Kolektivna pogodba za javni sektor (KPJS)
2429. Kolektivna pogodba za javni sektor (KPJS), Stran 6245.
Na podlagi dolo?il Zakona o sistemu pla? v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 95/07 – uradno pre?iš?eno besedilo in 17/08, v nadaljnjem besedilu ZSPJS)
Vlada Republike Slovenije kot stranka na strani delodajalca
in
reprezentativni sindikati javnega sektorja kot stranka na strani javnih uslužbencev
sklenejo
K O L E K T I V N O P O G O D B O
za javni sektor (KPJS)
I. SPLOŠNE DOLO?BE
1. ?len
(veljavnost kolektivne pogodbe)
a) Krajevna:
Na obmo?ju Republike Slovenije.
b) Stvarna:
Za prora?unske uporabnike iz 1. in 2. to?ke 2. ?lena ZSPJS, ki so:
– državni organi in samoupravne lokalne skupnosti (v nadaljevanju: lokalne skupnosti),
– javne agencije, javni skladi, javni zavodi in javni gospodarski zavodi ter
– druge osebe javnega prava, ki so posredni uporabniki državnega prora?una ali prora?una lokalne skupnosti.
Za javna podjetja in gospodarske družbe, v katerih ima ve?inski delež oziroma prevladujo? vpliv država ali lokalna skupnost, ta kolektivna pogodba ne velja.
c) Osebna:
Za javne uslužbence.
d) ?asovna:
Kolektivna pogodba se sklepa za nedolo?en ?as.
II. OBLIGACIJSKI DEL
2. ?len
(pozitivna izvedbena dolžnost)
Pogodbeni stranki si morata z vsemi sredstvi, ki so jima na voljo, prizadevati za pravilno izvajanje kolektivne pogodbe in spoštovanje njenih dolo?b.
3. ?len
(negativna izvedbena dolžnost)
Pogodbeni stranki sta dolžni opustiti vsako dejanje, ki bi nasprotovalo izvajanju kolektivne pogodbe.
4. ?len
(spremembe in dopolnitve kolektivne pogodbe)
Vsaka pogodbena stranka lahko kadarkoli predlaga spremembe in dopolnitve veljavne kolektivne pogodbe.
Spremembe in dopolnitve kolektivne pogodbe lahko na strani javnih uslužbencev predlagajo najmanj štirje reprezentativni sindikati razli?nih dejavnosti javnega sektorja.
Spremembe in dopolnitve kolektivne pogodbe so sklenjene, ko jih podpišejo Vlada Republike Slovenije in ve?ina reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, ki predstavljajo najmanj štiri razli?ne dejavnosti javnega sektorja.
5. ?len
(predlog za spremembe in dopolnitve kolektivne pogodbe)
Pogodbena stranka, ki želi spremembe in dopolnitve veljavne kolektivne pogodbe, predloži nasprotni stranki svoj obrazložen predlog s priporo?enim pismom.
Nasprotna stranka se mora do predloga opredeliti v 60 dneh po prejemu.
V primeru, da nasprotna stranka predloga za spremembe in dopolnitve kolektivne pogodbe ne sprejme oziroma se do predloga ne opredeli v 60 dneh, predlagateljica lahko uvede postopek posredovanja.
6. ?len
(pobuda za sklenitev nove pogodbe)
Postopek za sklenitev nove kolektivne pogodbe se za?ne na pobudo katere koli od strank.
Na pisno pobudo za sklenitev nove kolektivne pogodbe se mora druga stranka opredeliti v 60 dneh od prejema pobude.
7. ?len
(pogajanja)
Pogajanja za novo kolektivno pogodbo oziroma za spremembe in dopolnitve obstoje?e kolektivne pogodbe se za?nejo, ko ena stranka predloži drugi stranki predlog nove kolektivne pogodbe oziroma predlog sprememb in dopolnitev obstoje?e kolektivne pogodbe.
8. ?len
(reševanje nesoglasij oziroma sporov)
Nesoglasja oziroma spore med strankama kolektivne pogodbe, ki jih ni bilo mogo?e rešiti z medsebojnimi pogajanji, stranki odpravljata oziroma rešujeta s posredovanjem oziroma arbitražo v skladu z dolo?ili te kolektivne pogodbe.
9. ?len
(postopek posredovanja)
Postopek posredovanja je uveden, ko ena stranka vloži predlog.
Predlagatelj posredovanja v predlogu za posredovanje predlaga neodvisnega strokovnjaka – posrednika. Druga stranka odgovori na predlog. V primeru, da druga stranka v roku 45 dni od prejema predloga ne odgovori na predlog ali ne soglaša s predlaganim strokovnjakom, se šteje, da postopek ni bil uspešen.
Šteje se, da postopek ni bil uspešen tudi v primeru, da med strankama v roku 60 dni od uvedbe postopka ne pride do uskladitve stališ? o vprašanju, ki je predmet posredovanja.
Postopek posredovanja se zaklju?i s pisnim sporazumom, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
10. ?len
(arbitražni postopek)
V primeru, da postopek posredovanja, o vprašanju, ki ga je treba urediti s kolektivno pogodbo, ni bil uveden ali uspešen, o vprašanju odlo?a arbitraža. Postopek pred arbitražo sproži katerakoli stranka.
Katerakoli stranka kolektivne pogodbe lahko sproži postopek pred arbitražo tudi v primeru kršitve pravic zaposlenih ali strank kolektivne pogodbe. Postopek reševanja sporov pred arbitražo v takem primeru ni obvezen.
O vprašanjih, za katera predpisi ne dolo?ajo, da jih je obvezno urediti s kolektivno pogodbo, lahko stranka kolektivne pogodbe uvede arbitražni postopek zaradi ureditve vprašanja, za katerega obstaja njun medsebojni interes, da se uredi s kolektivno pogodbo ali arbitražno odlo?bo, le s soglasjem druge stranke kolektivne pogodbe.
Za odlo?anje o posamezni zadevi vsaka stranka imenuje enega ?lana in njegovega namestnika, predsednika in njegovega namestnika pa dolo?ita stranki sporazumno.
V primeru, da arbitri niso imenovani v 45 dneh oziroma, da arbitraža ne odlo?i v roku 90 dni od uvedbe arbitražnega postopka, lahko katerakoli stranka sproži kolektivni spor pred pristojnim sodiš?em.
V postopku pred arbitražo se smiselno uporabljajo Dolo?be zakona o delovnih in socialnih sodiš?ih, ki veljajo za kolektivne delovne spore.
Arbitražna odlo?ba se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
11. ?len
(komisija za razlago kolektivne pogodbe)
Pogodbeni stranki sporazumno imenujeta sedem?lansko komisijo za razlago kolektivne pogodbe, pri ?emer vsaka stranka imenuje tri ?lane komisije, s soglasjem pa imenujeta predsednika komisije. Komisija se konstituira najkasneje v 60 dneh po za?etku veljavnosti kolektivne pogodbe.
Komisija sprejema razlage kolektivne pogodbe, ki pomenijo obvezen na?in uporabe njenih dolo?b za obe stranki ter obvezno podlago za odlo?anje v sporih o pravicah in obveznostih, ki izvirajo iz te kolektivne pogodbe.
Razlage komisije se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije.
Razlage komisije pomenijo obvezen na?in uporabe dolo?b tudi v kolektivnih pogodbah dejavnosti in poklicev, ko gre za razlago dolo?b, ki so v kolektivnih pogodbah dejavnosti in poklicev enake, kot dolo?be v tej kolektivni pogodbi.
Stroški dela komisije bremenijo ministrstvo, pristojno za sistem pla? v javnem sektorju.
Do konstituiranja komisije za razlago kolektivne pogodbe opravlja njeno delo Pogajalska komisija za pogajanja o kolektivni pogodbi za skupno metodologijo in kolektivni pogodbi za javni sektor.
12. ?len
(prenehanje kolektivne pogodbe)
Kolektivna pogodba preneha veljati s sporazumom obeh strank ali z odpovedjo.
Šteje se, da je pogodba prenehala veljati na podlagi sporazuma obeh strank, ?e ga na sindikalni strani podpiše ve?ina reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, ki predstavljajo najmanj štiri razli?ne dejavnosti javnega sektorja.
Sporazum o prenehanju kolektivne pogodbe se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
13. ?len
(odpoved kolektivne pogodbe)
Kolektivno pogodbo lahko vsaka stranka odpove s priporo?enim pismom z najmanj šestmese?nim odpovednim rokom.
Kolektivno pogodbo lahko na strani javnih uslužbencev odpovejo le vsi podpisniki skupaj.
Po odpovedi kolektivne pogodbe lahko vsaka stranka predlaga sklenitev nove kolektivne pogodbe.
Odpoved kolektivne pogodbe se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
III. TARIFNI DEL
1. Osnovna pla?a
14. ?len
(definicija osnovne pla?e)
Osnovna pla?a javnega uslužbenca je dolo?ena s pla?nim razredom na pla?ni lestvici.
15. ?len
(najnižji pla?ni razred za posamezen tarifni razred)
Najnižji pla?ni razredi za posamezen tarifni razred so naslednji:
+----------------------------------+---------------------------+
| Tarifni razred | Najnižji pla?ni razred |
| | brez napredovanja |
+----------------------------------+---------------------------+
| I | 1 |
+----------------------------------+---------------------------+
| II | 3 |
+----------------------------------+---------------------------+
| III | 7 |
+----------------------------------+---------------------------+
| IV | 10 |
+----------------------------------+---------------------------+
| V | 12 |
+----------------------------------+---------------------------+
| VI | 19 |
+----------------------------------+---------------------------+
| VII/1 | 25 |
+----------------------------------+---------------------------+
| VII/2 | 29 |
+----------------------------------+---------------------------+
| VIII | 31 |
+----------------------------------+---------------------------+
| IX | 36 |
+----------------------------------+---------------------------+
1.1. Orientacijska delovna mesta
16. ?len
(dolo?itev pla?nega razreda orientacijskih delovnih mest)
V skladu s to pogodbo se dolo?ajo orientacijska delovna mesta pla?nih skupin C do J in sicer:
Pla?na skupina C:
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C025003 |Referent | V | 18 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C026002 |Višji referent | VI | 21 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C027005 |Svetovalec | VII/1 | 28 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C027010 |Višji svetovalec | VII/2 | 33 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C027001 |Podsekretar | VII/2 | 41 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C035003 |Policist | V | 21 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C035001 |Kriminalist | V | 21 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C045001 |Vojak | V | 21 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C055001 |Carinik | V | 21 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C065006 |Paznik | V | 21 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C065001 |Izterjevalec | V | 21 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C066001 |Dav?ni kontrolor | VI | 22 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C067002 |Inšpektor | VII/2 | 36 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C067016 |Notranji revizor | VII/1 | 28 |
| |svetovalec | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C067017 |Notranji revizor višji| VII/2 | 34 |
| |svetovalec | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|C067014 |Notranji revizor | VII/2 | 41 |
| |podsekretar | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
Pla?na skupina D:
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|D010001 |Asistent z doktoratom | IX | 36 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|D019001 |Visokošolski u?itelj | IX | 43 |
| |docent | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|D027021 |Predavatelj višje | VII/2 | 31 |
| |strokovne šole | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|D027030 |U?itelj | VII/2 | 30 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|D035001 |Pomo?nik vzgojitelja | V | 19 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|D037007 |Vzgojitelj | VII/1 | 30 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
Pla?na skupina E:
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E017005 |Zdravnik sekundarij | VII/2 | 31 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E017022 |Zobozdravnik | VII/2 | 35 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E017001 |Zdravnik brez | VII/2 | 35 |
| |specializacije/zdravnik| | |
| |po opravljenem | | |
| |sekundariatu | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E018001 |Zdravnik specialist II | VIII | 41 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E025005 |Farmacevtski tehnik | V | 19 |
| |III | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E027005 |Farmacevt III | VII/2 | 32 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E028005 |Farmacevt specialist | VIII | 39 |
| |II | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E035009 |Srednja medicinska | V | 19 |
| |sestra v ambulanti | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E037001 |Diplomirana babica | VII/1 | 29 |
| |dispanzerska dejavnost | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E037011 |Diplomirana medicinska | VII/1 | 29 |
| |sestra dispanzerska | | |
| |dejavnost | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E037038 |Profesor zdravstvene | VII/2 | 30 |
| |vzgoje | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E045007 |Laboratorijski tehnik | V | 19 |
| |III | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E047024 |Fizioterapevt III | VII/1 | 29 |
| |(ambulanta) | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E047056 |Radiološki inženir III | VII/1 | 31 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E048001 |Klini?ni psiholog | VIII | 39 |
| |specialist | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|E048007 |Medicinski biokemik | VIII | 39 |
| |specialist III | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
Pla?na skupina F:
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F017012 |Strokovni delavec | VII/2 | 30 |
| |storitve | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F017008 |Skupinski habilitator | VII/2 | 31 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F024002 |Bolni?ar negovalec II | IV | 15 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F024005 |Socialna oskrbovalka | IV | 16 |
| |II | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F025012 |Varuhinja I | V | 19 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F025010 |Srednja medicinska | V | 21 |
| |sestra II | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F027010 |Medicinska sestra | VII/1 | 31 |
| |vodja tima | | |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
|F027001 |Delovni terapevt | VII/1 | 29 |
+--------------+----------------------+------------+-----------+
Pla?na skupina G:
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G026020 |Tajnica režije skript | VI | 24 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G016007 |Zborist | VI | 24 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027005 |Bibliotekar | VII/2 | 30 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027029 |Snemalec | VII/2 | 29 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027017 |Napovedovalec | VII/2 | 30 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027016 |Montažer | VII/2 | 29 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027006 |Kamerman | VII/2 | 29 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027015 |Mojster zvoka | VII/2 | 32 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027020 |Novinar specialist | VII/2 | 34 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G017008 |Dramski igralec | VII/2 | 30 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G017041 |Scenarist | VII/2 | 34 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027021 |Novinar urednik | VII/2 | 36 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G017007 |Dramaturg | VII/2 | 33 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G017044 |Solist v simfoni?nem | VII/2 | 37 |
| |ali operno simfoni?nem | | |
| |orkestru | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027013 |Mojster mešalec slike | VII/2 | 32 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027027 |Producent | VII/2 | 33 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027010 |Glasbeni urednik | VII/2 | 35 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027040 |Režiser | VII/2 | 41 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027014 |Mojster osvetljave | VII/2 | 32 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G017014 |Koncertni mojster | VII/2 | 43 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G025033 |Šepetalec v dramskem | V | 18 |
| |gledališ?u | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G025002 |Arhivski tehnik | V | 18 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G026003 |Inspicient | VI | 23 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027019 |Novinar poro?evalec | VII/2 | 31 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027012 |Kustos | VII/2 | 30 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G027018 |Novinar komentator | VII/2 | 41 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G028005 |Kustos z magisterijem | VIII | 33 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|G029010 |Kustos z doktoratom | IX | 39 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
Pla?na skupina H:
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|H018001 |Asistent z | VIII | 32 |
| |magisterijem | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|H019001 |Asistent z doktoratom | IX | 36 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|H019007 |Znanstveni sodelavec | IX | 43 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
Pla?na skupina I:
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|I015038 |Revirni lovec II | V | 18 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|I015003 |Gasilec | V | 21 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|I016025 |Revirni gozdar V | VI | 22 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|I016015 |Namestnik vodje | VI | 25 |
| |gasilske izmene II | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|I017008 |Gozdar na?rtovalec | VII/2 | 30 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|I017165 |Vodja gasilske izmene | VII/1 | 31 |
| |I | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
Pla?na skupina J:
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|Šifra ODM |Ime orientacijskega | Tarifni | Pla?ni |
| |delovnega mesta | razred | razred |
| | | |brez napr. |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J015013 |Knjigovodja V | V | 17 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J015001 |Analitik V | V | 17 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J015008 |Finan?nik V | V | 17 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J016001 |Analitik VI | VI | 20 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J016027 |Ra?unovodja VI | VI | 22 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J016005 |Finan?nik VI | VI | 21 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J017141 |Strokovni sodelavec za | VII/1 | 28 |
| |upravno pravne zadeve | | |
| |VII/1 | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J017016 |Finan?nik VII/1 | VII/1 | 28 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J017025 |Informatik VII/1 | VII/1 | 28 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J017036 |Kadrovik VII/1 | VII/1 | 28 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J017093 |Ra?unovodja VII/2 | VII/2 | 29 |
| |(III) | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J017025 |Informatik VII/2 | VII/2 | 30 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J025019 |Tajnica V | V | 15 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J025013 |Sodni zapisnikar V | V | 18 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J026004 |Poslovni sekretar VI | VI | 21 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J027006 |Poslovni sekretar | VII/1 | 25 |
| |VII/1 | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J032013 |Perica II | II | 7 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J032001 |?istilka II | II | 6 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J033027 |Vratar III | III | 8 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J033023 |Telefonist III | III | 8 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J034089 |Kuhar IV | IV | 13 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J034025 |Voznik IV | IV | 11 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J035025 |Hišnik V | V | 16 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J035035 |Kuhar V | V | 16 |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
|J035005 |Delovni inštruktor | V | 21 |
| |UIKS V | | |
+--------------+-----------------------+-----------+-----------+
17. ?len
(priloga 1)
Prevedba nominalnih zneskov osnovnih pla? orientacijskih delovnih mest in njihova uvrstitev v najbližji pla?ni razred v skladu z ZSPJS je priloga 1 te kolektivne pogodbe.
18. ?len
(katalog funkcij, delovnih mest in nazivov)
Orientacijska delovna mesta pla?nih skupin od C do J iz 16. ?lena te kolektivne pogodbe, so sestavni del Kataloga funkcij, delovnih mest in nazivov v javnem sektorju.
1.2. Višina in na?in uskladitve osnovnih pla? in višini sredstev za odpravo pla?nih nesorazmerij za obdobje 2008 do 2009
1.2.1 Višina in na?in splošne uskladitve osnovnih pla? za obdobje 2008 do 2009
19. ?len
(splošna uskladitev osnovnih pla? za leto 2008)
V letu 2008 se osnova za uskladitev osnovnih pla? dolo?i v višini predvidene stopnje rasti cen življenjskih potrebš?in (inflacije) za leto 2008 v Republiki Sloveniji.
Na podlagi 50. ?lena ZSPJS in skladno s to pogodbo se s 1. julijem 2008 izvede splošna uskladitev osnovnih pla? iz veljavne priloge 1 ZSPJS v višini 50% osnove iz prvega odstavka tega ?lena.
V primeru, da bo dejanska rast cen življenjskih potrebš?in v Republiki Sloveniji od decembra 2007 do decembra 2008 presegla predvideno rast inflacije iz prvega odstavka tega ?lena, se osnovne pla?e v mesecu januarju 2009 zvišajo za nastalo razliko.
20. ?len
(splošna uskladitev osnovnih pla? za leto 2009)
V letu 2009 se osnova za uskladitev osnovnih pla? dolo?i v višini predvidene stopnje rasti cen življenjskih potrebš?in (inflacije) za leto 2009 v Republiki Sloveniji.
Na podlagi 50. ?lena ZSPJS in skladno s to pogodbo se s 1. julijem 2009 izvede splošna uskladitev osnovnih pla? iz veljavne priloge 1 ZSPJS v višini 50% osnove iz prvega odstavka tega ?lena.
V primeru, da dejanska rast cen življenjskih potrebš?in v Republiki Sloveniji od decembra 2008 do decembra 2009 presegla predvideno rast inflacije iz prvega odstavka tega ?lena, se osnovne pla?e v mesecu januarju 2010 zvišajo za nastalo razliko.
1.2.2. Višina sredstev za odpravo pla?nih nesorazmerij za obdobje 2008 do 2009
21. ?len
(odprava pla?nih nesorazmerij za leto 2008)
V letu 2008 se za odpravo pla?nih nesorazmerij nameni 50% osnove za uskladitev osnovnih pla? iz 20. ?lena te pogodbe.
Na podlagi 50. ?lena ZSPJS se s 1. julijem 2008 namenijo sredstva dela osnove za uskladitev osnovnih pla? iz prvega odstavka tega ?lena za odpravo pla?nih nesorazmerij.
V letu 2008 se za odpravo pla?nih nesorazmerij dodatno nameni tudi 30% realne rasti produktivnosti dela.
22. ?len
(odprava pla?nih nesorazmerij za leto 2009)
V letu 2009 se za odpravo pla?nih nesorazmerij nameni 50% osnove za uskladitev osnovnih pla? 21. ?lena te pogodbe.
Na podlagi 50. ?lena ZSPJS se s 1. julijem 2009 namenijo sredstva dela osnove za uskladitev osnovnih pla? iz prvega odstavka tega ?lena za odpravo pla?nih nesorazmerij.
V letu 2009 se za odpravo pla?nih nesorazmerij dodatno nameni tudi 50% realne rasti produktivnosti dela.
23. ?len
(poraba sredstev za odpravo pla?nih nesorazmerij)
Vlada Republike Slovenije se zavezuje, da bo do konca leta 2009 podpisnike te kolektivne pogodbe vsak konec leta pisno seznanjala o dejanskem obsegu sredstev na namenskih postavkah za odpravo pla?nih nesorazmerij v javnem sektorju.
1.3. Višina regresa za letni dopust v javnem sektorju za leti 2008 in 2009
24. ?len
(regres za letni dopust za leto 2008)
Regres za letni dopust iz leta 2007 se uskladi za višino osnove za uskladitev osnovnih pla? za leto 2008 in se izpla?a pri pla?i za april 2008.
25. ?len
(regres za letni dopust za leto 2009)
Regres za letni dopust iz leta 2008 se uskladi za višino osnove za uskladitev osnovnih pla? za leto 2009 in se izpla?a pri pla?i za april 2009.
26. ?len
(uskladitev dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja)
Zneski dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence iz priloge k Aneksu h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 73/03), usklajeni s Sklepom o uskladitvi dodatnih premij kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence (Uradni list RS, št. 67/07), se v letu 2008 uskladijo za celotno osnovo za uskladitev osnovnih pla? v javnem sektorju tako, da se pove?ajo za 4 odstotke.
Zneski dodatnih premij se v skladu s prejšnjim odstavkom uskladijo s 1. julijem 2008.
Usklajene zneske skupne premije ugotovi Odbor zaprtega vzajemnega pokojninskega sklada za javne uslužbence iz 30. ?lena Kolektivne pogodbe o oblikovanju pokojninskega na?rta za javne uslužbence (Uradni list RS, št. 11/04) in jih objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«
2. Redna delovna uspešnost
27. ?len
(obseg sredstev za pla?ilo redne delovne uspešnosti)
Skupen obseg sredstev za pla?ilo redne delovne uspešnosti javnih uslužbencev za leto 2008 znaša 2% letnih sredstev za osnovne pla?e.
Skupen obseg sredstev za pla?ilo redne delovne uspešnosti se za vsako naslednje leto dolo?i z aneksom h kolektivni pogodbi za javni sektor najkasneje do 1. septembra. V primeru, da skupen obseg sredstev do tega roka ni dolo?en, se v teko?em letu uporablja enak odstotek kot v preteklem letu.
Letni obseg sredstev za pla?ilo redne delovne uspešnosti javnih uslužbencev pri posameznem uporabniku prora?una, se mora zagotoviti v enakem odstotku, kot je dogovorjeno v skladu s prejšnjim odstavkom tega ?lena.
V ta obseg sredstev se ne všteva obsega sredstev za izpla?ilo redne delovne uspešnosti za ravnatelje, direktorje in tajnike, ki se jim osnovna pla?a dolo?a v skladu z uredbo vlade.
Letni obseg sredstev za pla?ilo redne delovne uspešnosti uporabnika prora?una mora biti izpla?an v celoti, ne glede na poslovni rezultat uporabnika prora?una.
28. ?len
(osnove za dolo?itev obsega sredstev in za izpla?ilo redne delovne uspešnosti)
Pri posameznem prora?unskem uporabniku se obseg sredstev za izpla?ilo redne delovne uspešnosti, v skladu s prejšnjim ?lenom te kolektivne pogodbe, dolo?i na podlagi osnovnih pla? javnih uslužbencev, dolo?enih v skladu s pogodbami o zaposlitvi. Pri tem se upošteva podatke o osnovnih pla?ah za posamezne mesece. Na tej podlagi uporabnik prora?una dolo?i obseg sredstev za posamezno obdobje ocenjevanja. ?e se delitev sredstev opravi na ravni organizacijske enote, se dolo?i obseg sredstev za izpla?ilo redne delovne uspešnosti na enak na?in tudi za posamezno organizacijsko enoto.
Osnova za dolo?itev najvišjega možnega letnega zneska za izpla?ilo redne delovne uspešnosti javnega uslužbenca na podlagi prvega odstavka 22. a ?lena ZSPJS, je osnovna pla?a javnega uslužbenca, ki mu je pripadala v skladu s pogodbo o zaposlitvi za mesec december preteklega leta. ?e javni uslužbenec sklene delovno razmerje v javnem sektorju v teko?em letu, se dolo?i sorazmerni del zneska iz prejšnjega odstavka na podlagi osnovne pla?e, ki bi javnemu uslužbencu pripadala za december preteklega leta.
Osnova za obra?un redne delovne uspešnosti posameznega javnega uslužbenca je njegova osnovna pla?a za ?as rednega dela v ocenjevalnem obdobju.
29. ?len
(delitev sredstev za pla?ilo redne delovne uspešnosti)
Delitev sredstev za pla?ilo redne delovne uspešnosti se izvede na ravni uporabnika prora?una oziroma organizacijske enote.
30. ?len
(postopek)
Postopek ugotavljanja doseganja kriterijev za dolo?itev dela pla?e za redno delovno uspešnost se za vse javne uslužbence izvede mese?no, trimese?no ali dvakrat letno.
Postopek iz prejšnjega odstavka se izvede pred vsakokratnim izpla?ilom dela pla?e za delovno uspešnost in se opravi na obrazcih, ki so v prilogi 2 te kolektivne pogodbe.
Pri izpla?ilu januarske pla?e javni uslužbenec prejme obvestilo o tem, v koliko ocenjevanjih je bil v preteklem letu ocenjen in kolikšno število to?k je dosegel pri posameznem ocenjevanju. Letno obvestilo o ocenjevanju javnega uslužbenca, ki je pri opravljanju svojega rednega dela dosegel nadpovpre?ne delovne rezultate, se shrani tudi v njegovo personalno mapo.
31. ?len
(kriteriji za dolo?itev dela pla?e za delovno uspešnost)
Del pla?e za redno delovno uspešnost se javnemu uslužbencu dolo?i na podlagi naslednjih kriterijev:
– znanje in strokovnost,
– kakovost in natan?nost,
– odnos do dela in delovnih sredstev,
– obseg in u?inkovitost dela in
– inovativnost.
32. ?len
(merila za vrednotenje kriterijev in izra?un višine dela pla?e za redno delovno uspešnost)
Vsak posamezen kriterij za ugotavljanje delovne uspešnosti iz prejšnjega ?lena te kolektivne pogodbe je ovrednoten z 1 to?ko, ki pomeni doseganje nadpovpre?nih delovnih rezultatov pri posameznem kriteriju.
Seštevek števila to?k, ki jih javni uslužbenec doseže, je podlaga za dolo?itev višine dela pla?e za redno delovno uspešnost javnega uslužbenca. Pri dolo?itvi dela pla?e za redno delovno uspešnost posameznega javnega uslužbenca se poleg seštevka števila to?k posameznega javnega uslužbenca upošteva tudi obseg sredstev iz prvega odstavka 28. ?lena te kolektivne pogodbe. Navodilo za izra?un redne delovne uspešnosti javnega uslužbenca je v prilogi 2 te kolektivne pogodbe.
33. ?len
(objava)
Vsota to?k posameznega javnega uslužbenca, za katerega je bilo v postopku ugotavljanja doseganja kriterijev za dolo?itev dela pla?e za redno delovno uspešnost ugotovljeno, da je dosegel nadpovpre?ne delovne rezultate, se objavi znotraj uporabnika prora?una oziroma organizacijske enote.
34. ?len
(varstvo pravic)
Javni uslužbenec lahko uveljavlja varstvo pravic po postopkih in na na?in, ki je predpisan z delovno pravno zakonodajo.
3. Dodatki
35. ?len
(dodatek za delovno dobo)
Javnemu uslužbencu pripada dodatek za delovno dobo v višini 0,33% od osnovne pla?e za vsako zaklju?eno leto delovne dobe.
Dodatek za delovno dobo iz prejšnjega odstavka se javnim uslužbenkam pove?a za 0,10% za vsako zaklju?eno leto delovne dobe nad 25 let. V primeru, da v skladu z zakonodajo, pride do izena?itve dolžine pokojninske dobe za ženske in moške, se javnim uslužbenkam preneha izpla?evati pove?ani dodatek iz tega odstavka.
36. ?len
(dodatek za mentorstvo)
Javnemu uslužbencu, ki je ob svojem rednem delovnem ?asu dolo?en za uvajanje pripravnikov, specializantov in delavcev na usposabljanju, pripada za vsako, s programom oziroma z normativom dolo?eno mentorsko uro, dodatek za mentorstvo.
Dodatek za mentorstvo znaša 20% urne postavke osnovne pla?e mentorja.
Dodatek se obra?unava le za ?as, ko javni uslužbenec opravlja delo mentorja.
37. ?len
(dodatek za specializacijo, magisterij in doktorat)
Dodatek za specializacijo po kon?anem univerzitetnem izobraževanju (prejšnja v ZSPJS; v nadaljevanju specializacija), znanstveni magisterij ali doktorat pripada javnim uslužbencem v primeru, da izobrazba, pridobljena s specializacijo, magisterijem ali doktoratom v veljavnem aktu o sistemizaciji delovnih mest ni opredeljena kot pogoj za zasedbo dolo?enega delovnega mesta ali za pridobitev naziva, ?e je specializacija, magisterij oziroma doktorat pridobljen na poklicnem podro?ju, za katerega je javni uslužbenec sklenil delovno razmerje oziroma opravlja delo.
Dodatek iz prejšnjega odstavka je dolo?en v nominalnem znesku, in sicer višina dodatka za specializacijo znaša 45,00 € bruto, za znanstveni magisterij 70,00 € bruto in za doktorat 115,00 € bruto.
Dodatki se usklajujejo na enak na?in kot osnovne pla?e.
Dodatki se med seboj izklju?ujejo.
V primeru, da ima javni uslužbenec ve? naslovov iste stopnje, mu pripada samo en dodatek.
38. ?len
(dodatki za manj ugodne delovne pogoje)
Dodatki za manj ugodne delovne pogoje so:
Dodatek za izpostavljenost pri delu v kontroliranem obmo?ju ionizirajo?ega sevanja pripada javnemu uslužbencu, ki ob?asno opravlja delo v kontroliranem obmo?ju ionizirajo?ega sevanja. Višina dodatka znaša 1 € za vsako za?eto uro dela v kontroliranem obmo?ja ionizirajo?ega sevanja.
Dodatek za izpostavljenost pri delu s citostatiki pripada javnemu uslužbencu, ki ob?asno opravlja delo s citostatiki in kontaminiranimi odpadki. Višina dodatka znaša:
– za pripravo, aplikacije citostatikov in nego 1€ za vsako za?eto uro dela v teh pogojih,
– za pripravo citostatikov in za delo s kontaminiranimi odpadki 0,50 € za vsako za?eto uro dela v teh pogojih.
Delovna mesta, za katera se šteje, da je delavec izpostavljen ionizirajo?emu sevanju ali u?inku citostatikov, dolo?i oseba javnega prava.
Dodatek pripada javnemu uslužbencu samo za ?as, ko javni uslužbenec dela v manj ugodnih delovnih pogojih, zaradi katerih mu dodatek pripada.
Dodatek javnemu uslužbencu ne pripada, v kolikor so manj ugodni delovni pogoji že upoštevani v okviru vrednotenja osnovne pla?e delovnega mesta. Šteje se, da so manj ugodni delovni pogoji že upoštevani, ?e je bil pri prevedbi osnovne pla?e delovnega mesta v prevedbo vklju?en dodatek za manj ugodne delovne pogoje.
Dodatki, katerih višina je dolo?ena v znesku, se usklajujejo z odstotkom povišanja osnovnih pla?.
39. ?len
(dodatki za nevarnost in posebne obremenitve)
Dodatki za nevarnost in posebne obremenitve so:
– Dodatek za ?as neposrednega usposabljanja za delo v posebni policijski enoti v višini 30% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za ?as neposrednega izvajanja nalog v posebni policijski enoti v višini 65% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za ?as potapljanja potaplja?a v okviru usposabljanja v višini 30% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za ?as potapljanja potaplja?a v primeru intervencije v višini 65% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za usposobljenost in pou?evanje treh ali ve? po vsebini razli?nih predmetov v višini 3% urne postavke javnega uslužbenca.
– Dodatek za ure razredništva, dolo?ene v skladu z normativnimi kriteriji v višini 7% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca v:
– oddelkih osnovne šole, ki štejejo do 22 u?encev;
– oddelkih nižjega poklicnega izobraževanja, ki štejejo do19 dijakov;
– oddelkih srednjega poklicnega, strokovnega in splošnega izobraževanja, ki štejejo do 25 dijakov oziroma vajencev.
– Dodatek za ure razredništva, dolo?ene v skladu z normativnimi kriteriji v višini 13% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca v:
– oddelkih osnovne šole, ki štejejo 23 in ve? u?encev;
– oddelkih nižjega poklicnega izobraževanja, ki štejejo 20 in ve? dijakov;
– oddelkih srednjega poklicnega, strokovnega in splošnega izobraževanja, ki štejejo 26 in ve? dijakov oziroma vajencev.
– Dodatek za pou?evanje v kombiniranih oddelkih v vrtcih, šolah oziroma zavodih za:
– pou?evanje v oddelkih kombiniranih iz dveh razredov v višini 7% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– pou?evanje v oddelkih kombiniranih iz treh oziroma ve? razredov v višini 10% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za delo v bolnišni?nih oddelkih v višini 7% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za izvajanje prilagojenega programa v vrtcu in izvajanje prilagojenega, posebnega in vzgojnega programa v šoli oziroma zavodu za:
– delo z osebami z lažjo motnjo v duševnem razvoju, z motnjami vida, sluha, govora ter motnjami v telesnem in gibalnem razvoju, v višini 8% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– delo z osebami z motnjami vedenja in osebnosti (s ?ustveno vedenjskimi težavami) v višini 10% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– delo z osebami z zmerno motnjo v duševnem in telesnem razvoju v višini 12% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– delo z osebami s težjo motnjo v duševnem in telesnem razvoju v višini 15% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– delo z osebami s težko motnjo v duševnem in telesnem razvoju v višini 18% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za neposredno delo z osebami z duševno in telesno motnjo v zdravstvenih zavodih, socialnih zavodih, varstveno-delovnih centrih in zavodih za usposabljanje za:
– delo z osebami z lažjo duševno ali telesno motnjo, okvaro, prizadetostjo in oviranostjo v višini 8% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– za delo z osebami z zmerno duševno ali telesno motnjo, okvaro, prizadetostjo, oviranostjo in z dementnimi osebami v višini 12% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– za delo z osebami s težjo duševno ali telesno motnjo, okvaro, prizadetostjo in oviranostjo v višini 15% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– za delo z osebami s težko duševno ali telesno motnjo, okvaro, prizadetostjo in oviranostjo v višini 18% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za delo na višini oziroma v globini za:
– delo na višini od 2m do 4m, v višini 20% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– delo na višini nad 4m do 20m, v višini 30% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– delo na višini nad 20m, v višini 50% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca;
– delo v alpinisti?ni opremi ali v jamarski oziroma jamski opremi, v višini 100% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za delo v rizi?nih razmerah (obmo?je vojne nevarnosti, nevarnosti teroristi?nih napadov z biološkimi agensi, demonstracij, naravnih nesre?, epidemij in epizootij) v višini 65% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
– Dodatek za opravljanje storitev v primerih, ko se kot prevozno sredstvo uporablja helikopter v višini 30% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
Dodatek pripada javnemu uslužbencu samo za ?as, ko dela v nevarnih pogojih in pod posebnimi obremenitvami.
Dodatek javnemu uslužbencu ne pripada, v kolikor so nevarnost in posebne obremenitve že upoštevane v okviru vrednotenja osnovne pla?e delovnega mesta. Šteje se, da so nevarnost in posebne obremenitve že upoštevane, ?e je bil pri prevedbi osnovne pla?e delovnega mesta v prevedbo vklju?en dodatek za nevarnost in posebne obremenitve.
40. ?len
(dodatek za izmensko delo)
Za izmensko delo v popoldanski in no?ni izmeni oziroma za redno delo v popoldanskem ?asu pripada javnim uslužbencem dodatek v višini 7% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
Dodatek se obra?unava le za ?as, ko javni uslužbenec dela v teh pogojih.
41. ?len
(dodatek za delo v deljenem delovnem ?asu)
Dodatek za delo v deljenem delovnem ?asu pripada javnim uslužbencem v višini 13% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca, ?e prekinitev delovnega ?asa traja 2 uri ali ve?.
Dodatek se obra?unava le za ?as po prekinitvi dela.
42. ?len
(dodatek za delo v neenakomerno razporejenem delovnem ?asu)
Za delo v neenakomerno razporejenem delovnem ?asu se šteje delo, ?e je polni delovni ?as javnega uslužbenca razporejen na manj kot štiri dni v tednu. Dodatek znaša 10% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca in mu pripada za ure, ki presegajo 8 ur dela dnevno.
Za delo v neenakomerno razporejenem delovnem ?asu se šteje tudi delo, ?e je polni delovni ?as javnega uslužbenca razporejen na ve? kot pet zaporednih dni v tednu. Dodatek znaša 10% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca in mu pripada za ure opravljene v šestem in sedmem delovnem dnevu.
?e je delovni ?as javnega uslužbenca razporejen tako, da ima v enem delovnem dnevu dve ali ve? prekinitev delovnega ?asa, ki trajajo najmanj 1 uro, mu za ure dela tako razporejenega delovnega dne pripada dodatek v višini 20% urne postavke osnovne pla?e.
Javnemu uslužbencu pripada dodatek za delo po posebnem razporedu, za kar se šteje delovni ?as, ko se prisotnost delavca planira za dva dni v naprej in ta zahteva prisotnost delavca, ne glede na obi?ajni delovni ?as prora?unskega uporabnika ter ga ni mogo?e opredeliti z delovnim ?asom, definiranim iz ostalih ?lenov te kolektivne pogodbe. Delavcu pripada dodatek v višini 20% urne postavke osnovne pla?e za dejansko opravljene ure po posebnem razporedu.
V primeru, ko javni uslužbenec prejema dodatek za delo v neenakomerno razporejenem delovnem ?asu, mu ne pripadata dodatka za izmensko delo in za delo v deljenem delovnem ?asu.
43. ?len
(dodatek za delo pono?i)
Višina dodatka za delo pono?i znaša 30% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
Dodatek se obra?unava le za ?as, ko javni uslužbenec dela pono?i.
44. ?len
(dodatek za delo v nedeljo in na dan, ki je z zakonom dolo?en kot dela prost dan)
Višina dodatka za delo v nedeljo znaša 75% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
Višina dodatka za delo na dan, ki je z zakonom dolo?en kot dela prost dan znaša 90% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
Dodatki se obra?unavajo le za ?as, ko javni uslužbenec dela v nedeljo in na dan, ki je z zakonom dolo?en kot dela prost dan.
Dodatek za delo v nedeljo in dodatek za delo na dan, ki je z zakonom dolo?en kot dela prost dan, se med seboj izklju?ujeta.
45. ?len
(dodatek za delo preko polnega delovnega ?asa)
Dodatek za delo preko polnega delovnega ?asa znaša 30% urne postavke osnovne pla?e javnega uslužbenca.
Dodatek se obra?unava le za ?as, ko javni uslužbenec dela preko polnega delovnega ?asa.
46. ?len
(dodatek za ?as stalne pripravljenosti)
Javnemu uslužbencu pripada dodatek za ?as stalne pripravljenosti v višini 20% urne postavke osnovne pla?e.
Javnemu uslužbencu se ?as stalne pripravljenosti ne šteje v delovni ?as.
47. ?len
Komisija za razlago te kolektivne pogodbe lahko upošteva vsebino dolo?b kolektivnih pogodb dejavnosti in njihove obvezne razlage v zvezi z dodatki za manj ugoden delovni ?as, z izjemo njihovih višin, ?e ugotovi, da niso v nasprotju s KPJS.
Ugotovitve iz prejšnjega odstavka komisija objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
4. Dežurstvo
48. ?len
(delo v dežurstvu)
?as dežurstva se šteje v delovni ?as.
Za ?as dežurstva, ki presega polni delovni ?as, pripada javnemu uslužbencu dodatek za delo preko polnega delovnega ?asa.
IV. PREHODNE IN KON?NE DOLO?BE
49. ?len
V skladu z 49. ? ?lenom ZSPJS se javnim uslužbencem ob dolo?itvi osnovne pla?e v skladu z ZSPJS upošteva število napredovanj, ki bi jih zaposleni dosegel, ?e bi glede na število let, ko je delal na enakih delovnih mestih ali delovnih mestih podobne zahtevnosti, napredoval vsaka tri leta za 1 pla?ni razred, vendar najve? za 5 pla?nih razredov.
50. ?len
Nesorazmerje v osnovni pla?i predstavlja razliko med osnovno pla?o pla?nega razreda, v katerega je javni uslužbenec uvrš?en ob prvem obra?unu pla? v skladu ZSPJS in osnovno pla?o pla?nega razreda, v katerega je isto?asno preveden njegov nominalni znesek osnovne pla?e v skladu z 49.b ?lenom ZSPJS.
Nesorazmerja v osnovnih pla?ah, ki so ve?ja od štirih pla?nih razredov, se odpravijo s prvim obra?unom pla? v skladu z ZSPJS in to pogodbo, v višini nesorazmerja nad štirimi pla?nimi razredi.
Nesorazmerja v osnovnih pla?ah se odpravijo v obdobju od leta 2008 do leta 2010 v skladu z 19. do 25. ?lenom te pogodbe v naslednjih deležih in dinamiki:
1/4 nesorazmerja z vstopom v nov pla?ni sistem, vendar s pora?unom od 1. 5. 2008 dalje,
1/4 nesorazmerja se odpravi s 1. 1. 2009,
1/4 nesorazmerja se odpravi s 1. 9. 2009 in
1/4 nesorazmerja se odpravi s 1. 3. 2010.
Delež in dinamika odprave nesorazmerij s 1. 9. 2009 in s 1. 3. 2010 ne veljata, ?e napoved realne rasti pla? v javnem sektorju, ki izhaja iz sprejetih kolektivnih pogodb in drugih podlag za izpla?ilo pla?, preseže napovedano realno rast skupne produktivnosti za ve? kot 0,5 odstotne to?ke (oboje iz zadnje uradbe napovedi gospodarskih gibanj UMAR).
V primeru iz prejšnjega odstavka se dinamika in delež odprave preostalih nesorazmerij dolo?ita s pogajanji tako, da realna rast pla? v javnem sektorju preseže realno rast skupne produktivnosti za 0,5 odstotne to?ke.
Ne glede na dolo?ila prejšnjih dveh odstavkov se pla?na nesorazmerja odpravijo v celoti najkasneje do konca leta 2010.
51. ?len
Osnova za dolo?itev najvišjega možnega letnega zneska za izpla?ilo redne delovne uspešnosti javnega uslužbenca na podlagi prvega odstavka 22. a ?lena ZSPJS za leto 2008, je osnovna pla?a javnega uslužbenca, ki mu bo pripadala v skladu s pogodbo o zaposlitvi za mesec januar 2008.
52. ?len
Z dnem uveljavitve te kolektivne pogodbe prenehajo veljati vse dolo?be Kolektivne pogodbe za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 18/1991-I, 53/1992, 13/1993 – ZNOIP, 34/1993, 12/1994, 18/1994 – ZRPJZ, 27/1994, 59/1994, 80/1994, 39/1995, 60/1995, 64/1995, 2/1996, 20/1996, 37/1996, 56/1996, 1/1997 (2/1997 – popr.), 19/1997, 25/1997, 37/1997, 40/1997, 79/1997, 87/1997 – ZPSDP, 87/1997, 3/1998, 3/1998, 3/1998, 7/1998, 9/1998, 9/1998, 51/1998, 2/1999, 2/1999, 2/1999, 39/1999 – ZMPUPR, 39/1999 (40/1999 – popr.), 59/1999, 59/1999, 59/1999, 3/2000, 3/2000, 3/2000, 3/2000, 62/2000, 67/2000, 81/2000, 116/2000, 122/2000, 3/2001, 8/2001, 23/2001, 43/2001, 43/2001, 43/2001, 43/2001, 99/2001, 6/2002, 6/2002, 8/2002, 9/2002, 19/2002, 19/2002, 19/2002, 73/2003, 115/2005, v nadaljnjem besedilu KPnd), ki urejajo osnovne pla?e, delovno uspešnost in dodatke.
Ostale dolo?be KPnd ostanejo v veljavi.
53. ?len
Ta kolektivna pogodba je sklenjena z dnem podpisa obeh strank, veljati za?ne naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0100-62/2007/73
Ljubljana, dne 5. junija 2008
EVA 2008-3111-0032
Vlada Republike Slovenije:
Reprezentativni sindikati
javnega sektorja:
dr. Gregor Virant l.r.
Minister
za javno upravo
GLOSA – SINDIKAT
KULTURE SLOVENIJE
Doro Hvalica l.r.
dr. Andrej Bajuk l.r.
Minister
za finance
SINDIKAT DRŽAVNIH
ORGANOV SLOVENIJE
Drago Š?ernjavi? l.r.
SINDIKAT DELAVCEV V VZGOJNI, IZOBRAŽEVALNI IN RAZISKOVALNI DEJAVNOSTI SLOVENIJE
Bojan Hribar
NI PODPISAL
POLICIJSKI SINDIKAT SLOVENIJE
Branko Prah l.r.
SINDIKAT CARINIKOV SLOVENIJE
Dušan Pe?nik l.r.
SINDIKAT ZDRAVSTVA IN SOCIALNEGA VARSTVA SLOVENIJE
Nevenka Lekše l.r.
SINDIKAT VZGOJE, IZOBRAŽEVANJA, ZNANOSTI IN KULTURE SLOVENIJE
Branimir Štrukelj
NI PODPISAL
FIDES, SINDIKAT ZDRAVNIKOV IN ZOBOZDRAVNIKOV SLOVENIJE
Konrad Kuštrin l.r.
SINDIKAT DELAVCEV V ZDRAVSTVENI NEGI SLOVENIJE
Jelka Mlakar l.r.
KONFEDERACIJA SINDIKATOV 90 SLOVENIJE
Boris Mazalin l.r.
SINDIKAT POKLICNEGA GASILSTVA SLOVENIJE
Bogdan Godni? l.r.
NEODVISNI SINDIKAT DELAVCEV LJUBLJANSKE UNIVERZE
dr. Tomaž Sajovic
NI PODPISAL
SINDIKAT KULTURNIH IN UMETNIŠKIH USTVARJALCEV RTV
Peter Kosma? l.r.
SIFARM – SINDIKAT FARMACEVTOV SLOVENIJE
Dragana Žitnik l.r.
SINDIKAT VETERINARJEV SLOVENIJE NEODVISNOST-KNSS
Milan Štimec l.r.
SINDIKAT ZDRAVSTVA IN SOCIALNEGA SKRBSTVA SLOVENIJE
Darinka Avguštiner l.r.
SINDIKATI V ZDRAVSTVU SLOVENIJE – PERGAM
Matija Cevc l.r.
SVAS-SINDIKAT VLADNE AGENCIJE SLOVENIJE
Jurij Por l.r.
SINDIKAT SLOVENSKIH DIPLOMATOV
Matjaž Kova?i?
NI PODPISAL
SINDIKAT DELAVCEV RADIODIFUZIJE SLOVENIJE
Tom Zalaznik
NI PODPISAL
SINDIKAT SOCIALNEGA ZAVAROVANJA SLOVENIJE
Stanislav Košir l.r.
SILMES – SINDIKAT LABORATORIJSKE MEDICINE SLOVENIJE
Stane Tomši? l.r
SINDIKAT MINISTRSTVA ZA OBRAMBO
Stanislav Konda
NI PODPISAL
SINDIKAT NOVINARJEV SLOVENIJE
Iztok Juran?i? l.r.
SINDIKAT DELAVCEV PRAVOSODJA SLOVENIJE
Tomaž Virnik l.r.
SINDIKAT CENTROV ZA SOCIALNO DELO – SINCE 07 – KSS Pergam
Matic Munc l.r.
SINDIKAT SEVALCEV SLOVENIJE PERGAM
Robert Kokovnik l.r.
< Prejšnja | Naslednja > |
---|