZSSS-SMO v skladu z veljavnimi pravili ZSSS o nudenju brezpla?ne pravne pomo?i.
17. ?len
?lanstvo preneha tudi zaradi izklju?itve na podlagi sklepa ?lanov IO OO SMO, katere ?lan je bil, in sicer zaradi:
- zlonamernih ravnanj in dejanj, katerih cilj je krnitev ugleda in/ali oviranje dejavnosti SMO, ter ravnanja, ki bi pri ?lanih SMO upravi?eno zbujalo nezadovoljstvo in zgražanje;
- grobih in ponavljajo?ih se kršitev dolo?il Statuta SMO ali pravil OO SMO,
- zlorabe informacij v korist drugega sindikata ali delodajalca in na škodo ?lanov ZSSS-SMO,
- trimese?nega nepla?evanja ?lanarine brez utemeljenega razloga,
- zlorabe položaja v organih SMO in/ali OO SMO,
- drugih oblik delovanja in ravnanja v nasprotju z interesi SMO.
Predlog za prenehanje ?lanstva lahko poda tudi predsedstvo SMO, odlo?itev sprejme IO OO SMO, katere ?lan je oseba, zoper katero je predlog podan.
18. ?len – Reševanje sporov
O vseh sporih odlo?a na drugi stopnji KSMO. Odlo?itev je dokon?na.
19. ?len – Pravice in obveznosti ?lana
?lan uveljavlja pravice, ugodnosti in dolžnosti posami?no ali skupaj z drugimi ?lani:
a. ?lan ima pravico:
- izražati svoje interese in sodelovati v OO SMO pri uresni?evanju svojih osebnih in skupnih interesov;
- sodelovati s predlogi, pobudami pri oblikovanju stališ?, predlogov in zahtev SMO na vseh ravneh organiziranosti;
- sodelovati v aktivnostih SMO na vseh ravneh organiziranosti;
- predlagati izvolitev ?lana SMO v organe in biti izvoljen v organe;
- uveljavljati varstvo pravic iz delovnega razmerja;
- sodelovati v vseh oblikah pritiska SMO na delodajalca in v drugih oblikah sindikalnega delovanja.
b. ?lan je po pla?ilu ?lanarine upravi?en do:
- brezpla?ne pravne pomo?i v obliki nasvetov, pojasnil, ugovorov in zastopanja pred predstojnikom, delovnim in socialnim sodiš?em, ustavnim sodiš?em;
- brezpla?ne pomo?i in prisotnosti kompetentnega predstavnika SMO na disciplinski obravnavi, ki se vodi zoper njega v skladu z veljavnimi predpisi;
- solidarnostne pomo?i ob nesre?i pri delu, naravni nesre?i, daljši bolezni in socialni ogroženosti;
- zastopanja v vzajemnih skladih zavarovanja za dodatno prostovoljno pokojninsko zavarovanje;
- možnosti sodelovanja v sindikalni rekreativni, družabni in kulturni dejavnosti;
- uveljavljanja vseh ostalih ugodnosti, ki jih izposlujeta SMO in ZSSS.
Za zastopanje pred delovnim in socialnim sodiš?em se ?lanu povrnejo sodni stroški samo v primeru, da je KSMO pred uvedbo sodnega spora potrdila vrnitev stroškov v primeru izgube sodnega spora.
c. Dolžnosti ?lana so:
- da se ravna v skladu s Statutom SMO in pravili OO SMO, v katero je v?lanjen;
- da redno pla?uje ?lanarino;
- da se opredeljuje in aktivno sodeluje v oblikah in akcijah sindikalnega delovanja;
- da propagira delo SMO in ne deluje v nasprotju z na?eli delovanja slednjega;
- da opozori sindikalnega zaupnika oziroma funkcionarje OO SMO na morebitne kršitve statuta in na pomanjkljivosti ter opustitve in druga škodljiva ravnanja iz naklepa ali malomarnosti v delu SMO;
- da v primeru daljše odsotnosti, kjer delodajalec ne odvaja teko?e mese?ne ?lanarine, sam poskrbi za redno pla?evanje ?lanarine v višini zadnje pla?ane ?lanarine.
20. ?len - Pravice in obveznosti pridruženega ?lana
Status pridruženega ?lana imajo osebe, ki niso zaposlene v obrambnem resorju in sprejemajo temeljna na?ela Statuta SMO ter izpolnjujejo enega izmed pogojev naštetih za osebe v drugi, tretji in ?etrti alineji 10. ?lena tega Statuta.
Za pridruženega ?lana veljajo naslednje omejitve:
• ne more kandidirati za posamezne sindikalne funkcije, tako na ravni OO kot tudi celotnega SMO;
• pravno pomo? koristi samo v obliki nasvetov ali mnenj oziroma v skladu z dolo?ili 7. ?lena Statuta ZSSS (dolo?ila Statuta ZSSS o na?inu organiziranja in delovanju ?lanov Svobodnega sindikata).
21. ?len
?lan SMO, ki meni, da so mu kršene pravice in možnosti enakopravnega koriš?enja ugodnosti iz 19. in 20. ?lena, lahko naslovi pisno pritožbo na KSMO.
?lani KSMO o vsebini pritožbe odlo?ajo na rednem posvetu in o svoji odlo?itvi pisno obvestijo ?lana.
IV. ORGANI SINDIKATA MINISTRSTVA ZA OBRAMBO
22. ?len
Organi SMO so:
- skupš?ina SMO;
- konferenca SMO;
- predsedstvo SMO;
- nadzorni odbor SMO.
23. ?len
Skupš?ina SMO
Skupš?ina SMO je najvišji organ SMO in se sklicuje najmanj vsako peto leto. Skupš?ino SMO skli?e predsedstvo SMO. Skupš?ino sestavljajo vsi izvoljeni sindikalni zaupniki.
Skupš?ina SMO
- sprejme poro?ilo o delovanju SMO v petletnem obdobju;
- sprejme srednjero?ne programske usmeritve za delovanje SMO.
24. ?len
Šteje se, da je skupš?ina SMO sklep?na, ?e je na seji prisotna ve? kot polovica vseh povabljenih ?lanov skupš?ine. Po 30 minutah po napovedanem za?etku dela pa je sklep?nost podana, ?e je prisotnih najmanj 20 ?lanov skupš?ine.
Posamezni sklepi in pobude so sprejeti, ?e zanje glasuje polovica vseh prisotnih ?lanov skupš?ine.
25. ?len
Konferenca SMO
KSMO je najvišji organ sindikata med dvema skupš?inama in je (v svojem bistvu) najvišje strokovno posvetovalno in usklajevalno telo SMO.
KSMO sestavljajo:
- predsedniki OO SMO in njihovi podpredsedniki ali druge osebe, ki jih IO OO SMO izvolijo za ?lane KSMO, toda ne ve? kot dva ?lana iz vsake OO SMO;
- tajnica KSMO in drugo administrativno tehni?no osebje, ki zagotavlja ažurno in strokovno delovanje KSMO.
Na seje KSMO so poleg ?lanov KSMO lahko vabljeni tudi:
- predsedniki in ?lani posameznih komisij in delovnih teles KSMO;
- ?lani nadzornega odbora KSMO:
- drugi ?lani SMO na predlog predsednika ali ?lanov KSMO.
Vse funkcionarje KSMO se voli za mandat 5 let, kandidati so lahko ponovno izvoljeni.
26. ?len
Volilno pravico imajo ?lani KSMO, ki so navedeni v prvi alineji drugega odstavka prejšnjega ?lena.
V primeru odsotnosti ?lana KSMO z volilno pravico lahko OO SMO imenuje nadomestno osebo. O dolo?itvi nadomestne osebe OO SMO pisno obvesti KSMO. Kopija pisnega obvestila se priloži zapisniku posveta ali sestanka.
O udeležbi nadomestne osebe na posvetu ali sestanku se ?lani KSMO seznanijo na za?etku posveta. Zabeležka se vnese v zapisnik posveta.
27. ?len
Šteje se, da je posvet KSMO sklep?en, ?e je na seji prisotna ve? kot polovica ?lanov Konference ali nadomestne osebe z volilno pravico.
Posamezni sklepi in pobude so sprejeti, ?e zanje glasuje polovica vseh prisotnih ?lanov Konference ali nadomestnih oseb z volilno pravico.
28. ?len
KSMO samostojno:
- sprejme pravila delovanja KSMO;
- voli predsednika KSMO in podpredsednika;
- imenuje ?lane predsedstva SMO;
- imenuje ?lane pogajalskih skupin;
- imenuje ?lane posameznih komisij in delovnih teles;
- sprejme letni program in finan?ni na?rt KSMO;
- obravnava pobude OO SMO ter jih usklajuje;
- odlo?a o posameznih skupnih in usklajenih aktivnostih za urejanje ekonomskega in socialnega položaja ?lanov SMO;
- zagotavlja obveš?enost ?lanstva o svojih sklepih in aktivnostih;
- se vklju?uje v aktivnosti ZSSS in v pogajanja z delodajalci;
- sprejema vsebino pogodb o pogojih zagotavljanja sindikalnega dela z delodajalcem;
- oblikuje druga stališ?a, ugotovitve in zahteve s podro?ja svojih temeljnih pristojnosti ter
- sprejema druge sklepe in odlo?itve, pomembne za uresni?evanje temeljnih ciljev delovanja SMO.
29. ?len
Predsedstvo SMO
Predsedstvo SMO je izvršilno–operativni organ SMO.
Predsedstvo SMO sestavlja 5 ?lanov:
- predsednik KSMO, ki je v tej funkciji tudi predsednik SMO;
- podpredsednik SMO;
- generalni sekretar SMO;
- sekretarja SMO.
Predsedstvo lahko imenuje tudi pooblaš?ence za opravljanje strokovnih nalog.
30. ?len
Naloge in pristojnosti predsedstva SMO so:
- usklajuje delovanje SMO z aktivnostmi ZSSS;
- usklajuje delovanje v SMO združenih OO pri izvajanju skupnih nalog;
- odlo?a o preliminarnih dogovorih in oblikovanju sporazumov o sodelovanju z drugimi sindikati v okviru MO RS oziroma obrambnega resorja;
- KSMO predlaga sprejem pravilnikov in drugih aktov SMO, ?e s tem statutom ni druga?e dolo?eno;
- sprejema sklepe in oblikuje stališ?a in predloge k zakonom in podzakonskim predpisom s podro?ja obrambnega resorja;
- daje pobude ZSSS za sprožitev postopkov pred ustavnim sodiš?em;
- oblikuje usmeritve za delovanje predstavnikov SMO v pogajalskih skupinah za javno upravo in javni sektor;
- spremlja izvajanje sklenjenih pogodb ter poro?a KSMO;
- sklicuje seje KSMO in vodi finan?ne zadeve v skladu s pravili o finan?no-materialnem poslovanju;
31. ?len
Posle in koordinacijo aktivnosti v zvezi z vodenjem materialno finan?nega poslovanja opravlja generalni sekretar.
Za strokovno izvajanje nalog s podro?ja finan?nega poslovanja SMO in nudenja strokovne administrativno¬–tehni?ne podpore se sklene pogodba z zunanjim strokovnim izvajalcem.
Zunanjega strokovnega izvajalca na predlog predsednika SMO potrdi KSMO.
32. ?len
Nadzorni odbor
Nadzorni odbor šteje tri ?lane in opravlja naslednje naloge:
- nadzira izvajanje predpisov SMO s podro?ja ravnanja s financami SMO;
- opozarja na ugotovljena odstopanja od sprejetih pravil in dolo?i roke za odpravo pomanjkljivosti;
- izvaja notranje revizije finan?no–materialnega poslovanja KSMO kot pravne osebe in predlaga ukrepe za odpravo pomanjkljivosti;
- sodeluje z zunanjimi organi finan?ne kontrole in pristojnimi organi ZSSS;
- kontrolira letne obra?une KSMO;
- o svojih ugotovitvah enkrat letno poro?a predsedstvu SMO in KSMO.
?lani nadzornega odbora ne morejo biti ?lani KSMO ali predsedstva SMO ali namestniki funkcionarjev in/ali ?lanov IO OO USO v teh organih.
Nadzorni odbor izmed svojih ?lanov izvoli predsednika in njegovega namestnika.
33. ?len – Ostali organi KSMO
a. Statutarna komisija SMO
Konferenca SMO na predlog predsednika SMO imenuje ?lane statutarne komisije.
Naloga komisije je, da skrbi za pravo?asno pripravo statuta in ostalih aktov s katerimi se podrobneje opredeli delovanje organov SMO. Komisija tudi nudi pomo? IO OO SMO pri izdelavi njihovih dokumentov.
b. Volilna komisija SMO
Konferenca SMO na predlog predsednika SMO imenuje ?lane volilne komisije.
Naloga komisije je, da skrbi za pravilno izvajanje volitev v organe SMO in nudi pomo? na volitvah v organe OO SMO. Komisija v sodelovanju s Statutarno komisijo izdela Pravila za izvedbo volitev funkcionarjev in predsednikov komisij SMO. Pravila na predlog predsednika SMO sprejme Konferenca SMO.
c. Komisija za solidarnostno pomo?
Konferenca SMO na predlog predsednika SMO imenuje najmanj pet ?lanov Komisije za solidarnostno pomo?.
Naloga komisije je, da skrbi za pravi?no in pravo?asno obravnavanje vlog za dodelitev solidarnostne pomo?i iz sredstev SMO. Komisija v sodelovanju s Statutarno komisijo predlaga vsebino Pravilnika za dodeljevanje solidarnostne pomo?i in druge akte, s katerimi se podrobneje dolo?ijo merila za dodelitev te pomo?i. Pravila ter druge akte na predlog predsednika SMO sprejme Konferenca SMO.
Po potrebi lahko predsednik SMO KSMO predlaga ustanovitev tudi drugih komisij za podro?ja dela SMO. Ob predlogu za imenovanje ?lanov se dolo?i tudi naloge komisije.
V. OSNOVNE ORGANIZACIJE SINDIKATA SMO
34. ?len – Oblike organiziranosti
Sindikalne osnovne organizacije (OO), ki delujejo kot ?lan zveze v okviru SMO, so oblikovane na teritorialni in/ali organizacijsko–statusni podlagi.
Vsaka OO SMO je pravna oseba in kot ?lan SMO sprejema statut in pravila SMO. Ima svoj TRR in žig organizacije.
OO SMO svoje delovanje lahko smiselno uredi in izvaja v skladu z dolo?ili Statuta SMO (poglavje o organiziranosti in organih). Lahko pa sprejme podrobnejše akte, s katerimi dolo?i svoja pravila delovanja, in podrobneje predpiše pogoje in pravice za ?lane OO SMO - pravilniki za posamezna podro?ja.
35. ?len – Izvršni odbor OO SMO
OO SMO za lažje delovanje izvoli izvršni odbor (IO) in nadzorni odbor.
IO OO SMO, ki ga sestavljajo predsednik, podpredsednik, tajnik, blagajnik in sindikalni zaupniki, skozi svoje delovanje:
- obravnava predloge aktov, ki se sprejemajo na ravni MORS v zvezi s pravicami, obveznostmi, odgovornostjo iz delovnega razmerja, in daje mnenja ali soglasja;
- spremlja in nadzira izvajanje zakonov, KPJS in tarifne pogodbe;
- obravnava pritožbe in sklepe o uveljavljanju pravic ?lanov iz delovnega razmerja;
- predlaga ukrepe za varno delo in humanizacijo delovnega okolja;
- organizira kulturne, športne in družabne aktivnosti, ki so v interesu ?lanstva;
- sprejema odlo?itve o oblikah pritiska, ko niso bile upoštevane zahteve sindikata ter z glasovanjem odlo?a o sodelovanju v oblikah pritiska v skladu z ZOBR in sindikalnimi pravili;
- sprejema poro?ila sindikalnih zaupnikov in posameznih komisij ter sprejema smernice za njihovo delo;
- voli svoje predstavnike v izvršilne organe SMO in predlaga kandidate za ?lane KSMO;
- aktivno skrbi za sklepanje pogodb o raznih popustih za ?lane SMO;
- redno seznanja ?lanstvo o svojih aktivnostih.
36. ?len – Sindikalni zaupniki
Sindikalni zaupniki (SZ) so temeljni nosilci sindikalnih aktivnosti v OO SMO in opravljajo naslednje naloge:
- zastopajo, predstavljajo in varujejo interese ?lanstva;
- sodelujejo na sestankih IO OO SMO;
- informirajo ?lane o sklepih IO OO SMO, predsedstva in KSMO;
- sodeluje v postopkih uveljavljanja pravic, obveznosti in odgovornosti ?lanov sindikata iz delovnih razmerij in v postopkih varstva njihovih pravic;
- sodeluje v delu organov, ko gre za uresni?evanje specifi?nih interesov ?lanov;
- spremljajo uresni?evanje dolo?il zakonov in drugih predpisov, ki vplivajo na delovnopravni status ?lanov sindikata in drugih zaposlenih;
- vodijo in sodelujejo v aktivnosti v zvezi s pripravo in organiziranjem na?rtovanih zakonitih oblik pritiska na delodajalca za uveljavljanje pravic zaposlenih;
- sodelujejo v aktivnostih organov OO SMO, predsedstva in KSMO
- opravljajo druge naloge, ki jih sprejme predsedstvo in/ali KSMO.
37. ?len
Sindikalnega zaupnika volijo ?lani OO SMO izmed ?lanov v delovni sredini. Posameznik, ki je izvoljen za sindikalnega zaupnika, se predlaga za ?lana IO OO SMO. Po potrditvi OO obvesti KSMO.
KSMO o potrditvi ?lana za sindikalnega zaupnika obvesti delodajalca.
38. ?len
Organi SMO varujejo delovno in osebnostno nedotakljivost sindikalnega zaupnika skladno z zakoni, KPJS in pogodbo o pogojih dela SMO:
- med opravljanjem sindikalne funkcije in drugih sindikalnih nalog;
- z brezpla?no pravno, denarno in drugo pomo?jo, v sporih z delodajalcem, ki nastanejo zaradi opravljanja sindikalnih nalog.
VI. VOLITVE V SMO
39. ?len
Priprava in potek volitev se podrobneje predpiše v pravilih, ki se jih pripravi v skladu z dolo?ili 2. to?ke 30. ?lena tega Statuta.
Pri kandidacijskih in volilnih postopkih na ravni SMO se upoštevajo zlasti naslednji kriteriji:
- polnopravno ?lanstvo v SMO;
- ugled in zaupanje med ?lani SMO;
- strokovnost in usposobljenost kandidata za prevzem predlagane funkcije;
- dosedanje vklju?evanje v aktivnosti in uveljavljanje interesov SMO in OO SMO ter njihovih ?lanov;
- sprejemanje programa SMO in ZSSS ter izoblikovan pogled na na?ine njihovega uveljavljanja;
- sposobnost zaznavanja in definiranja realnih problemov, organiziranja in vodenja demokrati?ne razprave in pripravljenost za sprejemanje argumentiranih predlogov in stališ? ?lanov SMO in ?lanov ZSSS kot tudi drugih sindikatov, ki delujejo v okviru javne uprave in javnega sektorja;
- predlog programske usmeritve za mandatno obdobje.
Postopki kandidiranja in volitev ter kandidacijski kriteriji se dolo?ijo v pravilih, ki jih pripravi Volilna komisija SMO in jih na predlog predsednika SMO sprejme KSMO.
VII. OBVEŠ?ANJE
40. ?len
SMO in OO SMO delujejo javno in o svojem delu obveš?ajo ?lane preko intraneta MO RS, spletnih strani SMO in drugih neposrednih oblik obveš?anja ?lanov.
Odlo?itev o obliki ter vsebini intranetnih in internetnih strani sprejme predsedstvo SMO.
VIII. FINANCIRANJE
41. ?len
Financiranje in namenska poraba sredstev sta urejena s pravilnikom o finan?no-materialnem poslovanju.
Letno finan?no poro?ilo in letno poslovno poro?ilo ter finan?ni na?rt za prihodnje leto izdela generalni sekretar. Predlog na?rta dela se koresponden?no po e-pošti uskladi med ?lani KSMO. Kon?ni predlog se sprejme na rednem posvetu KSMO.
42. ?len
SMO financira svojo dejavnost po na?elu samofinanciranja s ?lanarino in drugimi prihodki. Sredstva ?lanarine so skupna sredstva in niso družbena sredstva. Zbrana sredstva iz naslova ?lanarine se lahko porabijo le za financiranje dejavnosti SMO.
?lanarina se pla?uje v višini 0,75% od neto pla?e zaposlenega, nadomestil ali drugih prejemkov ?lanov.
Služba za ra?unovodstvo MORS odvaja del ?lanarine iz prejšnjega odstavka na:
- TRR OO SMO, katere ?lan je posameznik;
- TRR SMO;
- TRR ZSSS.
Višino ?lanarine in njeno razdelitev za odvajanje na posamezne TRR s sklepom dolo?i Konferenca SMO.
43. ?len
Pridruženi ?lani s statusom upokojenca in za?asno brezposelne osebe pla?ujejo svojo ?lanarino neposredno na ra?un OO SMO, ?lani katere so.
Višino ?lanarine za pridružene ?lane iz zgornjega odstavka dolo?i KSMO.
Upokojenci, ki prejemajo varstveni dodatek, so oproš?eni obveznega pla?ila ?lanarine. ?lanarino lahko pla?ajo, ?e sami tako želijo.
Za pridružene ?lane iz ?etrte alineje 10. ?lena tega statuta veljajo dolo?ila drugega odstavka prejšnjega ?lena. Pridruženi ?lan se je dolžan v ra?unovodstvu svojega delodajalca dogovoriti za potrebne administrativno–tehni?ne rešitve za zagotovitev odvajanja dolo?ene višine od njegovega osebnega dohodka v skladu z dolo?ili tretjega in ?etrtega odstavka prejšnjega ?lena.
44. ?len
Vra?ilo prepla?ane ?lanarine je dopustno v primeru, ko je bila le ta dokazano odvedena od osebnega dohodka zaradi napake na strani OO ali SMO oziroma zaradi napake na strani pristojne službe delodajalca.
45. ?len
SMO lahko za uresni?evanje svojih nalog ustanovi namenske sklade. Sklep o ustanovitvi namenskih skladov vsebuje naziv, namen, vire sredstev, merila za uporabo ter organ upravljanja s skladom.
IX. NAGRADE IN PRIZNANJA
46. ?len
Zaslužnemu ?lanu sindikata se lahko na podlagi sklepa Konference SMO podeli nagrada ali priznanje.
O vsebini in višini nagrade se sprejme sklep na redni seji KSMO.
X. STATUSNE DOLO?BE
47. ?len
SMO je reprezentativni sindikat in pravna oseba.
Pravne osebe so tudi OO SMO.
Vse pravne osebe, ki delujejo v okviru SMO, imajo svoj žig in TRR. Žig je okrogle oblike, premera 32 mm in z naslednjo vsebino:
- na obodu: Sindikat ministrstva za obrambo Slovenije;
- v sredini: naziv organa ali organizacije;
- zaporedna številka žiga.
Predsedstvo SMO in OO SMO, ki imajo ve? žigov, izdelajo listo oseb, ki hranijo posamezni žig, ali na druga?en na?in nedvoumno dolo?ijo, kdo lahko uporablja žig z dolo?eno številko.
XI. PREHODNE IN KON?NE DOLO?BE
48. ?len
Na dan sprejetja tega Statuta v okviru SMO delujejo naslednje osnovne organizacije: 1. SPBR MORiS, DP, GP, GŠ SV, JPP, LP, SPP, USO, VŠP, ZŠP.
O sprejemu nove organizacije ali ukinitvi obstoje?e OO v SMO odlo?a KSMO.
49. ?len
S sprejemom tega statuta preneha veljati statut SMO iz leta 2006. Predlog statuta je bil sprejet na seji KSMO dne 20. 3. 2010 v Radovljici.
Darko Milenkovi?
Predsednik SMO