Bo vlada vendarle prisluhnila zahtevam vojakov
S strani ministra za notranje zadeve g. Viranta smo na zahteve sindikata SMO z dne 01.08.2013 z naslovom Vojaki samo od patriotizma ne moremo iveti v okviru pristojnosti ministra dobili naslednji odgovor:
Na podano trditev s strani SMO :
- Da je vojak je od svojega kolega iz druge pla?ne skupine, zaposlenega v javni upravi na 5. stopnji izobrazbe, imel na osnovno pla?o cca. 47% dodatkov, pri ?emer so dodatki v 1. to?ki dejansko pla?ilo za specifi?no delo in specifi?en na?in ivljenja, ostali dodatki pod to?ko 2 in 3 so bili enotni za vse uniformirane in poobla?ene uradne osebe. Pri tem je potrebno poudariti, da se je obseg nalog iz leta v leto le pove?eval.
VRS je dejansko vse natete dodatke dala v prevedbo, torej v osnovno pla?o. Ravno zaradi prevedbe dodatkov iz 1. to?ke je vojak SV dejansko izgubil na pla?i, saj je v novem pla?nem sistemu od istega kolege iz druge pla?ne skupine bolje pla?an le za 7 pla?nih razredov oz. 28%. Skratka cca 19% dodatkov se je izgubilo s prevedbo, s tem pa se je razvrednotila zahtevnost vojakega poklica.
Minister za notranje zadeve odgovarja :
- Pri tem pa se je mogo?e strinjati, da se je zaradi vklju?itve nekaterih specifi?nih dodatkov v osnovno pla?o razlika v vrednotenju delovnimi mest t.i. poobla?enih uradnih oseb in delovnih mest drugih pla?nih skupin zmanjala.
Kar zadeva podatke o izpla?ilih pla?, ki so bili objavljeni na spletni strani MNZ, iz katerih izhaja, da imajo vojaki nije pla?e od policistov, pravosodnih policistov in carinikov.
Minister za NZ pojasnjuje :
- da enakih pla? za nobene poklice ni mono zagotoviti. Pla?a je namre? sestavljena iz osnovne pla?e, ki jo dolo?a pla?ni razred, dodatkov in dela pla?e iz naslova delovne uspenosti. Izpla?ana pla?a posameznemu javnemu uslubencu nima neposredne zveze s sistemsko ureditvijo pla?, ki zadeva natete poklice, saj so posamezne sestavine pla?e vezane na subjektivne okoli?ine vsakega posameznega javnega uslubenca in na razli?ne pogoje oziroma organizacijo dela. Zgolj osnovna pla?a, dolo?ena s pla?nim razredom, v katerega je uvr?eno delovno mesto je neodvisno od subjektivnih okoli?in posameznika dolo?ena v kolektivni pogodbi in Uredbi, medtem ko je viina dodatkov odvisna bodisi od subjektivnih okoli?in posameznega javnega uslubenca (npr. dodatek za delovno dobo) bodisi od pogojev dela (delo v manj ugodnem delovnem ?asu, nevarnosti in posebne obremenitve ipd.). Podobno velja za del pla?e iz naslova delovne uspenosti, katerega viina je odvisna npr. od pove?anega obsega dela oziroma rezultatov dela posameznega javnega uslubenca. Ob tem velja opozoriti tudi na dejstvo, da imajo lahko javni uslubenci v posameznem mesecu poleg pla?e izpla?ane tudi druge tipe izpla?il (nadomestila), ki v sorazmernem delu zmanjujejo viino izpla?ane pla?e.
Z vidika pla?nega sistema je torej pomembno, da so poklici oziroma delovna mesta, za katere je v pogajalskem procesu bilo ugotovljeno, da so glede zahtevnosti opravljanja nalog primerljivi, uvr?eni v iste pla?ne razrede. Kot e re?eno, glede tega ni nobene razlike med vojaki, policisti, cariniki in pravosodnimi policisti.
Zahteve SMO do VRS, ki se na nanaajo na spremembe ZSPJS v zahtevi z dne 01.08.2013 :
v 13. ?l. tudi vojake uvrstiti v skupino za dolo?anje pla?e s kolektivno pogodbo;
v 23. ?l. dopolnitev nabora dodatkov z dvema novima dodatkoma, in sicer:
dodatek za uniformirane in poobla?ene uradne osebe,
dodatek za prepoved stavke in dela preko dolo?ene starosti;
v 28. ?l. zahtevamo raziritev veljavnosti dodatka za dvojezi?nost tudi za obrambni resor, saj je pogoj za zasedbo delovnega mesta aktivno znanje tujega jezika;
pla?ilo 24 urnih dolnosti (deurstva, straa in intervencijske skupine) po dolo?ilih ZSPJS oz. uvedba dodatka za pripravljenost na delo na dolo?enem kraju oz. na delu oz. skladno s Evropsko sodno prakso. V kolikor je delavec na delovnem mestu v ?asu pripravljenosti v uniformi, potem naj bo pla?an kot da opravlja naloge na delovnem mestu;
odprava vseh anomalij, ki so posledica enotnega pla?nega sistema v C in J skupini;
vrnitev specifi?nih poklicev civilnih oseb in postavitev v C skupino;
vrnitev specifi?nih dodatkov (so e nateti v tem dopisu);
takojnji ustrezen in enakovreden na?in povra?ila potnih strokov za vse zaposlene (zniana kilometrina) brez favoriziranja poklicev npr. policija;
ustrezno pla?ilo vseh opravljenih ur v terenskih pogojih dela (ve?dnevna usposabljanja ali vaje);
postavitev bolj ustreznega na?ina napredovanja v nazivih oz. pla?nih razredih;
vrnitev odvzetih napredovanj vijim pod?astnikom in ?astnikom.
Minister za NZ pojasnjuje:
- Glede vaih zahtev, ki se nanaajo na spremembe in dopolnitve ZSPJS in med drugim vklju?ujejo tudi raziritev nabora oziroma druga?no ureditev nekaterih dodatkov, vam sporo?amo, da bodo predlagane spremembe obravnavane na seji pogajalske komisije.
Gre namre? za vpraanja, ki ne zadevajo zgolj zaposlenih v Slovenski vojski in jih je glede na poslovnik ter dosedanjo prakso potrebno obravnavati centralno v dialogu z vsemi reprezentativnimi sindikati javnega sektorja.
V zvezi z zahtevo o druga?ni in za vse enaki ureditvi povra?ila strokov prevoza na delo in z dela velja spomniti, da je vladna stran sindikalni strani e predlagala nov aneks h kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti, ki gre v smeri vae zahteve. Prav tako je sindikalni strani bil posredovan tudi predlog aneksa t. 7 h KPJS, s katerim naj bi se druga?e uredilo pla?ilo za ?as stalne pripravljenosti in tudi ta predlog vsaj deloma sledi vai zahtevi. Kot je bilo dogovorjeno na zadnjem sestanku vladne strani in reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, dne 16.7.2013, naj bi sindikalna stran do konca avgusta posredovala odziv v zvezi s predlogom obeh aneksov h kolektivnima pogodbama. Dogovarjanje o spremembah veljavne ureditve povra?ila strokov prevoza na delo in dodatka za ?as stalne pripravljenosti naj bi torej potekalo v tem kontekstu, pri ?emer bodo dogovorjene reitve veljale za vse zaposlene v javnem sektorju.
Anomalije oziroma pomanjkljivosti pla?nega sistema se bodo skladno z dogovori in sklenjenim stavkovnim sporazumom prav tako obravnavale v okviru pogajalske komisije. To velja tako za sistemske pomanjkljivosti pla?nega sistema javnega sektorja kot tudi za anomalije glede vrednotenja delovnih mest oziroma nazivov, vklju?no z anomalijami, ki bodo ugotovljene glede pla? v Slovenski vojski.
V SMO zaklju?ujemo, da so s strani VRS z vso resnostjo sprejeli nae zahteve in opozorilo ter bodo pristopili k reevanju le- teh. Pri tem poudarjamo, da so e vedno odprte vse oblike in monosti sindikalnega boja in je izvedba le-teh odvisne od uspeha v pogajalskem procesu.